امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

-          هر وقت یه انسان دیجیتال واقعی منتشر میشه ، موضوع غیر واقعی به نظر رسیدنش مطرح میشه. نظرت راجع به این موضوع چیه و مطالعات ، توانایی هات و ابزارت چطور بهت کمک کردن تا از اون غیر طبیعی بودن که همه راجع بهش نگران هستن دوری کنی؟

کریس: نظرها روی این موضوع متفاوت هستن – گرچه با در نظر گرفتن این که بیشتر بیینده ها از این موضوع که این یه کار CG هست از قبل با خبر میشن که باعث میشه روی قضاوتشون تاثیر بزاره – خیلی سخته که واقعی بودن رو بشه اندازه گیری کرد. جالبه ، بیشتر مردمی که متوجه میشن این واقعی نیست ، واقعی نبودن براشون مسئله ای نیست که موقع دیدنش توجهشون رو جلب کنه  ، میتونه به این معنی باشه که من جای درستی قرار دارم – یا اینکه هنوز روی سراشیبی قرار نگرفتم. 

از اونجا که هنوز کار در حال پیشرفت هست برام واضح هست که کجاها بیشتر باید کار انجام بشه ، اما با در نظر گرفتن اینکه بیشتر تلاش هام تا اینجا روی چشم ها بودن ، منطقی هست که نتیجه گیری کنیم درست به نظر رسیدن رفتار چشم ها باید نتیجه کار باشه. در کل ، فکر میکنم موضوع وسواس داشتن روی جزییات هست ، چیزی که به نظر میرسه توش استعداد دارم.

 

-          میتونی کمی راجع به اهمیت مطالعه آناتومی نه تنها برای کارهای واقعی مثل Mr Head ، بلکه برای کاراکترهای سه بعدی در تمام اندازه ها و تمام شکل ها صحبت کنی؟ چه منابعی برای مطالعه آناتومی استفاده میکنی؟

کریس: به طور مشخص ، تکیه کردن به تخیلات نمیتونه راهی برای خلق انسان یا حیوانات واقعی باشه ، اما درک درست از آناتومی هم میتونه به قابل باور شدن کاراکتر ها کمک کنه. توجه نکردن به فرم ها و مکانیک های موجود در طبیعت میتونه نتیجش این باشه که کاراکتر ها به نظر مبتدیانه ، خنده دار یا سورئال ( غیر طبیعی ) – که در بعضی موارد ممکنه مطلوب باشه - به نظر برسه.

من از پیکره مرد Anatomy Tools برای منبع استفاده کردم ، به علاوه عکسها ، ویدیوها و تشریح های آناتومی متنوع. آناتومی حیوانات هم وقتی یه کاراکتر تخیلی یا حیوانات رو میسازید میتونه به کمکتون بیاد.

-          آیا در ادامه روی بدن Mr Head کار میکنی؟ کار بعدیت چی هست؟

کریس: بدن هم چند وقت پیش مدلسازی و استخوان گذاری شده. جوری طراحی شده که لباس تنش بشه ، برای همین جزییات رو در حداقل نگه داشتم. هنوز نیاز هست که کار بیشتری روی شکل صورت انجام بدم ، به خصوص منطقه دهان ، جمجمه ، مو ، لباس و روی بهبود بخشیدن به هر چیز دیگه ای کار کنم.

 

 

 

 

 

-          همیشه راجع به انسانهای واقعی نبوده ! تو همینطور کارگردانی یه انیمیشن کوتاه بسیار موفق " The Passenger " ( مسافر ) رو انجام دادی ، یه فیلم فوق العاده با سبک خاص خودش. میتونی برامون راجع به تجربه کار روی این پروژه بگی و اینکه از طرف عموم چه بازخوردی داشت؟ هیچ برنامه ای برای ساخت فیلم های کوتاهی مثل این داری؟

کریس: اون بزرگترین پروژه ای بود که تاحالا انجام داده بودم. تصمیم گرفتم همه کار رو خودم انجام بدم ، و یجورایی حدس زدم که چقدر ممکنه طول بکشه. وقتی غرق کار شدم ، خیلی سخت بود که ازش بیام بیرون ! با گذشت سالها ، تبدیل به یه کار بی رحم اصلاح کردن شد ، و زمان هایی بود که خیلی سخت بود برام تا با انگیزه بمونم. توی سال 2006 تمومش کردم ، 8 سال بعد از شروع ، و بعد شروع کرد به رفتن به فستیوال های مختلف – در حقیقت ، هنوز هم میره ! چندین جایزه برد و در کل بازخورد خیلی خوبی داشت.

برای دوباره رفتن توی این مسیر باید یه دلیل متقاعد کننه خوب داشته باشم ، گرچه اگر ایده ای داشتم که به اندازه کافی ارزشمند بود که بتونم تو نصف این زمان انجامش بدم ، در نظرش میگیرم.

 

 

 

 

 

 



 

-          با نگاه به گذشته کاریت ، نقاط روشن و نقاط پر تنش کدوما بودن ، و چطور ترکیب این تجربه ها تورو با انگیزه برای آینده نگه داشتن؟

کریس: فکر میکنم هر وقت وارد یه کار جدید یا یه زمینه جدید شدم ، به عنوان یه نقطه روشن شروع شد ، و با مرور زمان در کل بیشتر به یه تنش تبدیل شد ، به عنوان یه مثال قابل ذکر The Passenger . چند سال سردرگمی داشت راجع به اینکه سعی کنم بفهمم بعد از اینکه تمومش کردم چیکار کنم.

با انگیزه موندن چیزی نیست که کنترل زیادی روش داشته باشم ، متاسفانه. فعلاً از حالم هر وقت هر جایی ببرتم پیروی میکنم ، و امیدوارم که به هیچ بن بست خلاقیتی توی راهم نخورم.

-          اگه قرار باشه این مصاحبه رو از حالا یک سال دیگه دوباره نگاه کنیم ، امیدواری تا اون موقع چه چیزی به دست آورده باشی با توجه به پروژه های 3D و کارت؟

کریس: دوست دارم یک یا دو تا فیلم رو کامل کرده باشم ، طرح یه ترن هوایی رو ساخته باشم ، یه سی دی موسیقی ، و شاید یه کتاب هنری. اگر تو همش شکست بخورم ، به چند ثانیه انیمیشن که به W.I.P ( کار در حال پیشرفت ) نیاز نداشته باشه هم راضی میشم. نمیدونم یه سال حتی برای این هم کافی هست یا نه ، گرچه وقتی مثل من اینقدر مشغله داشته باشید خیلی زمان زیادی نیست.

 

 

ترجمه از CGCube


 منبع: 3dtotal


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است