امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


کارگردان فیلم Interstellar (بین ستاره ای) Christopher Nolan یکی از طرفداران بزرگ واقعی به نظر رسیدن فیلمهاش، تا جای ممکن هست.

تو فیلم The Dark Knight Rises واقعاً یه هواپیما رو از آسمون سقوط داد تا صحنه آغازین فیلم رو فیلمبرداری کنه. از یه صحنه چرخان برای ساخت استادانه مبارزه فیلم Inception استفاده شده بود.

بنابراین نباید خیلی شگفت زده شد که توی فیلم آخرش، روبات های شبیه به ستون های سنگی Tars و Case به ندرت جلوه های ویژه داشته باشند.

 

چندین عروسک خیمه شب بازی 90 کیلویی ساخته شده و در کنار بازیگران فیلم استفاده میشدن. صداپیشه Tars یعنی Bill Irwin کمدین، واقعاً اونها رو توی صحنه میچرخوند. افکت های دیجیتالی کمی بعد برای چندین صحنه انتخاب شده و حذف هر نشانه ای از وجود Irwin در فیلم استفاده شد.

 

بازیگر Bill Irwin در صحنه فیلمبرداری Interstellar در حال عروسک گردانی TARS با Matthew McConaughey و Christopher Nolan

 

تو ماه نوامبر، در طول انتشار فیلم، با هماهنگ کننده جلوه های ویژه Scott Fisher و ناظر جلوه های بصری Paul Franklin مصاحبه های جدایی کردیم تا ببینیم Tars چگونه ساخته شد.

Franklin میگه: " Chris از همون ابتدا و در مرحله پیش تولید شروع به صحبت درباره Tars کرد. من هم گفتم: خب، این روبات چجوری قرار هست به نظر برسه؟ اونم جواب داد: خب، نمیخوام یه ایده معمولی از این که روبات باید تو یه فیلم علمی تخیلی چجوری به نظر برسه، باشه. اون نمیخواست فقط یه چیز مکانیکی باشه ... چیزی که اغلب توی فیلم های علمی تخیلی راجع به روبات ها اتفاق میفته. اونها قرار هست یجور ماشین های شبه انسان باشن. در عین حال، اون میخواست این چیز مقدار زیادی واقعیت فیزیکی داشته باشه."

تیم Franklin تو استودیوی جلوه های بصری Double Negative زمان زیادی رو صرف این کردن که بفهمن Tars چطور ممکنه بدوه، دست هاش رو خم کنه، و حرکت های متنوع دیگه ای رو انجام بده.

 

متحرک سازی کامپیوتری روبات TARS

 

تو همین زمان، تیم افکت های عملی Scott Fisher، مشغول پیکربندی یه عروسک خیمه شبازی خیلی بزرگ بود که Irwin باهاش جابجا بشه. Fisher میگه Tars شکلش زیاد تغییر نکرد.

 

 

طراح تولید Nathan Crowley تو فیلم Interstellar: Beyond Time and Space توضیح میده که خیلی از ایده ها برای روبات ها از چوب بالسا و دسته آب نبات چوبی الهام گرفته شده.

 

 

Fisher توضیح میده: "شروع به کار روی طراحی های اصلی که Nolan داشت کردیم و اینکه اندازه و شکل و ظاهرش وقتی کسی پشتش هست و باهاش کار میکنه، باید چطور باشه. چندین عروسک مختلف که Irwin میتونست ازشون استفاده کنه و تو صحنه حرکت کنه و با سایر بازیگرها تعامل داشته باشه درست کردیم... فکر میکنم چیزی که خاصش میکنه همینه."

Franklin میگه: "Bill واقعاً باید میتونست با این چیز کار کنه و در اصل به شکل سودمندی دست و پاش به این وسیله بسته شده بود."

 

 

تیم طراحی در نهایت چهار عروسک شامل Tars و Case و نسخه پشتیبان هرکدوم رو ساختن. هرکدوم وظیفه انجام حرکات متفاوتی رو داشتند.

Fisher: "یدونه توی سفینه داشتیم که میتونست دست هاش رو بلند کنه. یکی داشتیم که میتونست از پشت سفینه بیرون بیاد. یکی دیگه داشتیم که حرکات دست پیچیده تری داشت جوری که دست ها میتونست به بیرون خم بشه و بعد چند تا انگشت از اون خارج بشه. ما دو تا قهرمان متحرک واقعی داشتیم."

 

 

چالش اصلی به دست آوردن حرکات Tars رو پرده بود، چیزی که Irwin به گروه کمک کرد تا درکش کنه.

Fisher: "همینطور که میساختیمش آزمون و خطاهای زیادی داشتیم تا ببینیم Bill چیکار میتونه بکنه و روی سطوح مختلف چطور از پسش برمیاد. تو ایسلند باید باهاش راه میرفتیم ... تقریباً شصت سانتیمتر آب بود. هر کدوم از سطوح چالش متفاوتی رو داشتن. بعضی ها سُر بودن. حرکت رو اونها سخت بود. Irwin باید میفهمید که ابزار مناسب برای هرکدوم از این موقعیت ها چی هست."

 

 

 

Irwin در حال حرکت دادن به TARS

 

Fisher میگه در نهایت TARS در مجموع سه نوع راه رفتن متفاوت داشت.

"یه چیزی هست که ما بهش میگیم "ape walk" (راه رفتن شامپانزه ای) و بعد یه مدل "crutch walk" (راه رفتن با عصا) که دو پای بیرونی و مرکزی از بین هم عبور میکنن و بعد یجور هست که هر سه پا به صورت مستقل حرکت میکنن."

 

راه رفتن TARS با دو پا

 

بعد از فیلمبرداری مدل کارکردی Tars، تیم جلوه های ویژه ادیت های جزئی شامل حذف یکسری از سیم ها، استخوان گذاری ها و ابزارهای جانبی فیزیکی، و حذف هر نشانه ای از خود Irwin داخل فیلم میشد رو انجام داد.

Franklin: "باید Bill رو هرجا که میدیدیم حذف میکردیم برای اینکه به طور مشخص قد بلندتری از TARS داشت، اما بعد باید چیزهایی اضافه میکردیم مثل ... اگر دست های TARS به جلو خم میشد و یه دست کوچک تر و ظریف تر از اون بیرون میومد اون رو به صورت دیجیتالی اضافه میکردیم."

افکت های دیجیتالی برای اضافه کردن یک سری فاکتورهای شگفت آور به روبات ها هم استفاده شد مثل مواقعی که روی آب حرکت میکردن یا رو یه سیاره دیگه تو آسمون پرواز میکردن.

"بیشتر، کارهای دیجیتالی ما به اون مواقعی محدود میشد که TARS و روبات دوقلوش CASE، میخواستن کارهای غیر عادی انجام بدن مثل تبدیل شدن به یه چرخ آبی و حرکت درون آب تا بتونه به Dr. Brand برسه، اون رو بلند کنه و باهاش بدوه."

Fisher و تیم افکتهای عملی، استخوان بندی فیزیکی ای ساختند که به تیم جلوه های ویژه اجازه میداد تا تعامل روبات با آب رو به صورت صحیحی درک کنه.

 

راه رفتن TARS روی آب

 

Franklin میگه: "یه جور چرخ آبی داشت که به یه چهارچرخ متصل شده بود که باید از بین آب عبورش میدادیم تا تمام پخش شدن های آب رو بسازیم، و بعد باید روبات های دیجیتال رو به این صحنه اضافه میکردیم. باید چهارچرخ رو حذف کردیم و یه روبات دیجیتال رو برای ایجاد پخش شدن های آب اضافه کردیم."

"این نتیجه خیلی خارق العاده رو داشت که شما باورتون میشه اون روبات واقعی هست، به خاطر این که بیشتر وقت دارید به واقعیت نگاه میکنید، برای مثال وقتی روی یخ میدوه، یه روبات دیجیتال هست. ولی وقتی وارد سفینه میشه، واقعی هست."

Fisher اشاره میکنه که برای یه کارگردان انتخاب این روش کار کردن برای هر دوی TARS و CASE چقدر غیر معمول بود.

"فکر کنم بیشتر کارگردان ها به اون شخصیت نگاه کنن و بلافاصله فکر کنن باید CG باشه اما اون (Nolan) بلافاصله فکر کرد بیاید تا اونجایی که میشه کار رو عملی انجام بدیم. بیاید ببینیم چجور عروسک خیمه شبازی ای میتونیم بسازیم. این دقیقاً همون چیز کلاسیکی هست که از Nolan انتظار میره."

 

 


منبع: businessinsider


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

شناخت Flat Design

 


طراحی تخت (Flat Design ) مینیمال بوده (minimal) و از برجستگی ها ، رنگهای شیب دار (gradient) و سایه ها برای ایجاد ظاهری 2D و بدون هر افکت اضافی استفاده میکنه. مینیمالیسم (minimalism) و بازدهی (efficiency) در حال حاظر حرف اول رو میزنن ، به خصوص با تمرکز روی تایپوگرافی و محتوی.استفاده از طراحی تخت در طراحی وب  فراگیر شده اما در حال گسترش به تمامی جنبه های طراحی هست.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است