امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

Brett Craig و Tom Pettus

 

 

کارگردان خلاقیت اجرای و کارگردان خلاقیت گروهی در Deutsch برای Taco Bell

Craig همون سالی که به دفتر تبلیغاتی پیوست هدایت تبلیغات خلاقانه Deutsch رو برای Taco Bell – شامل تبلیغ سه دقیقه ای امسال که Ronald McDonald رو به عنوان یه حاکم صبحانه مستبد نشون میده – برای کمک به بهتر کردن وضع و پیروزی تو تجارت در سال 2012 برعهده داشته. اما این اولین کارش با برند نیست. Craig 12 سال رو در TBWA\Chiat\Day گذروند، جایی اولین کارش با فست فود زنجیره ای رو قبل از بالارفتن در رده خلاقان برای هدایت کارهایی در Sony PlayStation و Pepsi رو برعهده داشت – خط سیرش در اصل با شغل دیگه ای رقم خورد. Craig به خاطر میاره که: "تنظیم کردن، بردن و بعد اجرا کردن انتشار SiriusXM Satellite Raido به عنوان یک نویسنده تبلیغ جوان یه نقطه عطف برام بود. این منو تو دید TBWA\Chiat\Day قرار داد و توجه ریاست TBWA یعنی Lee Clow رو تو اون زمان جلب کرد، که وقتی به گذشته نگاه میکنم نقطه آغاز تمام فرصت ها بود. اما Pettus قبل از اینکه اوایل سال 2000 وارد Nike در R/GA بشه تو یه دنیای تبلیغاتی بزرگ شد، پدرش تبلیغات نویس و مادرش کارگردان هنری بود. اون از طریق Innocean به Deutsch پیوست تا در سال 2014 با یه برند خوشمزه دیگه یعنی Pizza Hut کار کنه، و ژانویه سال گذشته به Craig کمک کنه تا کارهای اجتماعی و دیجیتالی تازه گسترش یافته Taco Bell رو انجام بده.

 

مدرسه:Brett Craig در کالج اجتماعی و بعد دو سل در دانشگاه آیداهو (University of IdahoTom Pettus کالج کنیون (Kenyon College) برای زبان انگلیسی و نوشتن خلاقانه

 

چطور Teco Bell رو سرزنده نگه میدارن: Pettus میگه: "مشتری های Teco Bell ... ما رو به چالش میکشن تا روش های جدیدی رو ارائه کنیم تا به مصرف کننده ها از طریق آنلاین/ویدوهای اجتماعی و از پلتفرم های جدیی مثل Snapchat، Twitte و ... دسترسی پیدا کنیم. بنابراین به طور منظم با شریکان پلتفرم ها ملاقات میکنیم تا مطمئن بشیم تو این بازی جلو هستیم."

 

توصیه کلیدی به جوانان خلاق:Craig میگه: "همش توکتابی هست که قراره منتشر کنم به نام "همکاری کن یا بمیر" (Collaborate or Die) ، که درباره این هست که چطور دیگران میتونن شما (و ایده های شما) رو بهتر کنن. تبلیغات یه ورزش تیمیه. به این ایمان داشته باشید و اونوقت میتونید از 90% خلاقانی که اون بیرون دارن کار میکنن جلو بیفتید." Pettus اضافه میکنه: "ساده است. بینهایت کنجکاو باشید. روزانه بلاگ ها رو مطالعه کنید. از پلتفرم های جدیدی استفاده کنید که کشش ایجاد میکنن. احتمالاً 8 تا 12 پلتفرم مختلف هست که برندها روشون فعالیت میکنن (تلویزیون، Facebook، Xbox، Twitter، Tumblr و...) . VMA’s Snapchat Livestory به 12 میلیون بیننده رسیده – بیشتر از پخش تلویزیونی. درک کنید که چطور مردم از همدیگه استفاده میکنن."

 

Steve Bassett و Wade Alger

 

 

کارگردانان خلاقیت گروهی در دفتر تبلیغاتی Martin برای Gieco

حداقل از زمان caveman (2004) و lizard (1999)، Gieco خنده دارترین تبلیغات دنباله دار رو در تجارت رقم زده. این شرکت بیمه از سال 1994 یه مشتری دفتر تبلیغاتی بوده؛ Bassett از سال 2000 اون رو اداره کرده، وقتی ریاست قبلی دفتر و هدایتگر خلاقیت Mike Hughes اون رو از DDB دالاس (Dallas) برگردوند، جایی که Bassett و Alger برای اولین بار با هم کار کردند. هشت سال بعد، Alger به دفتر پیوست (بعد از دوره هایی در GSD&M روی تبلیغات BMW و TM Advertising روی تبلیغات Nationwide Insurance). از اون زمان در Gieco کار کرده، و ترفیع پیدا کرده تا تجارتشون از دو سال قبل رو در کنار Bassett هدایت کنه. آخرین کارهای قابل ذکرشون Unskippable (غیر قابل فرار) و Whisper ("زمزمه" با حظور هیولایkraken ) و Countdown ("شمارش معکوس" با گروه موسیقی Europe). Bassett سه فاکتور رو به ترتیب در سرزنده نگه داشتن کار مهم میدونه: "Ted Ward در Gieco و تیمش مثلِ چی باهوشن، وعده های اصلی Geico در 20 سال گذشته تغییری نکرده و آخرین چیزی که مردم میخوان ببینن یه تبلیغ دیگه بیمه خودرو هست، بنابراین ماهم بهشون همچین چیزی نمیدیم."

 

مدرسه: Steve Bassett دانشگاه جورجیا (University of Gerogia) "رشته ام رو از روانشناسی به تبلیغات تغییر دادم تا اخراج نشم." Wade Alger دانشگاه Southern Methodist برای ارتباطات

 

چه زمانی تبلیغات رو انتخاب کردند:Alger میگه: "سال سوم دبیرستان تو کلاس روانشناسیم. ما تأثیرات تبلیغات رو مطالعه میکردیم. شیفته این شدم که چطور داستان های 30 ثانیه ای و 60 ثانیه ای روی مردم تأثیر میگذاره." برای Bassett: "وقتی تبلیغات Lemon برای Volkswagen (فولکس واگن) رو میخوندم."

 

توصیه های کلیدی برای خلاقان جوان:Alger میگه: "همیشه اینو یادتون باشه، یه جایی تو این دنیا، یه دکتری هست که دستش تو قفسه سینه یه نفریه، قلبش رو ماساژ میده تا زنده نگش داره. کی اهمیت میده استعداد لباس قرمز داشته باشه یا آبی، واقعاً مهم نیست." Bassett اضافه میکنه: "اگر رئیستون ازتون خواست با هیچ آشنایی از برند یا بدون پول روی بازاریابی مستقیم کار کنید ، قبول کنید."

 

Nancy Hannon

 

 

کاگردان خلاقیت اجرایی در Leo Burnett شیکاگو روی Always

Judy John، مدیرعامل و مدیر تبلیغات Leo Burnett در تورنتو و A.J.Hassan، کارگردان خلاقیت Leo Burnett در شیکاگو، نقش های کلیدی در ساخت کمپین مشهور Like a Girl سال گذشته، و ادامه اون Unstoppable در ماه ژولای گذشته داشتند. اما تو دومی، Hannon کمک کرد و از ماه آوریل به خاطر کار تبلیغاتی Always به نایب John تبدیل شد. Hannon راجع به سِمتش میگه "یه همگرایی زیبا از یک مأموریت که بهش ایمان دارم و یک تفکر خلاقانه هوشمند. هر روز که از خواب بیدار میشم هیجان زده ام که بخشی از اون هستم." انتصاب Hannon در فروشگاه از ماه دسامبر گذشته وقتی که وارد کار با Kraft شد، آغاز شد. اولین شغلش قبل از اینکه به عنوان کارگردان هنری در سَمت دیگه شهر در دفتر تبلیغاتی DDB انتخاب بشه، کار نوشتن متن ها و کارهای دفتری در Burnett بود – و همه اینها قبل از این بود که به سن قانونی برسه. شغل Hannon اون رو برای بار دوم و یک دوره ده ساله به دفتر تبلیغاتی بازگردوند تا روی برندهایی شامل Reebok، Secret و بعد در Y&R، شیکاگو روی Sears و بعد هم The Martin Agency، جایی که روی Walmart و Hanes کار کرد، فعالیت کنه. حالا دوباره بازگشته به خانه اش و در عین حال مسئول Philadelphia Cream Cheese و Crystal Light هست.

 

مدرسه: کلاس های کاری مختلف

 

چه زمانی تبلیغات رو انتخاب کرد: "تو دبیرستان متوجه شدم که مدام کارهای خلاقانه میکنم و به جای نوشتن، پروژه های ژورنالیستی خودم رو طراحی میکنم. داستان هام رو به صورت بصری تعریف میکردم و پاداش دریافت میکردم. بهش وابسته شده بودم."

 

یادش میاد: "کار روی Reebok با Venus Williams بسیار جوان و خواهر کوچکش Serena. اونجور که یادم میاد، اجازه نداشتن از میز تدارکات شیرینی بخورن و من خیلی دلم میخواست براشون یه Twizzler بردارم."

 

توصیه کلیدی برای جوانان خلاق: "کار رو ترک کنید. اطراف پرسه بزنید. تو خلق کردن و ساخت چیزها تجربه کسب کنید ."

 

Maureen Shirreff

 

 

کارگردان خلاقیت جهانی در Ogilvy & Mather برای Dove

بعد از فارق التحصیلی از دانشگاه Northwestern در سال 1975، Shirreff کارهای عجیب غریبِ متنوعی انجام داد – مدیر انبار پنیر، کارمند بانک، اپراتور تلفن – در حالی که دوستانش شغلشون رو در پزشکی و حقوق دنبال میکردن. خودش میگه: "احساس خیلی بدی داشتم که نمیدونستم میخوام چیکار کنم." اما استعداد Shirreff برای هنر – به حساب کارهای طراحی که به عنوان هنرمند آزاد انجام میداد – در نهایت او رو به کنار هم گذاری استوری بوردها در Foote Cone & Beldin در 1980 رهنمون شد، جایی که فوت و فن های این صنعت رو یاد گرفت. او که حالا یه کهنه کار با 23 سال سابقه از Ogilvy است، در سال 1998 ناظر Dove شد، وقتی که Rick Boyko، مدیر عامل بخش شمال آمریکا در اون زمان به امید یافتن امیدهایی که بتونن چهره تازی به برند گرد و خاک گرفتشون ببخشن، دفتر کار رو از نیویورک به شیکاگو منتقل کرد. Shirreff این شانس رو به دست آورد، و نقش کلیدی رو در تیم جهانی Dove که "کمپین برای زیبایی واقعی" (Campaign for Real Beauty) رو در اواسط دهه 2000 شکل داد، به دست آورد. کار اون شامل کمپین تأثیر گذار "زیبایی هیچ محدودیت سنی ای نداره" (Beauty Han No Age Limit) برای Dove Pro-Age سال 2007 بود. بعد از یه دوره اداره S.C.Johnson’ Glade در Oligvy در شیکاگو، او 18 ماه گذشته رو در لندن به عنوان رهبر جهانی Dove سپری کرده.

 

چطور Dove رو سرزنده نگه میداره: "همیشه به کارمون نگاه میکنیم و سعی میکنم مثل تیغ، تیز نگهشون داریم ... (همینطور) تیم آزموده شده و مورد اعتمادتون رو دارید، حاظرن کارهای بزرگی براتون انجام بدن. اما فکر میکنم خیلی مهم هست که به این برند خون تازه وارد بشه. من اولین کسی هستم که بهتون میگه. برام خیلی مهم هست. چیزهای زیادی از این تیم های جوان تر یاد میگیرم، اینکه زن های هم سن اونها چطور حرف میزنن و چطور چیزها رو با هم به اشتراک میگذارن."

 

توصیه کلیدی به جوانان خلاق: "خیلی مهم هست که که توانایی ذهنی برای آروم بودن و خوندن یه خلاصه کار رو داشته باشید. واقعاً توش تحقیق کنید و راجع بهش سوال کنید. خیلی مهم هست که به دیگر خلاقان هم گوش بدید. خلاقانی که کارشون رو ستایش میکنید. واقعاً بهشون گوش بدید – چطور انجامش میدن؟ به چیزهایی که میگن گوش بدید. نگاه کنید که چطور ارائه میکنن ... برای اینکه از رقابت خارج نشید هیچ وقت از نگاه کردن دست برندارید. فکر میکنم ما تمایل خیلی زیادی تو اثبات خودمون داریم – به خصوص خلاقان جوان. این چیزی هست که براش کار کردند. میخوان جدی گرفته بشن. در نهایت هم این اتفاق خواهد افتاد... اما اگر فکرتون رو آروم کنید بهتون کمک میکنه. بهتون الهام میده. "

 

Brent Anderson و Renato Fernandez

 

 

کارگردان خلاقیت جهانی و کارگردان خلاقیت اجرایی TBWA برای Gatorade

در سن 11 سالگی، Anderson تعیین کرد که میخواد "هنرمند تبلیغات" بشه تا بتونه "خیلی خلاق" باشه و همچنان هزینه یک خانواده رو هم تأمین کنه. چند سال بعد روی Gatorade کار کرد، اول به عنوان یک خلاق جوان TBWA در سال 2008، درست زمانی که برند با دفتر تبلیغاتی وارد کار شده بود. وقتی Jimmy Smith، مدیر سابق برند – و یکی از مربیان Anderson – در سال 2011 برای تأسیس یک دفتر تبلیغاتی کارش رو رها کرد، Anderson سکان هدایت رو در دست گرفت. کارهای قابل ذکر اخیرش Made in New York (ساخت نیویورک) با Derek Jeter، کار Sweat It to Get it (عرق بریز تا به دستش بیاری) با برادران Manning و افرادی دیگه و Unmatched (بی همتا) با Serena Williams. Fernandez هم که هدایت اون کار رو به عهده داشت، کار خودش رو در شهر خودش Curitiba، برزیل با هدف تأسیس یک دفتر تبلیغاتی در پارکینگ پدرش با برادر دوقلوی خودش Roberto آغاز کرده بود، حالا یه کارگردان خلاقیت در BBH، لندن هست. وقتی یه دفتر واقعی به اون دو نفر یه کار پیشنهاد داد، درامدش رو تقسیم کردن و با هم موندن. Renato در نهایت در سال 2011 به لطف نقشش تو تبلیغ عجیب غریب Dogfish برای Volkwagen برای Almap BBDO، سائو پائولو راهش رو به TBWA پیدا کرد. مثل Anderson، او هم در Gatorade ترفیع گرفت، با در نظر گرفتن نقش فعلیش در نظارت بر شمال آمریکا و کارهایی جهانی Aderson به شغل کارگردان خلاقیت اجرایی رسید، که در اون نقش هدایت تبلیغات Airbnb و Buffalo Wild Wings رو هم داره.

 

مدرسه: Bret Anderson دانشگاه Brigham Young برای ارتباطات، رشته فرعی زبان ژاپنی و هنرهای زیبا. Renato FernandezUFPR در Curitiba در برزیل برای تبلیغات

 

Gatorade رو سرزنده نگه میدارن با:Fernandez میگه: "دو شعار اصلی. خوب، دشمنِ عالیه و نشدنی رو انجام بده. برندهای خیلی زیادی تبلیغات ورزشی میکنن که سرپا موندن رو سخت میکنه. بنابراین هر روز استاندار خودمون رو بالاتر میبریم."

 

توصیه کلیدی برای جوانان خلاق: Anderson میگه: "ما به طور منظم با Brian Chesky (مدیر عامل AirBNB) ملاقات میکنیم. چیزی که میگه رو دوست دارم: من میگم تو هر شغلی که هستید، در نظر بگیرید قرار هست شکست سختی بخوره. اینجوری، تصمیماتتون رو بر اساس موفقیت، پول یا شغل نمیگیرید. فقط بر اساس چیزی که عاشق انجام دادنش هستید تصمیم میگیرید." Fernandez اضافه میکنه: "اگر یه شغل میخواید، مصاحبه کنندتون رو شگفت زده کنید. چیزی که ازتون انتظار داره براش نیارید. تیم هایی داره که دارن همون کار رو براش انجام میدن."

 


منبع: adweek.com


 

 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

محاصبه با هنرمند صداپیشه Dee Baker


Laika Studios به تازگی پشت صحنه ای از کار جدیدشون The Boxtrolls منتشر کرده ، و به جای تمرکز روی جنبه های کاری هنرمندای stop motion ، بیشتر به نمایش استعدادهای هنرمندان صدا ،  Dee Baker و Steve Blum پرداخته. این دو صدا پیشه ، تمام اون جیغ و دادها و سر وصداهای شیرینی که از کاراکترهای دوست داشتنی و بغل کردنی Boxtroll ( به معنای غول های جعبه ای ) میشنوید رو خلق کردن. اخیراً با Dee Baker به صورت تلفنی مصاحبه ای انجام دادیم تا ببینیم توی ذهنش درباره دنیای صداگذاری چی میگذره ، جنبه ای از هنر که بیشتر اوغات در هیاهوی زیاد تبلیغات انیمیشن های هالیوود ( Hollywood ) نادیده گرفته میشه.

  

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است