امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اژدها


تا حالا دوست داشتید برای گذروندن زندگیتون اژدها بسازید؟ نظرتون را جع به ساختن معروفترین مدلهای اژدها که تاحالا توی صفحه تلویزیون دیده شدن چیه؟

دن کاچر (Dan Katcher ) این افتخار رو به عنوان سر مدلساز اژدهاهای سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones)  ) داشته.

 داستان اون نشون میده که با عشق به کار و مقدار زیادی پشتکار و استعداد میتونید به چه چیزهایی برسید. 

  

 

آموزش

 

کاچر ماجراجوییش رو وقتی تو نیویورک زندگی میکرد شروع کرد ، از زمانی که 5 سال داشت مجسمه سازی میکرد. تو سن 16 سالگی ، به مدرسه Art Students League رفت و تو رشته هنرمجسمه سازی تحصیل کرد. یادش میاد که عاشق داستان های مربوط به اژدها و هرچیزی مربوط به اژدها بود. اشاره میکنه به اولین باری که انیمیشن Fantasia ی والت دیزنی و صحنه "شب روی کوهستان بالد" رو دید. تحت تاثیر اون صحنه ها ، میتونست تمام وقت رو مجسمه هایی شبیهش بسازه. اون به مدرسه  School of Visual Arts رفت تا در ضمینه انیمیشن تحصیل کنه ، جایی که اونمثل تمام دانشجوهای دیگه مجذوب ری هریهوسن (Ray Harryhausen) شد. اما کاچر میخواست یه کار خلاقانه بکنه برای همین شغلی رو در صنعت اسباب بازی سازی قبول کرد و به مدت 10 سال به عنوان رییس بخش طراحی فیگور برای  McFarlaneمدل اژدها ساخت. 

وقتی از Gentle Giant تو کالیفرنیا بهش پیشنهاد کار شد ، اون رو به عنوان بلیطی برای حرکت از صنعت اسباب بازی به صنعت هنرهای سینمایی دید و بلافاصله قبولش کرد. خود کاچر میگه " چیزی که واقعا میخواستم انجام بدم ، همکاری با Legacy Effects و Stan Winston بود ، اما وقتی شروع به سوال پرسیدن کردم همه بهم گفتن که همه چیز داره به سمت دیجیتال شدن میره و در حال حاظر کار مدلسازی عملی برام وجود نداره." 

یکی از همکارانش به نام Stefano Dubay قول داد که جنبه های تکنیکی ZBrush روبهش یاد میده در ازای اینکه دن هم به اون جنبه های هنری این کار رو یاد بده. ظرف مدت شش هفته ، هرچیزی که بلد بودن رو به هم یاد دادن . اون اضافه میکنه "به جز اون ، توی اینترنت آموزش های خوبی رو نگاه کردم. 2 سال بعد ، توی شرکت Pixomondo شروع به کار کردم." 

کاچر در Pixomondo ، و به عنوان سرطراح در Terra Nova که سریالی از استیون اسپیلبرگ در سال 2011 بود کار میکرد، و اونجا بود که  Rainer Gombos اومد پیشش. دن میگه: "داشت راجع به این میگفت که نیاز به یه اژدها برای یه سریال تلویزیونی دارن که من حتی اسمش رو هم نشنیده بودم ، بازی تاج و تخت. من چیزی راجع موضوع سریال نمیدونستم ، فقط میدونستم که یه بچه اژدهای کوچیک میخوان. شبکه HBO  (پخش کننده سریال) از فصل اول سریال یک اژدها داشت. رینر دنبال یه نفر میگشت که اینکار رو براشون بکنه و کارهای من رو دیده بود ، واسه همین بهم پیشنهاد داد و من هم قبول کردم."

کاچر میدونست که کجا باید تو فیزیولوژی بدن اژدها تغییر ایجاد کنه."Pixomondo  با این قضیه مشکلی نداشت که این پروژه فرعی کوچیک رو انجام بدم ، پس منم قبول کردم." اون هر هفته یک دایناسور جدید برای Terra Nova میساخت و دایناسورهایی که قبلا توسط Neville Page ساخته شده بود رو تغییر میداد. این برای هر کسی میتونه کافی باشه. اون Veloceraptors ، Emperisaur و یک مدل عظیم از Spinosaurus رو ساخته بود. " اما این در حقیقت این یه سرگرمی ماقبل تاریخی جالب واسم بود." هر کدوم از طراحی هاش رو Jack Horner که یک دیرینه شناس معروف هست بازبینی میکرد. کاچر و اون هرکدوم از این فیگور هارو تو 5 هفته میساختن. 

همه چیز تو ZBrush بود. کاچر دیگه به گل و پلاستیک دست نمیزد. با اینحال که دلش برای ساختن این فرم ها تو فضای واقعی تنگ شده بود ، هزینه ، زمان و شلوغ کاری که توی مجسمه سازی واقعی بود ، کار دیجیتال روخیلی جذاب تر میکرد. به طور قطع شما با ZBrush میتونید به راحتی یک مدل رو به در سطح جهانی نمایش بدید در حالی که بدون اون به این راحتی نیست. 

"هممون فکر میکردیم Terra Nova برام یه چیز خیلی بزرگ خواهد بود و بازی تاج و تخت هم ... اوکی ، فقط یه اژدهای کوچیکه ، مشکلی نیست ، تو 2 هفته میسازمش". بعد میفهمی که همه جا دیده میشه و یک سریال خیلی معروف و موفق هست.

   

 

 

 ZBrush

 

دن فهمید که توی ZBrush بیشتر از همه با قابلیت Dynamesh کار میکنه. موجوداتش رو از تو به بیرون میسازه ، چندین لایه عضله روی هم میسازه و از اینکه قبل از تموم کردن کارش ، خوب به فیزیولوژی بدن موجودش میپردازه لذت میبره. اون چندین سال دینامیک فسیلهای تاریخی رو دنبال کرده. کاچر از خوانواده ای با پیشینه علمی قوی میاد. پدرش یک زیست شناس مولکولی هست و مادرش هم یک معلم علوم و همچنین یک هنرمند حرفه ای هست. " من تقریبا هر هفته با خوانوادم به موزه تاریخ طبیعی (Natural History) شهر نیویورک میرم" و اضافه میکنه " من چندین سال دایناسورها و مارمولک ها رو مطالعه کردم."

 فرم هایی که کاچر میسازه باید واقعا کار کنه. "همش راجع به تناسب و پرواز و مکانیسم هست. ساختن درست این مدلها اولین قدم در ساختن یک هیولا هست که واقعی به نظر برسه. فرم تا حدی باید از عملکردش تبعیت کنه. همیشه باید باحال به نظر برسه ، درسته؟ و هیچی مثل این نمیمونه که یه کروکودیل لبخند بزنه ، و همیشه مقداری زره روی سینش وجود داره. همچنین نیاز به مقدار زیادی عضلات سینه هست که بتونه وزن اژدها رو وقتی که پرواز میکنه تحمل کنه."

همینطور که فصل های بازی تاج و تخت ادامه پیدا میکنه ، اژدهاها مثل یه کوه بزرگ میشن. "چیزی مثل این هیچوقت نمیتونه روی این سیاره پرواز کنه اما نظریه های جالبی راجع به اینکه چجوری ممکنه بتونن پرواز کنن وجود داره ، حتی اگر به بزرگی اندازشون تو فصل های بعد بشن."

 

 

 

  

عبور از مسیر

 

وقتی که اژدها ها خیلی بزرگ بشن ، مراحل طراحی و ساخت به شدت چالش برانگیز میشن. "فصل آخر، چیز زیادی بین من و تیم ریگ در آلمان چیز رد و بدل نشد ، اما امسال چرا ، چون سایز اژدها تغییر کرده بود و اونها میخواستن ایده های مختلف رو روش تست کنن." همیشه کشمکشی بین ریگر و نیازهای انیماتور و دید مدلساز نسبت به جانور وجود داره. " حالتی وجود داره که بشه مدل رو ریگ کرد و در عین حال ارگانیک بودنش رو هم حذف کرد. اما هیچ منبعی برای ما وجود نداشت. هیچ حیوانی وجود نداره که بتونم نشونش بدم و بگم که مدل من مثل اونه. این ترکیبی از چند گونه خفاش و سه نوع دایناسور هست که توی یه میکسر با هم مخلوط شدن." 

دن کاچر درخواست هایی از سازندگان فیلم دریافت میکنه برای بعضی ویژگی های اژدها ، مثل طراحی سر دم و پا ، برای اینکه موجود بتونه بعضی کارها رو برای اینکه با فیلمنامه همخونی داشته باشه انجام بده ، مثل برداشتن گوشت از زمین . توی فصل سوم ، Joe Bauer میخواست که اژدها روی سرش زوائدی داشته باشه. دو تا زائده وجود دارن که تا گردن اژدها میرسن. معمولا دن ایده و ساخت مدل اولیه رو تو یک هفته انجام میده و بعد مدل رو ظرف چهار تا پنج هفته تکمیل میکنه و به آلمان میفرسته. 

تمامی مراحل بافت دهی مدل در آلمان اتفاق میفته بنابراین کاچر به محض فرستادن اولین مدل به آلمان ، ساخت اژدهای بعدی رو شروع میکنه. مدل پایه برای هر اژدها ثابت هست اما فلس گذاری ها دوباره انجام میشه ، کاملا از اول. 

کاچر تحت تاثیر قابلیت Mesh Insert در ZBrush قرار گرفته ، به خصوص وقتی باید صدها فلس رو روی اژدها بچسبونه. "بخشی از فلسهای بدن جزو مدل اولیه هستن اما بقیشون رو بدن قرار میگرن و هر کدوم شکل خاص خودشون رو دارن. هیچ برنامه دیگه ای مثل ZBrush با Mesh Insert  وجود نداره که من بتونم فلسها رو بکشم ، تغییرشون بدم و کاری کنم طبیعی به نظر برسن. زمان خیلی زیادی رو برای من ذخیره میکنه. 

 

کاچر این ریسک رو کرد و کارش رو در خطر قرار داد تا ازنیویورک جابجا بشه ، تو قلبش میدونست که توی کالیفرنیا کارهای عالی پیدا خواهد کرد. اما واقعا مطمئن نبود ، چالش های جدیدی رو پیدا کرد ، که نه اولیش بودن و نه آخرینش. دن راجع به جاه طلبی از سر نا امیدی صحبت میکنه ، و جمله ای رو از فیلم راه سامورایی ( The Way of the Samurai‌ ) نقل قول میکنه، جایی که میگه قدرت در دیوانگی و نا امیدی وجود داره. "من همیشه نا امیدم ، همیشه تشنه الهام گرفتن هستم و همین من رو جلو میرونه. این زندگی رو جالبتر میکنه و  به زندگیارزش میده ، زندگی روی لبه تیغ. و برای من این روشتا حالا جواب داده ."

  

 

 

دن کاچر در حال حاظر روی اژدهاهای فصل پنجم بازی تاج و تخت کار میکنه.

 

 

ترجمه از CGCube


 منبع: CGSociety


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

چه موادی در پرینت سه بعدی استفاده میشن؟



چیزی بیشتر از پلاستیک عالی

بستنی. مولکولها برای پزشکی. حتی سلولهای انسانی. لیست موادی (Materials) که در پرینت 3D (3D Printing) استفاه میشن، هر روز بلندتر و جذاب تر میشه. و گسترش اون در حال حاظر یه مبارزه تسلیحاتی موادِ چند میلیارد دلاری هست.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است