امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

هنرمندای بصری یا کارگردانها تاحالا ظاهر یه کاراکتر رو برای اینکه بیشتر با توصیف تو از صدای کاراکتر همخوانی داشته باشه تغییر دادن؟ آیا جلسات نشست و برخواست دارید ؟

بله ، انجام میدن. به پروژه بستگی داره. بعضی برنامه ها مثل Legend of Korra از Nickelodeon کاملاً متحرک سازی شده. تمام کاری که میکنم اینه که بهش نگاه کنم ، ببینم و بعد به چیزی که دیدم کارم رو پیوند بدم. اونها از روایت داستان و انیمیشنشون به اندازه کافی مطمئن هستن که به من نیازی ندارن. من فقط آخر کار میام. اما تو بیشتر انیمیشن ها ، بر اساس صدا متحرک سازی رو انجام میدن. حتی وقتی سر و صدای موجودات رو درمیارم ، کارم در حقیقت دیکته کردن حرکات کاراکتر با اجرای خودم هست. اگر خیلی سریع انجامش بدم ، اونوقت من رو برمیگردونن و میگن تغییرش بده. یا اینکه نوع انیمیشنشون رو تغییر میدن. هر دوش اتفاق میفته.

 

در کل ، به نظر میرسه که بیشتر استودیوی انیمیشن ترکیبی از چیزهای هست که تهیه کننده ها نیاز دارن.

خب ، برای سر و صدای موجودات ترکیب هست ، اما در مورد صحبت کردن کلمات به جای کاراکتر ، تقریباً همیشه استودیوهای انیمیشنی بر اساس صدا متحرک سازی انجام میدن حتی با اینکه از قبل استوری بورد رو آماده کردن. مثل مورد Clone Wars ، اونها از قبل حرکت صحنه رو برنامه ریزی کردن. از قبل میدونن که چطور میخوان چیزها حرکت کنن. کارگردان اینا رو میدونه ،  و من شروع به صدا گذاری میکنم حتی اگر هیچوقت استوری بورد رو ندیده باشم. اونها من رو در کنار فیمنامه راهنمایی میکنن تا با نحوه ای که صحنه ها رو متحرک سازی و فیلمبرداری کردن هماهنگ بشم. اما این مورد خاص Clone Wars هست. فکر نکنم توی برنامه های زیاد دیگه ای هم این کار رو انجام بدن. برای بیشتر بخش ها ، بر اساس صدا متحرک سازی میکنن.

 

 

 

 

تفاوت های کار انیمیشن با کار بازی ویدیویی چی هست؟

خوب پایشون توی بیشتر چیزها شبیه به هم هست. هر دوشون نیازمند توانایی های بازی صدای بسیار خاصی هستن. گرچه ، برای من توی زمان کار متفاوت هستن. صدا گذاری بازی ویدیویی بسیار کار بیشتری میبره. معمولاً توی یه بازی چهار ساعت کار تک نفره با یه فیلمنامه طولانی دارید. وقتی یه کار تلویزیونی مثل Sponge Bob یا American Dad انجام میدید ، با بازیگرها نشستید. پس مثل بازی های ویدیویی نیست که تنهایی با دیوار حرف بزنید [میخنده]. شما بخش های مربوط به خودتون رو میخونید و اونها هم بخش های خودشون رو. اونجوری کار سبک تری میشه.

 

همینطور توی بازی ویدیویی ، بازیگرهای صدا معمولاً فریاد میزنن ، در حال مرگن ، دارن زنده زنده میسوزن ، دارید میجنگید یا از یه ساختمان میفتید. و این خیلی برای حنجره استرس زا هست و به کار بیشتری نیاز داره. توی کارتون ها ، """""خیلی اشتراک گذاری بین کار صدا پیشه ها هست. بعضی وقت ها توی انیمیشن تو رو تنها برای ضبط صدا فرامیخونن ، اما معمولاً به اندازه یه بازی ویدیویی خسته کننده و زجر آور نیست.

 

فکر میکنی افزایش محبوبیت بازی های ویدیویی و انیمیشن وضعیت شغلی رو تغییر بده و تقاضا برای صداپیشه ها رو نسبت هنرمندا در آینده بیشتر کنه؟

بله ، اینطور فکر میکنم. بازی های ویدیویی خیلی محبوب هستن و دارن بیشتر درگیر فرآیند ساختش میشن. یه سری بازی هستن که نیاز به صدا پیشه ندارن مثل Angry Birds یا FarmVille که بازی صدا خیلی مهم نیست. در جهت دیگه ، بازی های کنسولی ای هستن که بسیار محبوبیت دارن و به طور روز افزون به اجرای بصری ، صدایی و تمام جنبه های دیگه در سطح سینمایی نیاز دارن. پس نیاز هست که برای اینها یه صدا پیشه بسیار توانمند داشته باشید. از این زاویه اگه نگاه کنیم ، قطعاً از این جور کارها بیشتر خواهد بود.

 

فکر میکنی چرا بعضی از استودیو ها کاراکترشون رو بر اساس ظاهر واقعی کسی که داره جای کاراکتر صحبت میکنه میسازن؟ برای مثال ، Dinsey خیلی اینکار رو انجام میده. مثلاً genie توی انیمیشن Aladdin شبیه به Robbin Williams هست.

خب ، اونها اغلب از فیلم بازیگر به عنوان منبع استفاده میکنن. اونها از صدا پیشه فیلمبرداری میکنن ، و ممکنه اینجوری راحت تر باشه برای اینکه میخوان اجرا رو توی کار بیارن ، ماهیت اون بازیگر یا اجرا کننده رو به تصویر بکشن. واقعاً انجام اینکار الزامی نیست. همینطور فکر میکنم یه بخشی از جلب مخاطب هست ، وقتی از یه آدم مشهور میخوان که صدا پیشگی رو انجام بده ، یه کاری کنن که یجوری خود شخص هم دیده بشه. نمیدونم که واقعاً نتیجه ای داره یا نه. به هر حال بچه ای که داره تماشا میکنه نمیدونه اون کاراکتر کی هست. شاید تهیه کننده های کار اینجوری بیشتر میپسندن. اگر کاراکتر Robbin Williams بیشتر شبیه به Robbin Williams باشه ، پس شاید بیشتر حس بشه که Robbin Willia توی کار شما هست. پس حدس میزنم باعث میشه هرکسی حس بهتری راجع بهش داشته باشه. توی بیشتر برنامه هایی که من بودم این کار انجام نشده حتی وقتی یه شخص مشهور یا یه صدا پیشه قابل شناسایی توی کار بوده باشه.

 

پس ممکنه Laika بعضی از Boxtrolls ها رو بر اساس ظاهر تو و Steve Blum ساخته باشه؟

[میخنده] نمیدونم. من هر چی پیرتر میشم بیشتر و بیشتر شبیه به مارمولک و بی تناسب میشم.

 

 

 

آزار دهنده ترین صدای توی دنیا برات چیه؟

آزاردهنده ترین صدا برای من صدای کارگردانی هست که نمیدونه چی میخواد ، یا اهمیتی نمیده. اونها ازم میخوان که یه کارایی بکنم تا بتونن بعداً اونی رو که دوست دارن ازش انتخاب کنن. صدایی شبیه جیغ زدن یه بچه ... وحشتناک ترین صداها همیشه به نظرم خوب هستن. اونجور صداها رو دوست دارم. فقط صدای کسی که نمیدونه چی میخواد و وقت بقیه رو هم تلف میکنه. اون صدایی هست که دوست ندارم برای اینکه هیچ خلاقیتی توش نیست. وقت همه رو تلف میکنه. صدای من رو تلف میکنه. همه چیز رو تلف میکنه. من میخوام چیزی رو که ازم میخوان برسونم ، و اگه ندونن که چی میخوان ، اونوقت دیگه نمیدونم چیکار کنیم.

 

خب ، Dee ، واقعاً ازت به خاطر این مصاحبه ممنون هستیم. جوابهات نتایج روشنگرانه ای برای خواننده هامون فراهم میکنه ، کسانی که هنرمند هستن ، و بیشترمون احتمالاً چیزی راجع به این بخش فرآیند خلاقیت کار چیزی نمیدونم.

امیدوارم اینطور باشه برای اینکه به کاری که هنرمندان انجام میدن نیاز دارم. این رسانه اساساً کارش تصویری هست. و من شیفه نمایش ها و داستان هایی هستم که میتونید صدا رو قطع کنید و همچنان داستانی که داره روایت میشه رو درک کنید برای اینکه تصاویر بسیار گویا هستن. کاری که هنرمندان میکنن خیلی مهم هست.

 

 

 

ترجمه از CGCube


 منبع: digital-tutors


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

10 شغل رویایی برای افراد خلاق و چطور کسانی که اونها رو دارند، به دستش آوردند

 


داشتن شغل در تبلیغات میتونه سخت باشه، به خصوص در اوایل کار. ساعت های خسته کننده کار کردن روی کارهای به درد نخور، دیدن اینکه 99 درصد ایده هاتون – اغلب بهترین هاش – همون ابتدا از بین میرن و بعد فروبردن خشمتون وقتی که مشتری اصرار داره چیزایی که باعث پیشرفت توی دیدارتون شده رو نابود کنه. اما برای خلاقانی که استعداد و بلندپروازی دارن – یا فقط دل و دماغشو دارن – که زمان کافی دوام بیارن، میتونه فرصت های خوبی هم باشه، برگذاری کمپین های تبلیغاتی برای برندهایی که به اندازه کافی بزرگ و به اندازه کافی شجاع هستن که فرهنگ عمومی رو تحت تأثیر قرار بدن، حتی شاید دنیا رو جای بهتری کنند.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است