امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


اگر قصد وارد شدن به صنعت بازی سازی رو دارید، استودیوهای برتر به دنبال استعداد هستند. منظور این هست که قطعاً شما تنها بازیکنی نیستید که میخواید روی Call of Duty بعدی کار کنه. یکی از اولین قدم ها برای به دست آوردن شغل رویاییتون، آشنایی با عناوین شغلی ای هست که استودیوها به دنبالشون هستند.

در حالی که بازی های رده اول دنیا نیازمند عناوین شغلی بسیاری هستند، ما چند تا از رایج ترین هاشون رو جدا کردیم تا درکی کلی از وظایف، توانایی ها و... هر کدوم از اونها داشته باشید.

 

Concept Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی سازی - هنرمند طراحی مفهومی

همونطور که هر هنرمندی میدونه، قبل از اینکه وارد بخش 3D پروژه بشیم خیلی سریع تر میشه یک پیش نمایش 2D رو ازش تهیه کرد. به همین دلیل، concept artist (هنرمند طرحهای مفهومی) به صورت نزدیکی با art director (کارگردان هنری) برای رسیدن به ظاهر کلی بازی همکاری میکنه. به طور معمول به یک concept artist  یک خلاصه از وضعیت ارائه میشه که توضیحاتی کلی از اینکه یک چیز چطور قرار هست به نظر برسه میده. برای مثال، یک خلاصه ممکنه مشخص کنه که کاراکترها داخل بازی قرار هست "جنگجویان فضایی" باشند. بازیها از Halo تا Call of Duty پر از جنگجویان فضایی هستند، با اینجال هرکدوم ظاهر و احساس خاص خودشون رو دارن. بنابراین کاراکترها دقیقاً چطوری به نظر میرسند؟ تو چه جور محیطی هستند؟ تمام این مسائل چیزهایی هستند که یک concept artist وظیفه فهمیدنشون از طریق یک سری طراحی های مفهومی رو داره. برای concept artist بودن، باید دانش قوی ای از ابزاهای sketching و painting مثل Photoshop یا Sketchbook Pro داشته باشید. به علاوه، خیلی از concept artist های برتر از چیزهای 3D داخل طراحی هاشون برای افزایش سرعت انجام کار استفاده میکنند.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop یا SketchBook یا Corel Painter، Maya (یا یک برنامه 3D مشابه)

 

Narrative Designer

 

وقتی به عنوان یک narrative designer (طراح داستان) کار میکنید وظیفه تجربه داستانی داخل بازی رو بر عهده دارید. بیشتر استودیوهای بزرگ افراد دیگری رو هم دارند که به همراه narrative designer روی داستان کار میکنه، مثل story experience director (کارگردان تجربه داستانی) یا scriptwriter (فیلمانه نویس). از اونجایی که داستان یک بازی، همیشه مثل فیلم خطی نیست، باید به صورت نزدیک با سایر اعضای تیم کار کنید تا مطمئن بشید داستان همونطوری که انتظار میره، جلو بره. به این معنی که نه تنها باید اطلاع کاملی از داستان بازی داشته باشید، بلکه باید بدونید چطور باید برای بازیکن ها پیاده سازی بشه. برای مثال، کجا کنترل رو از دسترس بازیکن خارج میکنید تا داستان رو با یه صحنه جدید جلو ببرید؟ کجا باید narb ها (قطعه هایی جدا از یک روایت کلی) رو وارد کنید تا به جلو رفتن داستان کمک کنه؟ با اینکه به طور قطع برای narrative designer بودن باید توانایی حرفه ای نوشتن داشته باشید، بسیاری از استودیو ها از narrative designer ها برای کمک گرفتن در خیلی جاهای غیر منتظره ای درخواست میکنند. برای مثال، بعضی از استودیو ها مثل Bungie از شما میخوان تا کمی دانش برنامه نویسی برای اهداف debug کردن داشته باشید در حالی که سایر استودیوها مثل Ubisoft از شما میخواد تا بر چیزهایی مثل بازیگری یا صدابرداری نظارت داشته باشید تا مطمئن بشید داستان را به درستی جلو میبرند.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop یا SketchBook یا Corel Painter و Maya (یا هر برنامه 3D مشابه)

 

Environment Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - هنرمند طراح محیط

 

اگر میخواید یک environment artist (هنرمند طراح محیط) بشید، باید بتونید طرح های مفهومی برای محیط رو بگیرید و اونها رو به صحنه های 3D زیبایی که برای وارد کردن به موتور بازی آماده هستند، تبدیل کنید. از اونجایی که بازیها تعاملی هستند، بازیکن ها میتونند تقریبا به تمام بخش های محیط دسترسی پیدا کنند، بنابراین توجه به جزئیات همیشه مهم هست. به طور کلی، اغلب استودیوها نیاز دارند که شما محیط رو از یک طراحی مفهومی به مرحله تکمیل شده برسونید. به این معنی که شما باید تمام قدم های خط کاری 3D رو، از مدلسازی و بافت دهی تا وارد کردن نتیجه نهایی به موتور بازی رو بدونید. تمام بازی ها محدودیت های poly (تعداد سطوح) و texture (بافت و طرح) دارن، بنابراین باید بتونید با اون محدودیت ها کار کنید. یعنی باید بدونید که چطور یک texture و مدل high-resolution (وضوح بالا) رو با تکنیک های مختلف texture maps و یا reptopology تبدیل به low-resolution (وضوح پایین) کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop، Maya یا 3ds Max (یا چیز مشابه) Zbrush یا Mudbox

 

Character Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح کاراکتر

 

درست مثل environment artist ها که وظیفه تبدیل طراحی مفهومی به نتیجه نهایی رو دارند، به عنوان یک character artist (طراح کاراکتر) از شما خواسته میشه که کاراکترهایی که توسط concept artist طراحی شده رو به مدل های 3D آماده برای بازی تبدیل کنید. این به معنی درک کامل از نحوه کاری مدلسازی high poly و low poly  و همچنین تکنیک های texturing برای زندگی بخشیدن به مدلتون هست در حالی که در محدوده تعداد poly و texture بازی باقی بمونید. از اونجایی که هر نوع کاراکتری رو مدلسازی میکنید، باید در توانایی و دانش انعطاف پذیر باشید. یعنی تکنیک های مدلسازی انواع مختلفی از اشیاء و توانایی درک اینکه چطور هر مدلی رو با topology خوب بسازید داشته باشید. باید توانایی درک هر نرم افزار استانداردی در این صنعت رو داشته باشید، و اراده ای برای فراگرفتن روش هایی جدید برای مواجهه با مشکلات.

 

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop، Maya یا 3ds Max (یا چیزی مشابه) ZBrush یا Mudbox

 

Game Designer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح بازی

 

نقش یک game designer (طراح بازی)، طرح کردن و سپس کمک کردن به توسعه قوانین بازی هست. همونطور که ممکنه تصور کنید، این نقش به شدت مهم نیازمند دونستن دلایل موفقیت یک بازی هست. اساساً این به شما بستگی داره که مطئمن بشید gameplay موفق هست. برای مثال، شما احتمالا مسئول ساخت ویژگی ها، مأموریت ها و ایجاد تعادل در gameplay هستید. گرچه همیشه انجام همه چیز به شما بستگی نداره. در حالی که شما سهم خودتون رو در ساخت انجام میدید، بیشتر استودیوهای بزرگ از شما میخوان تا بتونید با همه، از گروه های هنری تا برنامه نویسان کار کنید تا ایده هاتون رو اعمال کنید. بسیاری از استودیوها از شما میخوان که یک نمونه اولیه از ایده gameplay تون رو بسازید تا به سایر تیم هایی که ایدتون رو بهبود میدن و بر پایش میسازن تحویل بدید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Python یا Lua (یا زبان های اسکریپت مشابه) C++ یا C# (یا زبان های برنامه نویسی مشابه) Unreal Engine یا Unity (یا موتورهای بازی مشابه)

 

Lever Designer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح مرحله

 

کار شما به عنوان level designer (طراح مرحله) ترکیب تمامی ساخته های تیم هنری و قرار دادن اونها در مراحل بازی هست. برای مثال، یک environment artist تمامی چیزهایی که نیاز دارید رو برای یک مرحله میسازه، اما در نهایت این به شما بستگی داره که مرحله رو جوری بسازید تا تجربه ای که مدنظر بوده رو برای بازیکن به ارمغان بیاره. باید به صورت نزدیک با game desiger کار کنید تا مطئمن بشید تجربه gameplay با تصور اونها همخونی داره. بازیهای Assassin’s Creed یک نمونه عالی از یک طراحی مرحله یکپارچه هستند. از اونجایی که gameplay به بازیکنان این اجازه رو میده تا تقریبا از روی هر چیزی بالا برن و به روی هر چیز دیگه ای بپرن، این به طراح مرحله بستگی داره تا اطمینان حاصل کنه هر چیزی در جاش جوری قرار گرفته باشه که بازیکن بتونه مسیرش رو از اون مرحله طی کنه. خیلی جالب نیست اگر قرار باشه به یک شیء در پنجره ای برسید که جلوش رو یک درخت مسدود کرده. برای یک lever designer موفق بودن، باید درک خوبی از مکانیک gameplay و قوانین طراحی بازی که استودیو شما استفاده میکنه داشته باشید. این به معنی اندکی برنامه نویسی هم هست.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: 3ds Max یا Maya (یا برنامه های 3D مشابه، با در نظر گرفتن اینکه بازیتون 3D هست) Python یا Lua (یا زبان های اسکریپت مشابه) C++ یا C# (یا زبان های برنامه نویسی مشابه) Unreal Engine یا Unity (یا موتورهای بازی مشابه)

 

Technical Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - هنرمند تکنیکی

 

Technical artist (هنرمند تکنیکی) بودن بسته به استودیو میتونه معانی مختلفی داشته باشه. ممکنه ازتون خواسته بشه rig (استخوان گذاری) یک کاراکتر رو بسازید، به عنوان یک هنرمند FX برای ساخت دینامیک های بازی کار کنید یا به عنوان پلی بین برنامه نویسان و هنرمندان برای ساخت pipeline tools (ابزارهای خط کاری) کار کنید. خیلی از کاری که باید انجام بدید به اندازه استودیو بستگی داره، اما همونجور که از اسم مشخص هست، باید تعادلی از توانایی های تکنیکی و هنری داشته باشید. در حالی که قرار نیست به عنوان یک برنامه نویس تمام وقت روی موتور بازی کار کنید، باید بتونید چیزهایی رو از هنرمندان بگیرید و ابزارهایی رو برای استفاده اونها در موتور بازی بسازید. همونطور که ممکنه تصور کنید، باید پیش زمینه برنامه نویسی/اسکریپت نویسی قوی ای داشته باشید. این بخش تکنیکی کار هست. بخش هنری، توانایی گرفتن موجودی های ساخته توسط تیم هنری و تبدیل اون ها به موجودی هایی کارکردی هست. بخش بزرگی از این به معنی اطمینان حاصل کردن از مناسب بودن موجودیت ها برای محدودیت های بازی هست. برای مثال، یک environment artist ممکنه یک موجودیت عالی و کاملاً آماده برای بازی بسازه. با اینحال، وقتی lever designer تصمیم بگیره که یک مرحله از بازی نیازمند صدها نمونه از اون موجودیت هست، ناگهان به کسی نیاز هست که بفهمه چطور میشه کاری کرد که این تعداد اضافه باعث خراب کردن frame rate (تعداد فریم ها در هر ثانیه) بازی نشه. به عنوان technical artist، یا باید اون رو درست کنید یا با هنرمند کار کنید تا این مشکل رو حل کنه. این به این معنی هست که باید در نرم افزارهای 3D داخل استودیوتون مثل 3ds Max یا Maya یا Photoshop یا هر ابزار دیگه ای که استودیوتون استفاده میکنه کار کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Python و MEL/MaxScript (بسته به برنامه های 3D استودیو) C++ و یا C# (یا زبان های برنامه نویسی مشابه) HLSL (یا زبان shading مشابه)

 

Animator

 

عناوین شغلی دنیای بازی - متحرک ساز

 

وقتی یک هنرمند یک موجودیت میسازه، برای مثال یک کاراکتر، به عنوان یک شیء ثابت ساخته میشه. به عنوان یک animator (متحرک ساز) وظیفه شما جان بخشیدن به اون هست! با اینکه انیمیشن منحصر به بازی نمیشه، تفاونی بین انیمیشن برای بازی ها و فیلم ها وجود داره. باید درک کاملی از برنامه های 3D مثل Maya و چگونگی استفاده از 12 اصل متحرک سازی داشته باشید. بعضی از استودیوها از animator های خودشون برای کارهای تکنیکی تری کمک میخوان. برای مثال، اگر شما یک technical animator (متحرک ساز تکنیکی) باشید ممکنه ازتون خواسته بشه تا کاراکترها رو rig (استخوان گذاری) کنید یا حتی به توسعه ابزارهای متحرک سازی کمک کنید. حتی اگر برای یک استودیو کار میکنید که از شما توانایی های rig یا تکنیکی انتظار نداشته باشه، در کمترین حدش باید تلاش کنید تا توانایی هاتون رو با داشتن دانشی از rig کردن یا حتی مدلسازی پایه افزایش بدید. این به شما کمک میکنه تا یک بازیکن تیمی بهتر بشید، مشکلات رو شناسایی کنید و بدونید چطور حلشون کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Maya یا 3ds Max، Python و MEL/MaxScript (بر اساس برنامه های 3D استودیوی شما)

 

جستجو

مقاله تصادفی

صحبت های John Lasseter در خصوص فیلم های Disney-Pixar

 


مدیر ارشد خلاقیت Disney-Pixar، John Lasseter ارائه ای دو ساعته و دقیق در خصوص فیلم های آینده استودیو در Cannes Film Festival Wednesday داشت. نکات مهم این ارائه شامل جزئیاتی از Finding Dory از پیکسار و Moana از دیزنی بود. او همینطور به این مورد که امسال، اولین باریه که پیکسار دو فیلم منتشره میکنه – Inside Out، که در Cannes به نمایش دراومد و The Good Dinasour که در تعطیلات شکرگذاری به پرده سینما رفت – اشاره کرد. همچنین به افزایش روحیه Disney Animation به خاطر موفقیت های Frozen و Big Hero 6 اشاره کرد.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است