استودیو انیمیشن پیکسار بعد از انتظارهای زیاد ، از انتشار RenderMan با معماری RIS با تکیه بر متودهای پیشرفته برای رندرهای نزدیک به واقعیت خبر داد.

RenderMan  ، این نماد پیشرفت در توسعه رندر در صنعت سینما ، در نسخه جدیدش از چندین نوع نور از جمله حالت  uni-directional path tracer که با سورس کد ( source code ) عرضه شده و حالت جدید bi-directional path tracer (VCM) پشتیبانی میکنه. درکنار این ، پیشرفتهای رندرگیرنده مورد تحسین قرار گرفته پیکساریعنی REYES ، باعث میشه این ترکیب قدرمتند برای هنرمندان چندین راه حل رندر رو در یک نرم افزار برای رسیدن به بیشترین انعطاف پذیری و خلاقیت فراهم کنه. با معماری جدیدی که از پایه تا رندر نور محیطی ( global illumination ) رو شامل میشه و با سرعت بینظیر و بهره وری زیاد ، RIS مبنایی رو با نگاه به آینده ایجاد میکنه که در اون RenderMan به خواسته های به سرعت در حال تحول جلوه های بصری پاسخگو باشه.

 

Eugene Riecansky ، کارگردان هنری در Rockstar GFX میگه: " معماری RIS جدید بسیار سریع و پایدار هست و استفاده ازش آسان. در 2 ساعت اولیه کارم نتایج فوق العاده ای به دست آوردم. این نسخه جدید قوانین بازی رو تغییر خواهد داد و برای استفاده ازش بسیار هیجانزده هستم."

Brandon Fayette ، سر هنرمند در Bad Robot Production میگه: "پیکسار واقعن خودش رو با RIS برای RenderMan 19 پیشتاز کرد. سرعت ، کیفیت و راحتی ای که لایه های جدید با خودشون همراه دارن مغز آدم رو منفجر میکنه. میتونید یک کاراکتر رو طراحی کنید و از این مطمئن باشید که طبیعت مولفه های مواد ( Shader ) با نورپردازی تغییری نمیکنه. این روند توسعه عناصر ظاهری روسرعت میبخشه. "

به علاوه ، نسخه رایگان و غیر تجاری ( Non-Commercial ) RenderMan اوایل سال 2015 منتشر میشه تا بخشهای اضافی توسعه داده شده در زمینه پشتیبانی به دست کابران متفاوت برسه. بدون محدودیت در کارکرد ، داشتن واترمارک ( watermark ) ، یا محدودیتهای زمانی ، نسخه رایگان غیر تجاری RenderMan برای موسسات آموزشی ، دانشجویان ، مربیان ، محققان ، توسعه دهندگان و برای استفاده شخصی قابل دسترس خواهد بود. کسانی که به کشف آخرین قابلیت های RenderMan علاقه دارن ، میتونن برای نسخه مجانی و غیر تجاری RenderMan در وبسایت RenderMan ثبت نام کنن. ( http://renderman.pixar.com )

 

دسترسی و سازگاری

RenderMan با نسخه های 64 بیتی ( 64-bit ) این سیستم عامل ها سازگار هست: Mac OS 10.9 , 10.8 , 10.7 و  Windows 8 , 7 و Linux glibc 2.12 یا بالاتر و gcc 4.4.5 یا بالاتر. RenderMan با نسخه های 2013.5 , 2014 و 2015 نرم افزار Autodesk Maya ، و با نسخه های 1.5 , 1.6 و 2 نرم افزار KATANA از The Foundry سازگار هست. RenderMan برای استفاده تجاری با مجوزهای تخفیف دار برای یک مجموعه یا مجوزهای سفارشی طراحی شده برای هر کاربر قابل استفاده هست. به علاوه ، برنامه نگهداری سالیانه Pixar دسترسی به پشتیبانی و به روزرسانی رایگان رو فراهم میکنه. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.pixar.com مراجعه و یا با این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس حاصل کنید.

 

درباره استودیو انیمیشن پیکسار

استودیو انیمیشن پیکسار ، زیرمجموعه ای کاملاً مستقل از The Walt Disney Company ( کمپانی والت دیزنی ) ، یه استودیوی فیلم برنده اسکار هست که از طریق تکنیک ، خلاقیت و تولید ظرفیتهایی در زمینه هنر انیمیشن کامپیوتری ، در سطح جهانی شناخته شده هست. سازندگان بعضی از موفق ترین و دوست داشتنی ترین فیلم های انیمیشنی تمام تاریخ ، شامل "Toy Story" ، "Monsters, Inc." ، "Cars" ، "The Incredibles" ، "Ratatouille" ، "Wall.E" ، "Up" ، "Toy Story 3" و "Brave" . این استودیوی واقع در کالیفرنیای شمالی 30 جایزه اسکار برده و فیلمهاش بیش از 8.7 میلیارد دلار در جهان تا به امروز فروش داشته. "Inside Out" چهاردهمین انیمیشن پیکسار 19 جون 2015 ( 29 خرداد 1394 ) اکران خواهد شد.

 

ترجمه از CGCube


 منبع: RenderMan


 

 

 

Animation Studios   Walt Disney   Rendering   Pixar   نرم افزار   دانلود   رندر  
  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر