امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

4. پیشگامان گرافیک کامپیوتری

3.1 Charles Csuri

Charles Csuri پیشگامی در انیمیشن کامپیوتری و هنر دیجیتال هست و اولین هنر کامپیوتری رو در سال 1964 ساخته. Csuri توسط Smithsonian به عنوان پدر هنر دیجیتال و انیمیشن کامپیوتری ، و توسط Museum of Modern Art (موزه هنرهای معاصر یا MoMA) و Association for Computing Machinery-SIGGRAPH (انجمن ماشین های کامپیوتری) به عنوان پیشگام انیمیشن کامپیوتری شناخته شده است.

 

4.2 Donald P. Greenberg

Donald P. Greenberg یک پیشروی نوآوری در گرافیک کامپیوتری هست. Greenberg صدها مقاله نوشته و به عنوان معلم و استاد برای بسیاری از هنرمندان برجسته گرافیک کامپیوتری، انیماتورها و محققانی چون Robert L. Cook، Marc Levoy، Brian A. Barsky و Wayne Lytle بوده. بسیاری از شاگردان سابق اون برای دستاوردهای تکنیکی برنده Academy Awards (جایزه اسکار) و بسیاری دیگر برنده SIGGRAPH Achievement Award (جایزه دستاورد SIGGRAPH) شدند. Greenberg مدیر مؤسس NSF Center for Computer Graphics and Scientific Visualization (مرکز NSF برای گرافیک کامپیوتری و بصری سازی علمی) بوده است.

 

4.3 Aaron Marcus

Aaron Marcus یکی از اولین طراحان گرافیکی دنیاست که با گرافیک کامپیوتری کار کرده. او بیش از 250 مقاله و نویسنده/ جزو نویسندگان شش کتاب بوده. او بیش از 40 سال در سطح بین المللی به نشر پرداخته، سخنرانی کرده، آموزش داده و مشورت داده و از او به عنوان سخنران اصلی در همایش هایی مثل ACM/SIGCHI، ACM/SIGGRAPH، Usability Professionals Association (UPA) دعوت به عمل آمده. در سال 2007 به عنوان AIGA Fellow نام گرفت و در سال 2008 برای CHI Academy انتخاب شد. او مؤسس Aaron Marcus and Associates, Inc. ، یک شرکت طراحی تخصصی پیشگام و شناخته شده در سطح جهانی در زمینه توسعه برنامه های رابط کاربری/تجربه کاربری بوده است.

 

4.4 A.Michael Noll

Noll یکی از اولین محققاتی بود که از یک کامپیوتر دیجیتال برای ساخت الگوهای هنری و رسمی سازی استفاده از پردازش های تصادفی در ساخت هنرهای بصری استفاده کرد. او در سال 1962 شروع به خلق هنرهای کامپیوتری کرد، که او رو تبدیل به یکی از اولین هنرمندان کامپیوتر دیجیتال میکنه. در سال 1965، Noll به همراه Frieder Nake و Georg Nees اولین کسانی بودند که نمایشگاه عمومی برای هنر کامپیوتری خود برگذار کردند. در آپریل 1965، گالری Howard Wise نمایشگاهی از هنر کامپیوتری Noll به همراه الگوهای نقاط تصادفی از Bela Julesz برگذار کرد.

 

4.5 سایر پیشگامان

Pierre BezierJim BlinnJack BresenhamJohn CarmackPaul de CasteljauEd CatmullFrank CrowJames D. FoleyWilliam FetterHenry FuchsHenry GouraudNadia Magnenat ThalmannBenoit B. Mandelbort Martin NewellFred ParkeBui Tuong PhongSteve RussellDaniel J. SandinAlvy Ray SmithBob SproullIvan SutherlandDaniel ThalmannAndries van DamJohn WarnockLance Williams

 

4.6 سازمان های مهم

SIGGRAPHSIGGRAPH Asia - Bell Telephone LaboratoriesUnites States Armed Forces ، به ویژه Whirlwind computer و SAGE ProjectBoeingIBMRenault – دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه UtahLucasfilm و Industrial Light & MagicAutodeskAdobe SystemsPixarSilicon Graphics, Khronos Group & Open GL – دپارتمان DirectX از MicrosoftNvidia و AMD

 

5. رشته گرافیک های کامپیوتری

رشته گرافیک های کامپیوتری زیر شاخه ای از علوم کامپیوتر هست که به مطالعه روش هایی برای سنتز دیجیتال و دستکاری محتوای بصری میپردازه. گرچه این اصطلاح اغلب به گرافیک کامپیوتری سه بعدی اشاره دارد، اما گرافیک دو بعدی و پردازش تصویر رو هم در بر میگیره.

به عنوان یک رشته دانشگاهی، گرافیک کامپیوتری به وسیله تکنیک های محاسباتی به مطالعه و دستکاری اطلاعات بصری و هندسی میپردازه. به جای اینکه فقط به مباحث زیبایی شناسی بپردازه روی اصول ریاضی و محاسباتی ساخت و پردازش تصویر تمرکز داره. گرافیک های کامپیوتری اغلب از رشته بصری سازی (Visualization) تفکیک میشه، گرچه هر دو رشته تشابهات زیادی دارن.

 

6. موارد استفاده

گرافیک کامپیوتری در این زمینه ها ممکنه مورد استفاده قرار بگیره:

 

محاسبات زیست شناسی – محاسبات فیزیکی – طراحی به کمک کامپیوتر – شبیه سازی کامپیوتری – هنر دیجیتال – آموزش – طراحی گرافیکی – اینفوگرافیک – بصری سازی اطلاعات – طراحی منطقی دارو – بصری سازی علمی – جلوه های ویژه برای سینما – بازی های ویدویی – حقیقت مجازی – طراحی وب

 


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

روزهای نخستین CGI: Quantel DVM 8000


هممون این روزها میدونیم که Computer Generated Imagery (تصاویر تولید کامپیوتر یا به اختصار CGI) چی هست. دوری ازش تو هر فیلم یا برنامه تلویزیونی غیر ممکن هست. به قدری خوب شده که بعضی اوقات تشخیص تفاوت بین دنیای واقعی و دنیای تولید کامپیوتر وقتی با همدیگه ترکیب میشن خیلی سخت میشه. البته همیشه اینجوری نبوده. این کلیپ از سال 1982 از BBC’s Tomorrow’s World (برنامه دنیای آینده از شبکه بی بی سی) نشون میده که دنیای CGI تو اون زمان چه قابلیت هایی داشته.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است