امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


گرافیک کامپیوتری (Computer Graphics) تصاویر و فیلم های تولید شده به وسیله کامپیوتر هستند؛ معمولاً به اطلاعات تصویری که به وسیله کامپیوتر و به کمک نرم افزارها و سخت افزارهای خاص ساخته میشن اشاره داره. زیر شاخه ای جدید از علوم کامپیوتر هست. این اصطلاح اولین بار توسط محقق گرافیک کامپیوتری William Fetter از شرکت Boeing در سال 1960 استفاده شد. نام دیگر این رشته، تصاویر تولید کامپیوتر (Computer-Generated Imagery یا به اختصار CGI) است.

 

 

موضوعات مهم در گرافیک کامپیوتری شامل Sprite Graphics، Vector Graphic، 3D Modeling، Shaders، GPU Design و Computer Vision میباشند. کلیت این مبحث به شدت به علوم بنیادی ترِ شیء شناسی، نورشناسی و فیزیک وابسته است. گرافیک کامپیوتری شامل نمایش تصاویر هنری و تصاویر داده ای به صورت مؤثر و زیبا به کاربر، و پردازش تصاویر داده ای دریافت شده از دنیای فیزیکی میباشد. واکنش و درک کامپیوترها و تفسیر داده ها با وجود گرافیک کامپیوتری ساده تر شده. توسعه گرافیک کامپیوتری تأثیر عمیقی بر بسیاری از جنبه های رسانه ای گذاشته و فیلم، انیمیشن، تبلیغات، بازی های ویدیویی و به طور کلی طراحی گرافیکی را دگرگون ساخته است.

 

 

نگاهی اجمالی

واژه گرافیک کامپیوتری به مفهومی وسیع برای توصیف "تقریباً هرچیزی در کامپیوتر به جز متن یا صدا" استفاده میشه. از لحاظ تکنیکی واژه گرافیک کامپیوتری به چندین چیز گفته میشه:

ارائه مجدد و دستکاری داده های تصویری به وسیله یک کامپیوتر

تکنلولوژی های گوناگون استفاده شده برای ساخت و دستکاری تصاویر

زیر شاخه رشته علوم کامپیوتری که روش های سنتز و دستکاری دیجیتالی محتوای بصری رو مطالعه میکنه.

 

امروزه گرافیک کامپیوتری فراگیر شده. تصویر سازی کامپیوتری در تلویزیون، روزنامه ها، برای مثال در گزارش های هواشناسی، یا برای مثال تمام تحقیقات پزشکی یا اعمال جراحی استفاده میشه. یک گراف با ساختار مناسب، میتونه آمار پیچیده رو به فرمی که برای فهم و تفسیر ساده تر هست ارائه کنه. در رسانه چنین گراف هایی برای مصور کردن روزنامه ها، گزارشات، پایان نامه ها و سایر موارد ارائه ای استفاده میشه. ابزارهای قدرتمندی برای بصری سازی داده ها توسعه داده شده اند. تصاویر تولید کامپیوتر میتونند در چندین مدل متفاوت دسته بندی شوند: دو بعدی (two dimensional 2D) ، سه بعدی (three dimensional 3D) ، و گرافیک های متحرک سازی شده (animated graphics). با پیشرفت تکنولوژی، گرافیک کامپیوتری 3D عمومیت بیشتری پیدا کرده، اما گرافیک کامپیوتری 2D همچنان به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیره. گرافیک کامپیوتری به عنوان شاخه ای از علم کامپیوتر ظهور کرده که به مطالعه روش هایی برای فتوسنتز و دستکاری محتوای بصری میپردازه. در دهه گذشته، سایر رشته های تخصصی ، مانند بصری سازی داده، و بصری سازی علمی تمرکز بیشتری به بصری سازی پدیده های سه بعدی (معماری، هواشناسی، پزشکی، زیست شناسی و ...) که تاکید روی رندر طبیعی از حجم ها، سطوح، منابع روشنایی و در مواردی با اجزای دینامیک، توسعه پیدا کرده اند.

 

 

جستجو

مقاله تصادفی

نکته های برتر از طراح مفهومی Vitaly Bulgarov

 


Vitaly Bulgarov، طراح مفهومی (concept designer) نکته های برترش رو از سالها تجربه کار در صنعت سرگرمی به ما ارائه میکنه. پروژه های اخیر اون شامل Transformers 4، Robocop 2014، Starcraft 2: Heart of the Swarm، Diablo 3، World of Warcraft: Catalysm، World of Warcraft: Mists of Pandaria میشه.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است