امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

-          به نظر میرسه یه همه فن حریفی، نه تنها مدلهای سه بعدی عالی میسازی ، استخوان گذاری ( rigging ) و متحرک سازیشون میکنی ، بلکه موزیک خودت رو هم میسازی ! چجوری این همه استعداد رو پرورش دادی؟

کریس : با اینکه من هنر و طراحی رو به صورت رسمی یاد گرفتم و مدرک طراحی صنعتی دارم ، برای بیشتر چیزا خودم رو خودآموخته میدونم. بیشترین سود اون دوره ها هم این بود که برای من زمان بهبود بخشیدن در توانایی های نقاشی و طراحی  رو فراهم کرد.

من 3D رو از کتاب های راهنما یاد گرفتم ، و وقتی تقریباً 12 سالم بود شروع به نواختن کیبورد به صورت تجربی و گوشی کردم. همچنان روی 3D ، 2D و موزیک کار میکنم.

 

-          تو روی مدل های 3D انسان که به صورت بی نظیری واقعی به نظر میرسن برای چند سال هست که مطالعه کردی و ساختیشون ، و به تازگی Mr Head رو منتشر کردی ، مدل به شدت واقعی سر مرد. میتونی کمی راجع به این پروژه و انگیزه پشتش بهمون بگی؟

کریس: قرار بود یه قالب کلی باشه تا واسه هر پروژه ای که به کاراکتر نیاز داره ازش استفاده کنم ، اما وقتی شروعش کردم خودش جون گرفت. فکرکردم که جالب میشه اگه بعضی جاها سعی کنم نزدیک به یه عکس واقعی ( photoreal ) کار کنم ، اما خیلی زود کل کار شروع کرد به این سمت رفتن ، پس فکر کردم منم باهاش به همین سمت برم.

همینطور تلاش های زیادی برای ساخت تصاویر ثابت از انسانها به صورت واقعی انجام گرفته بود ، اما نه به صورت متحرک سازی شده ، برای همین به نظر میرسید مرزی باشه که ارزش کاوش کردن رو داشته باشه.

 

 

 

 

-          میتونی راجع به نرم افزار و سخت افزاری که باهاشون این تصاویر و متحرک های واقعی رو خلق کردی بگی و اینکه چرا این ابزار ها رو انتخاب کردی؟ میتونی اسرار کاری خاصی رو به ما پیشنهاد کنی؟

کریس: بیشتر از LightWave3D استفاده کردم ، که توی اواسط سال 1990 انتخابش کردم برای اینکه به نسبت قیمتش کیفیت خیلی خوبی داشت. Sculptris رو وارد کارم کردم واسه اینکه رایگان بود ، و برای ساخت اشیا و بافت ( texture ) خوبه. از Krita ( این هم رایگان هست ) برای اصلاح بافت ها و ساخت بافت چشم ها استفاده کردم. همینطور کمی از Blender ( که قطعاً اون هم رایگان هست ) برای displacement استفاده کردم و از Davinci Resolve Lite ( حدس بزنید ... رایگان ! ) برای ترکیب ( Compositing ) و خروجی نهایی ویدیوی سر استفاده کردم.

من عادت دارم بیشتر از ابزارهایی که از قبل دارم استفاده کنم ، و از نرم افزارهای رایگان دیگه هم برای پر کردن کمبودها بهره ببرم. مشخصاً این هزینه رو پایین نگه میداره ، اما به من اجازه میده تا "هسته" نرم افزار هام رو بهتر درک کنم. اصل سود دهی ، اما همین باعث میشه بعضی وقت ها روند کاری پیچیده بشه ، و ممکنه به کوتاه اومدن های جزئی توی کیفیت کار ختم بشه.

 

 

 

 

 

 سخت افزارهام شامل یه کامپیوتر شخصی ( PC ) quad core ( 4 هسته ای ) با یه GeForce GPU ( کارت گرافیکی ) سطح پایین ، Wacom Intuos 2 ( تبلت ) و مانیتور 27 اینچ. هیچ چیز رویایی ای نیست. 

 

جستجو

مقاله تصادفی

محاصبه با هنرمند صداپیشه Dee Baker


Laika Studios به تازگی پشت صحنه ای از کار جدیدشون The Boxtrolls منتشر کرده ، و به جای تمرکز روی جنبه های کاری هنرمندای stop motion ، بیشتر به نمایش استعدادهای هنرمندان صدا ،  Dee Baker و Steve Blum پرداخته. این دو صدا پیشه ، تمام اون جیغ و دادها و سر وصداهای شیرینی که از کاراکترهای دوست داشتنی و بغل کردنی Boxtroll ( به معنای غول های جعبه ای ) میشنوید رو خلق کردن. اخیراً با Dee Baker به صورت تلفنی مصاحبه ای انجام دادیم تا ببینیم توی ذهنش درباره دنیای صداگذاری چی میگذره ، جنبه ای از هنر که بیشتر اوغات در هیاهوی زیاد تبلیغات انیمیشن های هالیوود ( Hollywood ) نادیده گرفته میشه.

  

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است