امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


اگر قصد وارد شدن به صنعت بازی سازی رو دارید، استودیوهای برتر به دنبال استعداد هستند. منظور این هست که قطعاً شما تنها بازیکنی نیستید که میخواید روی Call of Duty بعدی کار کنه. یکی از اولین قدم ها برای به دست آوردن شغل رویاییتون، آشنایی با عناوین شغلی ای هست که استودیوها به دنبالشون هستند.

در حالی که بازی های رده اول دنیا نیازمند عناوین شغلی بسیاری هستند، ما چند تا از رایج ترین هاشون رو جدا کردیم تا درکی کلی از وظایف، توانایی ها و... هر کدوم از اونها داشته باشید.

 

Concept Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی سازی - هنرمند طراحی مفهومی

همونطور که هر هنرمندی میدونه، قبل از اینکه وارد بخش 3D پروژه بشیم خیلی سریع تر میشه یک پیش نمایش 2D رو ازش تهیه کرد. به همین دلیل، concept artist (هنرمند طرحهای مفهومی) به صورت نزدیکی با art director (کارگردان هنری) برای رسیدن به ظاهر کلی بازی همکاری میکنه. به طور معمول به یک concept artist  یک خلاصه از وضعیت ارائه میشه که توضیحاتی کلی از اینکه یک چیز چطور قرار هست به نظر برسه میده. برای مثال، یک خلاصه ممکنه مشخص کنه که کاراکترها داخل بازی قرار هست "جنگجویان فضایی" باشند. بازیها از Halo تا Call of Duty پر از جنگجویان فضایی هستند، با اینجال هرکدوم ظاهر و احساس خاص خودشون رو دارن. بنابراین کاراکترها دقیقاً چطوری به نظر میرسند؟ تو چه جور محیطی هستند؟ تمام این مسائل چیزهایی هستند که یک concept artist وظیفه فهمیدنشون از طریق یک سری طراحی های مفهومی رو داره. برای concept artist بودن، باید دانش قوی ای از ابزاهای sketching و painting مثل Photoshop یا Sketchbook Pro داشته باشید. به علاوه، خیلی از concept artist های برتر از چیزهای 3D داخل طراحی هاشون برای افزایش سرعت انجام کار استفاده میکنند.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop یا SketchBook یا Corel Painter، Maya (یا یک برنامه 3D مشابه)

 

Narrative Designer

 

وقتی به عنوان یک narrative designer (طراح داستان) کار میکنید وظیفه تجربه داستانی داخل بازی رو بر عهده دارید. بیشتر استودیوهای بزرگ افراد دیگری رو هم دارند که به همراه narrative designer روی داستان کار میکنه، مثل story experience director (کارگردان تجربه داستانی) یا scriptwriter (فیلمانه نویس). از اونجایی که داستان یک بازی، همیشه مثل فیلم خطی نیست، باید به صورت نزدیک با سایر اعضای تیم کار کنید تا مطمئن بشید داستان همونطوری که انتظار میره، جلو بره. به این معنی که نه تنها باید اطلاع کاملی از داستان بازی داشته باشید، بلکه باید بدونید چطور باید برای بازیکن ها پیاده سازی بشه. برای مثال، کجا کنترل رو از دسترس بازیکن خارج میکنید تا داستان رو با یه صحنه جدید جلو ببرید؟ کجا باید narb ها (قطعه هایی جدا از یک روایت کلی) رو وارد کنید تا به جلو رفتن داستان کمک کنه؟ با اینکه به طور قطع برای narrative designer بودن باید توانایی حرفه ای نوشتن داشته باشید، بسیاری از استودیو ها از narrative designer ها برای کمک گرفتن در خیلی جاهای غیر منتظره ای درخواست میکنند. برای مثال، بعضی از استودیو ها مثل Bungie از شما میخوان تا کمی دانش برنامه نویسی برای اهداف debug کردن داشته باشید در حالی که سایر استودیوها مثل Ubisoft از شما میخواد تا بر چیزهایی مثل بازیگری یا صدابرداری نظارت داشته باشید تا مطمئن بشید داستان را به درستی جلو میبرند.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop یا SketchBook یا Corel Painter و Maya (یا هر برنامه 3D مشابه)

 

Environment Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - هنرمند طراح محیط

 

اگر میخواید یک environment artist (هنرمند طراح محیط) بشید، باید بتونید طرح های مفهومی برای محیط رو بگیرید و اونها رو به صحنه های 3D زیبایی که برای وارد کردن به موتور بازی آماده هستند، تبدیل کنید. از اونجایی که بازیها تعاملی هستند، بازیکن ها میتونند تقریبا به تمام بخش های محیط دسترسی پیدا کنند، بنابراین توجه به جزئیات همیشه مهم هست. به طور کلی، اغلب استودیوها نیاز دارند که شما محیط رو از یک طراحی مفهومی به مرحله تکمیل شده برسونید. به این معنی که شما باید تمام قدم های خط کاری 3D رو، از مدلسازی و بافت دهی تا وارد کردن نتیجه نهایی به موتور بازی رو بدونید. تمام بازی ها محدودیت های poly (تعداد سطوح) و texture (بافت و طرح) دارن، بنابراین باید بتونید با اون محدودیت ها کار کنید. یعنی باید بدونید که چطور یک texture و مدل high-resolution (وضوح بالا) رو با تکنیک های مختلف texture maps و یا reptopology تبدیل به low-resolution (وضوح پایین) کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop، Maya یا 3ds Max (یا چیز مشابه) Zbrush یا Mudbox

 

Character Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح کاراکتر

 

درست مثل environment artist ها که وظیفه تبدیل طراحی مفهومی به نتیجه نهایی رو دارند، به عنوان یک character artist (طراح کاراکتر) از شما خواسته میشه که کاراکترهایی که توسط concept artist طراحی شده رو به مدل های 3D آماده برای بازی تبدیل کنید. این به معنی درک کامل از نحوه کاری مدلسازی high poly و low poly  و همچنین تکنیک های texturing برای زندگی بخشیدن به مدلتون هست در حالی که در محدوده تعداد poly و texture بازی باقی بمونید. از اونجایی که هر نوع کاراکتری رو مدلسازی میکنید، باید در توانایی و دانش انعطاف پذیر باشید. یعنی تکنیک های مدلسازی انواع مختلفی از اشیاء و توانایی درک اینکه چطور هر مدلی رو با topology خوب بسازید داشته باشید. باید توانایی درک هر نرم افزار استانداردی در این صنعت رو داشته باشید، و اراده ای برای فراگرفتن روش هایی جدید برای مواجهه با مشکلات.

 

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop، Maya یا 3ds Max (یا چیزی مشابه) ZBrush یا Mudbox

 

Game Designer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح بازی

 

نقش یک game designer (طراح بازی)، طرح کردن و سپس کمک کردن به توسعه قوانین بازی هست. همونطور که ممکنه تصور کنید، این نقش به شدت مهم نیازمند دونستن دلایل موفقیت یک بازی هست. اساساً این به شما بستگی داره که مطئمن بشید gameplay موفق هست. برای مثال، شما احتمالا مسئول ساخت ویژگی ها، مأموریت ها و ایجاد تعادل در gameplay هستید. گرچه همیشه انجام همه چیز به شما بستگی نداره. در حالی که شما سهم خودتون رو در ساخت انجام میدید، بیشتر استودیوهای بزرگ از شما میخوان تا بتونید با همه، از گروه های هنری تا برنامه نویسان کار کنید تا ایده هاتون رو اعمال کنید. بسیاری از استودیوها از شما میخوان که یک نمونه اولیه از ایده gameplay تون رو بسازید تا به سایر تیم هایی که ایدتون رو بهبود میدن و بر پایش میسازن تحویل بدید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Python یا Lua (یا زبان های اسکریپت مشابه) C++ یا C# (یا زبان های برنامه نویسی مشابه) Unreal Engine یا Unity (یا موتورهای بازی مشابه)

 

Lever Designer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح مرحله

 

کار شما به عنوان level designer (طراح مرحله) ترکیب تمامی ساخته های تیم هنری و قرار دادن اونها در مراحل بازی هست. برای مثال، یک environment artist تمامی چیزهایی که نیاز دارید رو برای یک مرحله میسازه، اما در نهایت این به شما بستگی داره که مرحله رو جوری بسازید تا تجربه ای که مدنظر بوده رو برای بازیکن به ارمغان بیاره. باید به صورت نزدیک با game desiger کار کنید تا مطئمن بشید تجربه gameplay با تصور اونها همخونی داره. بازیهای Assassin’s Creed یک نمونه عالی از یک طراحی مرحله یکپارچه هستند. از اونجایی که gameplay به بازیکنان این اجازه رو میده تا تقریبا از روی هر چیزی بالا برن و به روی هر چیز دیگه ای بپرن، این به طراح مرحله بستگی داره تا اطمینان حاصل کنه هر چیزی در جاش جوری قرار گرفته باشه که بازیکن بتونه مسیرش رو از اون مرحله طی کنه. خیلی جالب نیست اگر قرار باشه به یک شیء در پنجره ای برسید که جلوش رو یک درخت مسدود کرده. برای یک lever designer موفق بودن، باید درک خوبی از مکانیک gameplay و قوانین طراحی بازی که استودیو شما استفاده میکنه داشته باشید. این به معنی اندکی برنامه نویسی هم هست.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: 3ds Max یا Maya (یا برنامه های 3D مشابه، با در نظر گرفتن اینکه بازیتون 3D هست) Python یا Lua (یا زبان های اسکریپت مشابه) C++ یا C# (یا زبان های برنامه نویسی مشابه) Unreal Engine یا Unity (یا موتورهای بازی مشابه)

 

Technical Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - هنرمند تکنیکی

 

Technical artist (هنرمند تکنیکی) بودن بسته به استودیو میتونه معانی مختلفی داشته باشه. ممکنه ازتون خواسته بشه rig (استخوان گذاری) یک کاراکتر رو بسازید، به عنوان یک هنرمند FX برای ساخت دینامیک های بازی کار کنید یا به عنوان پلی بین برنامه نویسان و هنرمندان برای ساخت pipeline tools (ابزارهای خط کاری) کار کنید. خیلی از کاری که باید انجام بدید به اندازه استودیو بستگی داره، اما همونجور که از اسم مشخص هست، باید تعادلی از توانایی های تکنیکی و هنری داشته باشید. در حالی که قرار نیست به عنوان یک برنامه نویس تمام وقت روی موتور بازی کار کنید، باید بتونید چیزهایی رو از هنرمندان بگیرید و ابزارهایی رو برای استفاده اونها در موتور بازی بسازید. همونطور که ممکنه تصور کنید، باید پیش زمینه برنامه نویسی/اسکریپت نویسی قوی ای داشته باشید. این بخش تکنیکی کار هست. بخش هنری، توانایی گرفتن موجودی های ساخته توسط تیم هنری و تبدیل اون ها به موجودی هایی کارکردی هست. بخش بزرگی از این به معنی اطمینان حاصل کردن از مناسب بودن موجودیت ها برای محدودیت های بازی هست. برای مثال، یک environment artist ممکنه یک موجودیت عالی و کاملاً آماده برای بازی بسازه. با اینحال، وقتی lever designer تصمیم بگیره که یک مرحله از بازی نیازمند صدها نمونه از اون موجودیت هست، ناگهان به کسی نیاز هست که بفهمه چطور میشه کاری کرد که این تعداد اضافه باعث خراب کردن frame rate (تعداد فریم ها در هر ثانیه) بازی نشه. به عنوان technical artist، یا باید اون رو درست کنید یا با هنرمند کار کنید تا این مشکل رو حل کنه. این به این معنی هست که باید در نرم افزارهای 3D داخل استودیوتون مثل 3ds Max یا Maya یا Photoshop یا هر ابزار دیگه ای که استودیوتون استفاده میکنه کار کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Python و MEL/MaxScript (بسته به برنامه های 3D استودیو) C++ و یا C# (یا زبان های برنامه نویسی مشابه) HLSL (یا زبان shading مشابه)

 

Animator

 

عناوین شغلی دنیای بازی - متحرک ساز

 

وقتی یک هنرمند یک موجودیت میسازه، برای مثال یک کاراکتر، به عنوان یک شیء ثابت ساخته میشه. به عنوان یک animator (متحرک ساز) وظیفه شما جان بخشیدن به اون هست! با اینکه انیمیشن منحصر به بازی نمیشه، تفاونی بین انیمیشن برای بازی ها و فیلم ها وجود داره. باید درک کاملی از برنامه های 3D مثل Maya و چگونگی استفاده از 12 اصل متحرک سازی داشته باشید. بعضی از استودیوها از animator های خودشون برای کارهای تکنیکی تری کمک میخوان. برای مثال، اگر شما یک technical animator (متحرک ساز تکنیکی) باشید ممکنه ازتون خواسته بشه تا کاراکترها رو rig (استخوان گذاری) کنید یا حتی به توسعه ابزارهای متحرک سازی کمک کنید. حتی اگر برای یک استودیو کار میکنید که از شما توانایی های rig یا تکنیکی انتظار نداشته باشه، در کمترین حدش باید تلاش کنید تا توانایی هاتون رو با داشتن دانشی از rig کردن یا حتی مدلسازی پایه افزایش بدید. این به شما کمک میکنه تا یک بازیکن تیمی بهتر بشید، مشکلات رو شناسایی کنید و بدونید چطور حلشون کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Maya یا 3ds Max، Python و MEL/MaxScript (بر اساس برنامه های 3D استودیوی شما)

 


 

Art Director

 

وقتی که برای art director (کارگردان هنری) بودن آماده باشید، احتمالا تا اونموقع میدونید که این شغل مستلزم چه چیزهایی هست. دلیلش این هست که art director ها، به خصوص برای بازی های برتر، بدون تجربه قبلی به این شغل نمیپرن. با این حال باید بدونید نقش شما به عنوان art director اطمینان حاصل کردن از این هست که تمام بخش های هنری بازی به اهداف تصور شده و کیفیت مورد نظر برسند. این به این معنی هست که نه تنها باید سبک هنری بازی رو تعریف کنید بلکه باید با تمام تیم هنری همکاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که کار هنری اونها، به سبک مورد نظر منتهی میشه. همینطور باید با تیم های تکنیکی کار کنید تا مطمئن بشید کار هنری تولید شده هم جهت با سبک هنری مورد نظر هست.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Maya یا 3ds Max، Photoshop، Unreal Engine یا Unity (یا هر موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه)

 

UI/UX/UE Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - طراح UI/UE/UX

 

دو عنصر اصلی در این نقش وجود دارند. اولی user interface (UI) artist (هنرمند رابط کاربری). وقتی به عنوان UI artist کار میکنید، باید اطمینان حاصل کنید که ظاهر رابط بازی مثل بخش HUD داخل بازی، با سبک بازی همخونی داره و کاربردی هم هست. در سمت دیگه، user experience (UX, UE) artist (هنرمند تجربه کاربری) اطمینان حاصل میکنه که کارکرد UI یکپارچه و قابل درک هست. UX artist بودن مثل motion designer بودن هست که اون هم باید مهارت خلق طراحی های متحرک و کاربردی رو داشته باشه. با اینکه تفاوت بسیار زیادی در وظایف کاری وجود داره، اما بخش های مشابهی هم بین دو کار وجود داره. حتی گاهی اوقات استودیوها هر دو نقش رو به عنوان یک نقش واحد در نظر میگیرن. صرف نظر از اینکه کدوم کار رو انجام میدین، نتیجه نهایی UI/UX designer  توسعه تجربه ای هست که در محدوده سبک بازی باشه و برای بازیکن هم قابل درک باشه.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Photoshop، Illustrator، After Effects یا Flash، Maya یا 3ds Max (یا برنامه های 3D مشابه(، Unreal Engine یا Unity (یا هر موتور بازی که استودیو شما استفاده میکنه)

 

FX Artist

 

عناوین شغلی دنیای بازی - هنرمند FX

 

وقتی به عنوان یک FX artist (هنرمند افکت) کار میکنید، مسئول ساخت شبیه سازیهایی مثل particle systems (سیستم های ذره ای) برای بازیتون هستید. بعضی وقت ها به اون VFX artist (هنرمند افکت های تصویری) هم گفته میشه مثل شغلی مشابه در ساخت فیلم، تفاوت اصلی VFX برای بازی ها با VFX برای فیلم ها توانایی خلق اونها برای موتور بازی بلادرنگ (real-time) هست. همونطور که از اسمش مشخص هست، ساخت FX های بلادرنگ مرحله تازه ای از پیچیدگی رو اضافه میکنه. برای مثال، در بازی هیچ بخش composite ای وجود نداره و بیشتر بازی ها به بازیکنان اجازه میدن تا آزادانه در محیط حرکت کنند، بنابراین باید اطمینان حاصل پیدا کنید که FX از هر زاویه ای عالی به نظر میرسه. در کنار اون چالش محدودیت هایی که به خاطر اجرا وجود داره دلیل این هست که چرا به عنوان یک FX artist باید دانش تکنیکی زیادی از particle systems و عیب یابی از اونها در زمانهایی که طبق انتظار پیش نمیرن، داشته باشید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: Maya یا 3ds Max (یا برنامه 3D مشابه)، Houdini، Photoshop، Python (یا زبان برنامه/اسکریپت نویسی مشابه)، Unreal Engine یا Unity

 

Game Programmer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - برنامه نویس بازی

 

اگر تاحالا خوابتون رو به صورت کدهای برنامه دیدید، شاید game programmer (برنامه نویس بازی) شغل مناسب شما باشه. به عنوان یک game programmer، شما مسئول به کار انداختن تمام دارایی ها و طراحی ها در موتور بازی هستید. بعضی از استودیوها به این نقش عنوان gameplay programmer رو دادن برای اینکه مسئولیت اصلی شما تمرکز روی کارکردهای gameplay هست. به علاوه، بعضی از استودیوها ممکنه تمرکزشون روی یک موتور بازی خاص باشه. برای مثال، ممکنه متخصص game programmer در موتور بازی Unity باشید. همونطور که ممکنه حدس بزنید، این به این معنی هست که نیازمند پیش زمینه قوی ای در ریاضیات و برنامه نویسی یا هر پیش نیازی که موتور بازیتون نیاز داره، هستید. همچنین به درک مناسبی از فیزیک، AI (هوش مصنوعی)، عملکردهای دلخواه gameplay و توانایی debug کردن کدتون نیاز دارید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: نکته: زبان های برنامه نویسی که باید روش تمرکز کنید ممکنه بر اساس زبان برنامه نویسی موتور بازی استودیوتون متفاوت باشه. C++، C#، Perl، Python، Java و ... . Unreal Engine و Unity (یا در موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه)

 

AI Programmer

 

عناوین شغلی دنیای بازی - برنامه نویس هوش مصنوعی

 

بیشتر بازی های خوب برای به چالش کشیدن بازیکن نیازمند هوش مصنوعی هستند، بنابراین نقش شما به عنوان یک AI programmer (برنامه نویس هوش مصنوعی) توسعه عملکردهایی برای هر چیزی در بازی هست که توسط بازیکن کنترل نمیشه. این شامل چیزهایی مثل NPC ها و حرکات دشمنان میشه. مثل هر موقعیت شغلی برنامه نویسی دیگه ای، نیازمند درکی از ریاضیات و فیزیک و همچنین توانایی بهینه سازی کدتون هست. همچنین باید منتظر انجام عیب یابی های بسیاری که دپارتمان QA (تضمین کیفیت) با پیدا کردن bug های بازی گزارش میده، باشید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: نکته: زبان های برنامه نویسی که باید روش تمرکز کنید ممکنه بر اساس زبان برنامه نویسی موتور بازی استودیوتون متفاوت باشه. C++، C#، Perl، Python، Java و ... . Unreal Engine و Unity (یا در موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه)

 

Pipeline Tools Programmer

وقتی در یک استودیوی بازی کار میکنید، به چالش هایی برمیخورید که منحصر به خط کاری (pipeline) شماست. به عنوان عضوی از تیم pipeline tools (ابزارهای خط کاری)، کار شما سرعت بخشیدن و بالا بردن راندمان کاری هنرمندان تیم هست. اگر بتونید ابزاری بسازید که هر روز پنج دقیقه زمان براشون ذخیره کنه، اون زمان در تمام مدت توسعه بازی روی هم جمع میشه. از اونجایی که ممکنه حدس بزنید، ساخت ابزارهای خط کاری به معنای دانش زیادی در خصوص نحوه کار خط کاری از ابتدا تا انتها هست. این شامل نرم افزارهای زیادی هست که در خط کاری استفاده میشن، Maya، Photshop یا موتور بازی ای که استودیو شما استفاده میکنه. با این دانش، شما میتونید تعیین کنید که چه زمانی خط کاری روان حرکت نمیکنه و بفهمید چه ابزارهایی میتونید برای حرکت بخشیدن به خط کاری خلق کنید. از اونجایی که افراد زیادی در یک خط کاری هستند، از شما انتظار میره که با هنرمندان مختلف تعامل داشته باشید و درکشون کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: API های Python، C# یا C++ برای ابزارهای استودیوی شما (مثل Maya، Photoshop و...)

 

QA

اگر فکر میکنید کار کردن در quality assurance (QA) (تضمین کیفت) به این معنی هست که برای بازی کردن تو کل روز حقوق دریافت میکند، نا امید میشید. با وجود این که بازی کردن جزئی ازش هست، به زمانی تو مدرسه فکر کنید که باید یک انشاء درباره The Hobbit مینوشتید. باید کتاب رو خیلی بیشتر از حالت عادی میخوندید. به طور مشابه، با وجود اینکه QA شامل بازی کردن میشه، چیزهای بیشتری توش وجود داره. نقش شما پیدا کردن جاهایی که بازی مشکل داره، گزارش اون و پیگیری اون تا زمانی که همه bug ها برطرف بشن هست. اگر بازی از شما بخواد به سمت چپ بپیچید، باید بفهمید اگر به راست بپیچید چه اتفاقی میفته. اگر بتونید به دفعات بازی رو به مشکلی برسونید که قابل بازتولید هست، باید اون رو به تیم توسعه گزارش بدید تا مشکل رو برطرف کنه. بعد، وقتی مشکل برطرف شد، باید دوباره همون مسیر رو طی کنید تا مطمئن بشید واقعاً مشکل حل شده. از نظر خیلی ها QA یک سکوی برای وارد شدن به سایر شغلهای صنعت بازی هست. با وجود اینکه شاید در بعضی استودیوها صدق کنه، اما تمام استودیوها ازتون میخوان که از QA بگذرید. Anna Jenelius مدیر ارشد QA درParadox Development Studio در مصاحبه ای میگه "اگر میخواید یک طراح بازی باشید نباید برای شغل QA اقدام کنید. اون سطح ورودی یا پله شروع رو من اصلا دوست ندارم. اگر واقعاً نمیخواد به عنوان QA کار کنید، ازش لذت نمیبرید و ما هم نمیتونیم بهترین نتیجه رو از شما داشته باشید. اگر واقعاً این شغل رو نخواهید، همه بازنده خواهند بود."

 

Online Software Engineer

نیازی نیست آخرین نسخه multiplayer (چند نفره) بازی Call of Duty رو انجام داده باشید تا بتونید یک بازی که بخش هایی ازش online هست رو بازی کنید. از save کردن بازی تا دنبال کردن وضعیت و قابلیت های multiplayer همه در سرویس هایی مثل Xbox Live یا PlayStation Network جمع شده اند. به عنوان یک online software engineer (مهندس نرم افزار برخط) وظیفه شما هست که ویژگی های ابری بازیتون رو بسازید و مطمئن بشید کار میکنن. از اونجایی که بسیاری از server ها این روزها بخش هایی از Linux رو اجرا میکنند، احتمال اینکه نیاز باشه با debug کردن در Linux مثل زبان های برنامه نویسی موتور بازیتون آشنا باشید، زیاد هست. این موقعیت به شدت تکنیکی از دانش database هم استفاده میبره، چون شما باید داده رو بین  موتورهای بازی و database های برخط جابجا کنید. آها، و اگر تاحالا هر بازی بر خطی انجام داده باشید میدونید که بعضی اوقات server ها در موقیعت ها نامناسبی از دسترس خارج میشن. با این نقش، شما عضوی از تیمی میشید که باید کارایی رو برگردونید. به این معنی که باید بتونید ریشه مشکلات رو پیدا کنید و به صورت پیش  فعال مشکلات رو قبل از رخداد پیدا کنید.

چیزهایی که باید یاد بگیرید: C++، C# یا Java ، Linux، MySQL (یا database های مشابه)، Networking protocols (TCP، UDP، HTTP، HTTPS و ...)

 

Network Administrator

کار بسیار زیادی در سمت server انجام میشه تا بازی مورد علاقه برخط چند نفرتون کار کنه. همونطور که ممکنه حدس زده باشید، این به معنی تیم هایی از افراد هستند که باید server ها رو بسازند و از اونها نگهداری کنند. به عنوان یک network administrator (سرپرست شبکه)،  وظیفه شماست که بررسی کنید server ها در حال اجرا هستند و در بهترین بازدهی قرار دارند. یعنی باید با زبان های اسکریپت نویسی سمت server (server-sidedatabase ها و تکنولوژی های اینترنتی بسیار آشنا باشید. مشابه به وظیفه online software engineer، شما عضوی از تیمی هستید که در مواقع اضطرار که server ها crash میکنند وظیفه پیدا کردن مشکلات رو دارید.

 

این لیست از عناوین شغلی فقط نگاهی سطی در مقایسه با دریای عمیق شغل های مورد نیاز برای ساخت یک بازی برتر امروزی هست. خیلی از این مشاغل، به خصوص عناوینشون، میتونه بسته به استودیو بسیار متفاوت باشه. اگر استودیو خاصی رو مدنظر دارید، موقعیت های شغلیشون رو بررسی کنید و ببینید نیازهای اون عنوان شغلی چی هست. از اونجا متوجه میشید که چه چیزی رو باید یاد بگیرید.

 

ترجمه از CGCube


منبع: pluralsight 


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

مقاله تصادفی

چه موادی در پرینت سه بعدی استفاده میشن؟



چیزی بیشتر از پلاستیک عالی

بستنی. مولکولها برای پزشکی. حتی سلولهای انسانی. لیست موادی (Materials) که در پرینت 3D (3D Printing) استفاه میشن، هر روز بلندتر و جذاب تر میشه. و گسترش اون در حال حاظر یه مبارزه تسلیحاتی موادِ چند میلیارد دلاری هست.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است