امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

Art Director

 

وقتی که برای art director (کارگردان هنری) بودن آماده باشید، احتمالا تا اونموقع میدونید که این شغل مستلزم چه چیزهایی هست. دلیلش این هست که art director ها، به خصوص برای بازی های برتر، بدون تجربه قبلی به این شغل نمیپرن. با این حال باید بدونید نقش شما به عنوان art director اطمینان حاصل کردن از این هست که تمام بخش های هنری بازی به اهداف تصور شده و کیفیت مورد نظر برسند. این به این معنی هست که نه تنها باید سبک هنری بازی رو تعریف کنید بلکه باید با تمام تیم هنری همکاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که کار هنری اونها، به سبک مورد نظر منتهی میشه. همینطور باید با تیم های تکنیکی کار کنید تا مطمئن بشید کار هنری تولید شده هم جهت با سبک هنری مورد نظر هست.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Maya یا 3ds Max، Photoshop، Unreal Engine یا Unity (یا هر موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه)

 

UI/UX/UE Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح UI/UE/UX

 

دو عنصر اصلی در این نقش وجود دارند. اولی user interface (UI) artist (هنرمند رابط کاربری). وقتی به عنوان UI artist کار میکنید، باید اطمینان حاصل کنید که ظاهر رابط بازی مثل بخش HUD داخل بازی، با سبک بازی همخونی داره و کاربردی هم هست. در سمت دیگه، user experience (UX, UE) artist (هنرمند تجربه کاربری) اطمینان حاصل میکنه که کارکرد UI یکپارچه و قابل درک هست. UX artist بودن مثل motion designer بودن هست که اون هم باید مهارت خلق طراحی های متحرک و کاربردی رو داشته باشه. با اینکه تفاوت بسیار زیادی در وظایف کاری وجود داره، اما بخش های مشابهی هم بین دو کار وجود داره. حتی گاهی اوقات استودیوها هر دو نقش رو به عنوان یک نقش واحد در نظر میگیرن. صرف نظر از اینکه کدوم کار رو انجام میدین، نتیجه نهایی UI/UX designer  توسعه تجربه ای هست که در محدوده سبک بازی باشه و برای بازیکن هم قابل درک باشه.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop، Illustrator، After Effects یا Flash، Maya یا 3ds Max (یا برنامه های 3D مشابه(، Unreal Engine یا Unity (یا هر موتور بازی که استودیو شما استفاده میکنه)

 

FX Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - هنرمند FX

 

وقتی به عنوان یک FX artist (هنرمند افکت) کار میکنید، مسئول ساخت شبیه سازیهایی مثل particle systems (سیستم های ذره ای) برای بازیتون هستید. بعضی وقت ها به اون VFX artist (هنرمند افکت های تصویری) هم گفته میشه مثل شغلی مشابه در ساخت فیلم، تفاوت اصلی VFX برای بازی ها با VFX برای فیلم ها توانایی خلق اونها برای موتور بازی بلادرنگ (real-time) هست. همونطور که از اسمش مشخص هست، ساخت FX های بلادرنگ مرحله تازه ای از پیچیدگی رو اضافه میکنه. برای مثال، در بازی هیچ بخش composite ای وجود نداره و بیشتر بازی ها به بازیکنان اجازه میدن تا آزادانه در محیط حرکت کنند، بنابراین باید اطمینان حاصل پیدا کنید که FX از هر زاویه ای عالی به نظر میرسه. در کنار اون چالش محدودیت هایی که به خاطر اجرا وجود داره دلیل این هست که چرا به عنوان یک FX artist باید دانش تکنیکی زیادی از particle systems و عیب یابی از اونها در زمانهایی که طبق انتظار پیش نمیرن، داشته باشید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Maya یا 3ds Max (یا برنامه 3D مشابه)، Houdini، Photoshop، Python (یا زبان برنامه/اسکریپت نویسی مشابه)، Unreal Engine یا Unity

 

Game Programmer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - برنامه نویس بازی

 

اگر تاحالا خوابتون رو به صورت کدهای برنامه دیدید، شاید game programmer (برنامه نویس بازی) شغل مناسب شما باشه. به عنوان یک game programmer، شما مسئول به کار انداختن تمام دارایی ها و طراحی ها در موتور بازی هستید. بعضی از استودیوها به این نقش عنوان gameplay programmer رو دادن برای اینکه مسئولیت اصلی شما تمرکز روی کارکردهای gameplay هست. به علاوه، بعضی از استودیوها ممکنه تمرکزشون روی یک موتور بازی خاص باشه. برای مثال، ممکنه متخصص game programmer در موتور بازی Unity باشید. همونطور که ممکنه حدس بزنید، این به این معنی هست که نیازمند پیش زمینه قوی ای در ریاضیات و برنامه نویسی یا هر پیش نیازی که موتور بازیتون نیاز داره، هستید. همچنین به درک مناسبی از فیزیک، AI (هوش مصنوعی)، عملکردهای دلخواه gameplay و توانایی debug کردن کدتون نیاز دارید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: نکته: زبان های برنامه نویسی که باید روش تمرکز کنید ممکنه بر اساس زبان برنامه نویسی موتور بازی استودیوتون متفاوت باشه. C++، C#، Perl، Python، Java و ... . Unreal Engine و Unity (یا در موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه)

 

AI Programmer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - برنامه نویس هوش مصنوعی

 

بیشتر بازی های خوب برای به چالش کشیدن بازیکن نیازمند هوش مصنوعی هستند، بنابراین نقش شما به عنوان یک AI programmer (برنامه نویس هوش مصنوعی) توسعه عملکردهایی برای هر چیزی در بازی هست که توسط بازیکن کنترل نمیشه. این شامل چیزهایی مثل NPC ها و حرکات دشمنان میشه. مثل هر موقعیت شغلی برنامه نویسی دیگه ای، نیازمند درکی از ریاضیات و فیزیک و همچنین توانایی بهینه سازی کدتون هست. همچنین باید منتظر انجام عیب یابی های بسیاری که دپارتمان QA (تضمین کیفیت) با پیدا کردن bug های بازی گزارش میده، باشید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: نکته: زبان های برنامه نویسی که باید روش تمرکز کنید ممکنه بر اساس زبان برنامه نویسی موتور بازی استودیوتون متفاوت باشه. C++، C#، Perl، Python، Java و ... . Unreal Engine و Unity (یا در موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه)

 

Pipeline Tools Programmer

وقتی در یک استودیوی بازی کار میکنید، به چالش هایی برمیخورید که منحصر به خط کاری (pipeline) شماست. به عنوان عضوی از تیم pipeline tools (ابزارهای خط کاری)، کار شما سرعت بخشیدن و بالا بردن راندمان کاری هنرمندان تیم هست. اگر بتونید ابزاری بسازید که هر روز پنج دقیقه زمان براشون ذخیره کنه، اون زمان در تمام مدت توسعه بازی روی هم جمع میشه. از اونجایی که ممکنه حدس بزنید، ساخت ابزارهای خط کاری به معنای دانش زیادی در خصوص نحوه کار خط کاری از ابتدا تا انتها هست. این شامل نرم افزارهای زیادی هست که در خط کاری استفاده میشن، Maya، Photshop یا موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه. با این دانش، شما میتونید تعیین کنید که چه زمانی خط کاری روان حرکت نمیکنه و بفهمید چه ابزارهایی میتونید برای حرکت بخشیدن به خط کاری خلق کنید. از اونجایی که افراد زیادی در یک خط کاری هستند، از شما انتظار میره که با هنرمندان مختلف تعامل داشته باشید و درکشون کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: API های Python، C# یا C++ برای ابزارهای استودیوی شما (مثل Maya، Photoshop و...)

 

QA

اگر فکر میکنید کار کردن در quality assurance (QA) (تضمین کیفت) به این معنی هست که برای بازی کردن تو کل روز حقوق دریافت میکند، نا امید میشید. با وجود این که بازی کردن جزئی ازش هست، به زمانی تو مدرسه فکر کنید که باید یک انشاء درباره The Hobbit مینوشتید. باید کتاب رو خیلی بیشتر از حالت عادی میخوندید. به طور مشابه، با وجود اینکه QA شامل بازی کردن میشه، چیزهای بیشتری توش وجود داره. نقش شما پیدا کردن جاهایی که بازی مشکل داره، گزارش اون و پیگیری اون تا زمانی که همه bug ها برطرف بشن هست. اگر بازی از شما بخواد به سمت چپ بپیچید، باید بفهمید اگر به راست بپیچید چه اتفاقی میفته. اگر بتونید به دفعات بازی رو به مشکلی برسونید که قابل بازتولید هست، باید اون رو به تیم توسعه گزارش بدید تا مشکل رو برطرف کنه. بعد، وقتی مشکل برطرف شد، باید دوباره همون مسیر رو طی کنید تا مطمئن بشید واقعاً مشکل حل شده. از نظر خیلی ها QA یک سکوی برای وارد شدن به سایر شغلهای صنعت بازی هست. با وجود اینکه شاید در بعضی استودیوها صدق کنه، اما تمام استودیوها ازتون میخوان که از QA بگذرید. Anna Jenelius مدیر ارشد QA درParadox Development Studio در مصاحبه ای میگه "اگر میخواید یک طراح بازی باشید نباید برای شغل QA اقدام کنید. اون سطح ورودی یا پله شروع رو من اصلا دوست ندارم. اگر واقعاً نمیخواد به عنوان QA کار کنید، ازش لذت نمیبرید و ما هم نمیتونیم بهترین نتیجه رو از شما داشته باشید. اگر واقعاً این شغل رو نخواهید، همه بازنده خواهند بود."

 

Online Software Engineer

نیازی نیست آخرین نسخه multiplayer (چند نفره) بازی Call of Duty رو انجام داده باشید تا بتونید یک بازی که بخش هایی ازش online هست رو بازی کنید. از save کردن بازی تا دنبال کردن وضعیت و قابلیت های multiplayer همه در سرویس هایی مثل Xbox Live یا PlayStation Network جمع شده اند. به عنوان یک online software engineer (مهندس نرم افزار برخط) وظیفه شما هست که ویژگی های ابری بازیتون رو بسازید و مطمئن بشید کار میکنن. از اونجایی که بسیاری از server ها این روزها بخش هایی از Linux رو اجرا میکنند، احتمال اینکه نیاز باشه با debug کردن در Linux مثل زبان های برنامه نویسی موتور بازیتون آشنا باشید، زیاد هست. این موقعیت به شدت تکنیکی از دانش database هم استفاده میبره، چون شما باید داده رو بین  موتورهای بازی و database های برخط جابجا کنید. آها، و اگر تاحالا هر بازی بر خطی انجام داده باشید میدونید که بعضی اوقات server ها در موقیعت ها نامناسبی از دسترس خارج میشن. با این نقش، شما عضوی از تیمی میشید که باید کارایی رو برگردونید. به این معنی که باید بتونید ریشه مشکلات رو پیدا کنید و به صورت پیش  فعال مشکلات رو قبل از رخداد پیدا کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: C++، C# یا Java ، Linux، MySQL (یا database های مشابه)، Networking protocols (TCP، UDP، HTTP، HTTPS و ...)

 

Network Administrator

کار بسیار زیادی در سمت server انجام میشه تا بازی مورد علاقه برخط چند نفرتون کار کنه. همونطور که ممکنه حدس زده باشید، این به معنی تیم هایی از افراد هستند که باید server ها رو بسازند و از اونها نگهداری کنند. به عنوان یک network administrator (سرپرست شبکه)،  وظیفه شماست که بررسی کنید server ها در حال اجرا هستند و در بهترین بازدهی قرار دارند. یعنی باید با زبان های اسکریپت نویسی سمت server (server-sidedatabase ها و تکنولوژی های اینترنتی بسیار آشنا باشید. مشابه به وظیفه online software engineer، شما عضوی از تیمی هستید که در مواقع اضطرار که server ها crash میکنند وظیفه پیدا کردن مشکلات رو دارید.

 

این لیست از عناوین شغلی فقط نگاهی سطی در مقایسه با دریای عمیق شغل های مورد نیاز برای ساخت یک بازی برتر امروزی هست. خیلی از این مشاغل، به خصوص عناوینشون، میتونه بسته به استودیو بسیار متفاوت باشه. اگر استودیو خاصی رو مدنظر دارید، موقعیت های شغلیشون رو بررسی کنید و ببینید نیازهای اون عنوان شغلی چی هست. از اونجا متوجه میشید که چه چیزی رو باید یاد بگیرید.

 

ترجمه از CGCube


منبع: pluralsight 


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

Interstellar : پشت صحنه با Christopher Nolan

 


 

Entertainment Weekly یک سال رو با کریستوفر نولان در فیلم محرمانه سبک sci-fi جدیدش ، یعندی Interstellar که 5 نوامبر ( 14 آبان ) اکران خواهد شد گذروند. این چیزی هست که از گزارش اونها متوجه شدیم.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است