امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


داشتن شغل در تبلیغات میتونه سخت باشه، به خصوص در اوایل کار. ساعت های خسته کننده کار کردن روی کارهای به درد نخور، دیدن اینکه 99 درصد ایده هاتون – اغلب بهترین هاش – همون ابتدا از بین میرن و بعد فروبردن خشمتون وقتی که مشتری اصرار داره چیزایی که باعث پیشرفت توی دیدارتون شده رو نابود کنه. اما برای خلاقانی که استعداد و بلندپروازی دارن – یا فقط دل و دماغشو دارن – که زمان کافی دوام بیارن، میتونه فرصت های خوبی هم باشه، برگذاری کمپین های تبلیغاتی برای برندهایی که به اندازه کافی بزرگ و به اندازه کافی شجاع هستن که فرهنگ عمومی رو تحت تأثیر قرار بدن، حتی شاید دنیا رو جای بهتری کنند.

 

اینجا، یکسری کارهای خوب رو داریم که یه جوان خلاق ممکنه یک روز آرزوش رو داشته باشه، و اینکه چطور افرادی که اون مشاغل رو به دست آوردن، این کار رو انجام دادن.

 

 

Ryan O’Rourke

 

 

دفتر تبلیغاتی Wiedern + Kennedy از Portland, Ore. ، کارگردان خلاقیت در بخش جهانی Nike

 

به عنوان یه پسربچه، O’Rourke در حالی که کارتون های روز یکشنبه رو نگاه میکرد تبلیغای خودش رو برای California Raisins و Willy Wonka’s Chocolate Factory (کارخونه شکلات سازی ویلی وونکا)، میکشید. سریع بریم به 2003، وقتی بعد از کارهایی تو TBWA\Chiat\Day and Crispin Porter + Bogusky، در W+K به عنوان کارگردان هنری (art director) برای Nike انتخاب شد. او جوان ترین خلاق اون بخش از شرکت بود. خودش یادش میاد: "اون زمان، برام مثل آدم کشا بودن. همه خیلی پیشرفته بودن." او به مدت هشت سال روی بخش NFL شرکت کار کرد، تو این مدت به یه خلاق با سابقه تبدیل شد و قبل از اینکه در 2010 به عنوان یک کاگردان خلاقیت (creative director) جهانی شناخته به موضوعات دیگه مثل Nike پرداخت. O’Rourke همراه شریکش Alberto Ponte، تمام کارهای خلاقانه بین المللی برند Nike رو در W+K به دست گرفت، از پورتلند (Portland) تا آمستردام (Amsterdam)، توکیو (Tokyo)، سائو پائولو (Sap Paolo) و فراتر از اونها. اون به طور خاص به تبلیغ Fate (سرنوشت) برای NFL سال 2008 و تبلیغ Jogger (دونده) برای المپیک سال 2012 افتخار میکنه. جدیدترین کار O’Rourke یعنی Last (آخر)، یه ادامه بامزه از تبلیغ سال 2012 هست، این بار درباره یه ورزشکار ناشناخته هست که میخواد به ماراتن راه پیدا کنه.

 

مدرسه: Penn State برای تبلیغات و طراحی گرافیکی

 

چطور Nike رو سرزنده نگه میداره: "کار کردن تو ورزش خیلی مفیده. حتی اگر سابقتون سال به سال تغییری نکنه، ورزشکارها و موقعیت های تو ورزش تغییر میکنن. بنابراین، دنیای بیرون پیوسته شما رو به روز میکنه و احساسات جدیدی رو به برند اضافه میکنه."

 

توصیه کلیدی به خلاقان جوان: "برای خلاق بودن و به اشتراک گذاری کارتون نیازی به اجازه ندارید. و اگر توی دفتر تبلیغاتی هستید که به ایده های خلاقانه احترام میگذاره، از اون ایده ها، از هرجایی که بیان استقبال میکنه. سعی نکنید کاری بسازید که فکر میکنید اون دفتر براش پول میده. کاری بسازید که واقعاً دلتون میخواد بسازید. هرچقدر اوایل کارهاتون رو شخصی تر بسازید، سریع تر کارگردان خلاقیتی پیدا میکنید که علایق و ذائقه اش با شما یکی باشه و به رشدتون کمک میکنه."

 

Peter Kain و Gianfranco Arena

 

 

کارگردانان خلاقیت اجرایی برای Snickers در دفتر تبلیغاتی BBDO

همه میدونن که گشنه بودن یعنی بد اخلاق بودن. Snickers یه شعار نمادین بر اساس این حقیقت ساخته. از سال 2009 شروع شد، وقتی Arena و Kain یکی از چندین تیم BBDO بودن که انتخاب داشتن: شانس توسعه یه کمپین برای دفتر تبلیغات که به تازگی برنده مسئولیت تبلیغات شکلات در Super Bowl 2010 شده بود. اونها اول متن "You’re not you when you’re hungry" (تو خودت نیستی وقتی گشنته) برای تبلیغی با حضور Betty White و Aretha Franklin – و از اون زمان تاحالا کار رو اداره کردن. هر دو در دانشگاه Syracuse تبلیغات خوندن اما تا اولین شغلشون در Hill، Holliday/Altschiller در نیویورک (New York) همدیگه رو ملاقات نکردن. Arena میگه: "به ما یک ماه زمان برای یه تبلیغ چاپی میدادن، و بعد ما به زمان اضافی نیاز داشتیم." فرصت های دیگه در سال های ابتدایی و بعد BBH، نیویورک جایی که با هم وارد کار روی برندهایی مثل Axe، Johnnie Walker و Levi’s شدن براشون پدیدار شد. در سال 2004، اونها به BBDO پیوستند، جایی که کارهای دفتر رو برای FedEx و Twix اداره میکردن. آخرین ابداع اونها برای Snickers: یه بسته بندی جدید که اسم شرکت رو با "آثار مختلف گشنگی جایگزین میکنه، بنابراین مردم میتونن دوستان گرسنه اشون رو با اسم هایی مثل Curmudgeon (خسیس) و Drama Mama (مامان درام)." به نقل از Kain.

 

چطور Snickers رو سرزنده نگه میدارن: Arena میگه: "جایی واردش کنید که مصرف کننده انتظارش رو نداره. و در تلویزیون، هدفمون آوردن یه چیز متفاوت به هر تبلیغ جدید هست در حالی که چیزی که باعث عملکردشون شده رو حفظ کنیم، مثل کاراکترها یا افراد مشهور غیر منتظره."

 

توصیه کلیدی به خلاقان جوان:Kain میگه: " بهترین خلاقان توانایی هایی دارن که فراتر از نقش قبلیشون هست. میتونن مثل یک برنامه ریز درک درست رو توسعه بدن ، به خوبی یک مدیر بفهمن و با مشتری ها ارتباط برقرار کنن، و مثل یه تهیه کننده بفهمن چطور کارها رو انجام بدن. اگر بتونید شروع به توسعه اون توانایی ها بکنید، شانستون رو برای نجات پیدا کردن و موفق شدن افزایش میدید."

 

Randy Hughes

 

 

کارگردان خلاقیت اجرایی در Carmichael Lynch برای Subaru

Hughes یه دلال خودروی با سابقه است که برای 17 سال در Carmichael Lynch کار کرده، و برای نه سال تجارت Porsche (پورشه) این دفتر رو هدایت کرده. تو سال 2007، به کارخانه Subaru کمک کرده و از اون زمان مدیریتش رو برعهده داشته. تو کارش، ارتباطاتی رو با Tom Doll، رئیس شرکت و ریاست اجرایی بخش آمریکا، و Alan Bethke معاونت برقرار کرده و کلاسیک هایی مثل "Baby Driver" (راننده کوچولو) و کار اخیر، داستان های دختر-پدری مثل "Making Memories" (خلق خاطرات) امسال رو به دست گرفته. او همینطور مدریرت بازیافت کامل (zero landfill) Subaro رو با National Parks Service انجام داده. اولین ورود او به تبلیغات خودرو در دهه 80 بود، در Southern Oldsmobile Dealers Group (گروه معاملات اولدزمبیل کالیفرنیای جنوبی) در J.R Navarro & Associates ، لس آنجلس (Los Angles). اما اولین شغل تبلیغاتی اون در یه فروشگاه محلی در Sioux City، Iowa، بود در حالی که هنوز در کالج تحصیل میکرد. خودش میگه: "مدارس زیادی اون زمان نمیشناختم، بنابراین مسیر من یه مسیر متودی بود. تو هر سازمانی کار میکردم و برای هر چیزی داوطلب میشدم. میرفتم نمونه های رنگ رو میاوردم، ساندویچ میگرفتم، هر چیزی. در نهایت درک عالی از اینکه تجارت چطور کار میکنه و چطور همه سازمان ها با هم همکاری میکنن به دست آوردم."

 

 

مدرسه: کالج Moningside در Sioux City، آیووا (Iowa) برای هنر، رشته فرعی ارتباطات

 

چه زمانی تبلیغات رو انتخاب کرد: "وقتی کلاس چهارم بودم مادرم یک آرایشگاه شراکتی داشت. به یه برنامه تبلیغاتی نیاز داشت و در اصل یه کارتون میخواست که یه هیپی موهاش رو کوتاه میکنه، بنابراین من یه طرح کشیدم و اونها ازش استفاده کردن. فکر کنم زمانی که پرینت شده کارم رو دیدم این اتفاق برام افتاد."

 

توصیه کلیدی به جوانان خلاق: مشتریتون رو درک کنید. تجارتشون رو. چه چیزی باعث میشه شبها بیدار بمونن. روزشون چجوریه. اهدافشون. رؤساشون چه فکری میکنن. و بهشون گوش کنید. واقعاً گوش کنید. اگر یه مشتری خوب دارید، چیزهایی رو میدونن. بعد کاری رو انجام بدید که فکر میکنید درست هست. دادن چیزی که مشتری ازتون خواسته کار راحتی هست اما بهتر هست که بهشون گوش بدید، بفهمید چرا ازتون خواستن و چه چیزی خواستن، بعد بر اساس درکتون چیزی که واقعاً نیاز دارن رو بهشون بدید. و بعضی اوقات وقتی که عقب کشیدن، گوش بدید. اغلب اوقات حق با اوناست."

 

Scott Bell

 

 

کارگردان خلاقیت گروهی در Drago5 برای Newcastle

Bell به دفتر تبلیغاتی کمک کرد تا برند آبجو متعلق به Heinken رو در سال 2012 قبل یه تغییر شغل کوتاه تو همون سال به Barton F. Graf 9000 به دست بیاره. تو سال 2013 به Droga بازگشت تا تبلیغ تلویزیونی محبوب خنده دار پخش شده در Super Bowl رو برای Newcastle اداره کنه، و اخیراً هم Misconceptions (سوء تفاهم)، که به روشی رمان گونه، درباره این هست که Newcastle به اون بدی که مردم فکر میکنن، نیست. Bell ابتدا در سال 2009 به Droga5 پیوست که خودش اون رو لحظه تعیین کننده کاریش میدونه. خودش میگه: "من احتمالاً 30 امین نفری بودم که استخدام شدم، بنابراین شاهد این بودم که این دفتر به بیش از 500 نفر کارمندی که امروز داره، رشد کنه." او در ESPN و W+K در نیویورک درحالی که هنوز در حال تصحیل بوده کارآموزی کرده اما اولین شغل بزرگش رو در 2004 به دست آورده. بعد از تلاش هاش برای مصاحبه های کاری در دفاتر مختلف در حالی که با عموی خودش در کنتاکی مشغول کار ساخت و ساز بود، تصمیم گرفت کارگردانی های خلاقانه مختلفی رو متحرک سازی کنه (یه مربی کاراته، یه زن پرورش اندامی). تنها یک ساعت بعد از ارسال یکی از اونها، روز بعد در پورتلند (Portland) یک تقاضای ملاقات دریافت کرد. اون شغل رو نگرفت، اما به زودی، فرصت جدیدی در خونه اش رو زد. خودش میگه: "پیشنهادی برای کار در Ty Montague در JWT New York گرفتم. قبل از اینکه به Droga5 برم به مدت پنج سل اونجا موندم."

 

مدرسه: دانشگاه Kentucky برای تبلیغات خلاقانه – مدرسه تبلیغ میامی برای آگهی نویسی (copywriting)

 

چه زمانی تبلیغات رو انتخاب کرد: "تو کالج رشته art studio میخوندم، بیشتر فیگورهای برهنه میکشیدم، تا اینکه متوجه شدم زندگی کردن به این شکل غیر ممکنه. رفتم با مشاورم صحبت کردم، و اون بهم گفت که به تازگی یه برنامه تبلیغاتی خلاقانه شروع کردند."

 

چجوری Newcastle رو سرزنده نگه میداره: "فکر میکنم مهمه که هنگام کار روی Newcastle خوش بگذرونی.چون آبجوِ. همینطور فکر میکنم سعی میکنیم میزان سالمی (نه بیشتر، نه کمتر) از بی احترامی رو برای همه چیز قائل بشیم. سعی میکنیم هیچ چیزی رو جدی نگیریم."

 

توصیه کلیدی به جوانان خلاق: "سعی کنید شخص خوبی باشید. تبلیغات همش درباره ارتباطات هست – و این فقط شامل ارتباطات شما با خلاقان دیگه نمیشه. مهم هست که با مدیر مالی، برنامه ریز و مشتری ارتباطات خوبی داشته باشید. و سعی کنید با افراد خوب کار کنید. اگر افرادی رو که دوست دارید پیدا کردید، سعی کنید باهاشون بمونید."

 

Frank Hahn

 

 

کارگردان خلاقیت گروهی در 72andSunny برای Activision

برای بعضی ها، بودن تو کار 72andSunny’s Activision شاید بیشتر شبیه به بازی کردن به نظر برسه تا کار. Hahn برای نظارت به تولیدات با بودجه زیاد برای دنباله دارهای پرفروش محبوب مثل Destiny و Guitar Hero، پول دریافت میکنه، دیگه نیازی به اشاره به موفقیت همیشگی Call of Duty نیست. Hahn که اصالتاً آلمانی هست، شاغلی پرسفر با یه رشته از کارهای خلاقانه انتخابی بوده – شامل W+K در توکیو و آمستردام، جایی که با مدیر عامل و یکی از پایه گذاران 72andSunny یعنی John Boiler ملاقات کرد. در سال 2012 دوباره به لس آنجلس نقل مکان کرد و یک سال بعد مسئولیت کار در 72andSunny’s Activision رو به عهده گرفت، جایی که پروژه هاش شامل انتشار سال 2014 بازی Destiny میشد. اما لحظه ای در شغل Hahn که خودش به عنوان یه نقطه عطف بیان میکنه در حقیقت چندین سال قبل بود، وقتی که فرصت اداره یه دفتر تبلیغاتی رو برای اولین بار پیدا کرد – W+K در شانگهای (Shanghai) – و کار برای Nike چین در بازی های المپیک سال 2008 بیجینگ (Beiking Olympic Games). خودش به خاطر میاره که: "برای من مثل پریدن تو آب سرد بود و کاملاً زندگیم رو عوض کرد. اما یه جریان الکتریکی تو شانگهای برقرار بود. فضای کشور باز بود. یه طرز فکر "ما میتونیم" ... مردم برای چیزهای جدید کنجکاو بودن." حالا، Hahn مسئول کارهای جهانی برند ساخت اسپیکر Sonos هست.

 

مدرسه:Academy Of Fine Arts (آکادمی هنرهای زیبا) در Braunschweig، آلمان برای طراحی گرافیکی

 

چه زمانی تبلیغات رو انتخاب کرد: "هیچ وقت برنامه ای برای بودن تو تبلیغات نداشتم. خیلی ناگهانی عمیق و عمیق تر وارد تبلیغات شدم – و باحال بود."

 

چطور Activision رو سرزنده نگه میداره: "جهت دهی. ما یه تیم شگفت انگیز همراه با کاشفان خلاقِ عالی داریم که همیشه از مرزهای فرهنگ عمومی مردم میگذرند. و ما مشتری های به شدت خلاق داریم که خودشون تو کارهای برجسته و پیشتاز در زمینه کاریشون سرمایه گذاری کردند."

 

توصیه کلیدی برای جوانان خلاق: "یاد بگیرید. سفر کنید. سخت کار کنید. ریسک پذیر باشید. بینظیر باشید. بهش گند بزنید. باحال ترش کنید. از اول شروع کنید."

 

 

جستجو

مقاله تصادفی

3C در توسعه بازی های کامپیوتری

 


اساس تفاوت بین بازی های ویدیویی از بازی های دیگه مثل بازی های تخته ای چیه؟ اولین چیزی که با شروع بازی مورد قضاوت بازیکن قرار میگیره چیه؟ جواب " 3C " هست.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است