ساخته شده برای برآورده ساختن خواسته های خلاقانه هنرمندان CG و تولیدات گرافیکی مدرن ، V-Ray 3.0 برای مایا ، یه مجموعه کامل از نورپردازی بر اساس جسم ( Physically-based Lighting ) ، ترسیم ماده ( Shading )   و رندر ( Rendering ) هست که به خوبی با Autodesk Maya یکپارچه سازی شده.

 

V-Ray 3.0 برای مایا ، روی خلاقیت های هنرمندا تمرکز داره و ویژگی های قدرتمند جدیدی رو به همراه بهبودهایی در برنامه برای سرعت بخشیدن به نورپردازی ، بهبود تصاویر و روند کار رندر ارائه میده.

 

ردیابی نور ( Ray Tracing ) و اجرای رندر سریعتر

V-Ray 3.0 شامل افزایش سرعت کلی ، و هسته ردیابی نور بهینه سازی شده هست که به طور قابل توجهی هم سریعتر شده.

 

بازخورد ( Feedback ) سریعتر

با استفاده از ابزار قدرتمند Progressive Image Sampler  ، V-Ray 3.0 بازخورد سریعی رو به هنرمند میده و نورپردازی و بهبود تصویر رو سریعتر و قابل لمس تر میکنه. به علاوع وی ری 3.0 در بین رندرها میتونه اجسام و تکستچر هاشون رو در حافظه نگه داری کنه تا روند رندر مجدد ، سریعتر بشه.

 

ابزارهای متمرکز بر ساخت

 

وی ری 3 طوری طراحی شده که هنرمند کنترل و انعطاف پذیری بیشتری روش داشته باشه. ابزارهای جدید صرفه جویی در زمان شامل Max Ray Intensity برای نگه داشتن پرتوهای ثانویه ( ClampSecondary Rays ) ، و Probabilistic Light Sampling که سایز نمونه ها ( Sampling ) بهینه رو بر اساس نورهای موجود تعیین میکنه ، و Render Mask برای مشخص کردن منطقه دقیق رندر با استفاده از اشیای انتخابی صحنه یا یه ماسک تصویر ( Image mask )

 

کاراکترها و موجودات پیشرفته

بهبودهای کاراکترها و موجودات شامل Hair and Fur بهبود یافته ، Subsurface Scattering ، و ترسیم ماده VRaySkinMtl جدید.

 

رنگ های دقیق در کار

 

V-Ray Frame Buffer بهبود یافته ، شامل Lens Effects و تصحیح رنگ پیشرفته شامل White Balance ، Contrast ، Hue ، Saturation و Color Balance هست. VFB  قابلیت چسباندن در صفحه ( Dockable ) داره و LUT ، ICC و پروفایل مدیریت رنگ  OpenColorIO رو پشتیبانی میکنه.

 

رندر حجمی ( Volume )

وی ری شامل ماده ساز حجمی Phoenix FD برای رندر هر گونه اثرات حجمی شامل مایعات ، آتش ، دود و بخار گرما هست. شبکه های OpenVDB و داده ها ی وکسل Field3D (Voxel)میتونن به برنامه وارد بشن و به عنوان سطح یا حجم با استفاده VRayVolumeGrid رندر بشن.

 

آماده برای فرمت های دیگه

 

وی ری فرمت های متنوع استاندار دیگه شامل OpenSubdiv ، Alembic 1.5 ، Deep Images و OpenEXR 2.2 ، و ماده سازهای قابل برنامه نویسی با استفاده از Open Shading Language ( OSL )رو پشتیبانی میکنه.

 

ترجمه از CGCube


 منبع: وبسایت V-ray     عکس از وبسایت V-ray ( هنرمند Fuse Directors )


 

Autodesk   Chaos Group   Maya   V-ray   Rendering   نرم افزار   رندر  
  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر