امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

-          به نظر میرسه یه همه فن حریفی، نه تنها مدلهای سه بعدی عالی میسازی ، استخوان گذاری ( rigging ) و متحرک سازیشون میکنی ، بلکه موزیک خودت رو هم میسازی ! چجوری این همه استعداد رو پرورش دادی؟

کریس : با اینکه من هنر و طراحی رو به صورت رسمی یاد گرفتم و مدرک طراحی صنعتی دارم ، برای بیشتر چیزا خودم رو خودآموخته میدونم. بیشترین سود اون دوره ها هم این بود که برای من زمان بهبود بخشیدن در توانایی های نقاشی و طراحی  رو فراهم کرد.

من 3D رو از کتاب های راهنما یاد گرفتم ، و وقتی تقریباً 12 سالم بود شروع به نواختن کیبورد به صورت تجربی و گوشی کردم. همچنان روی 3D ، 2D و موزیک کار میکنم.

 

-          تو روی مدل های 3D انسان که به صورت بی نظیری واقعی به نظر میرسن برای چند سال هست که مطالعه کردی و ساختیشون ، و به تازگی Mr Head رو منتشر کردی ، مدل به شدت واقعی سر مرد. میتونی کمی راجع به این پروژه و انگیزه پشتش بهمون بگی؟

کریس: قرار بود یه قالب کلی باشه تا واسه هر پروژه ای که به کاراکتر نیاز داره ازش استفاده کنم ، اما وقتی شروعش کردم خودش جون گرفت. فکرکردم که جالب میشه اگه بعضی جاها سعی کنم نزدیک به یه عکس واقعی ( photoreal ) کار کنم ، اما خیلی زود کل کار شروع کرد به این سمت رفتن ، پس فکر کردم منم باهاش به همین سمت برم.

همینطور تلاش های زیادی برای ساخت تصاویر ثابت از انسانها به صورت واقعی انجام گرفته بود ، اما نه به صورت متحرک سازی شده ، برای همین به نظر میرسید مرزی باشه که ارزش کاوش کردن رو داشته باشه.

 

 

 

 

-          میتونی راجع به نرم افزار و سخت افزاری که باهاشون این تصاویر و متحرک های واقعی رو خلق کردی بگی و اینکه چرا این ابزار ها رو انتخاب کردی؟ میتونی اسرار کاری خاصی رو به ما پیشنهاد کنی؟

کریس: بیشتر از LightWave3D استفاده کردم ، که توی اواسط سال 1990 انتخابش کردم برای اینکه به نسبت قیمتش کیفیت خیلی خوبی داشت. Sculptris رو وارد کارم کردم واسه اینکه رایگان بود ، و برای ساخت اشیا و بافت ( texture ) خوبه. از Krita ( این هم رایگان هست ) برای اصلاح بافت ها و ساخت بافت چشم ها استفاده کردم. همینطور کمی از Blender ( که قطعاً اون هم رایگان هست ) برای displacement استفاده کردم و از Davinci Resolve Lite ( حدس بزنید ... رایگان ! ) برای ترکیب ( Compositing ) و خروجی نهایی ویدیوی سر استفاده کردم.

من عادت دارم بیشتر از ابزارهایی که از قبل دارم استفاده کنم ، و از نرم افزارهای رایگان دیگه هم برای پر کردن کمبودها بهره ببرم. مشخصاً این هزینه رو پایین نگه میداره ، اما به من اجازه میده تا "هسته" نرم افزار هام رو بهتر درک کنم. اصل سود دهی ، اما همین باعث میشه بعضی وقت ها روند کاری پیچیده بشه ، و ممکنه به کوتاه اومدن های جزئی توی کیفیت کار ختم بشه.

 

 

 

 

 

 سخت افزارهام شامل یه کامپیوتر شخصی ( PC ) quad core ( 4 هسته ای ) با یه GeForce GPU ( کارت گرافیکی ) سطح پایین ، Wacom Intuos 2 ( تبلت ) و مانیتور 27 اینچ. هیچ چیز رویایی ای نیست. 

 

جستجو

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است