Autodesk به تازگی ویژگی های جدید Autodesk Maya 2016 (مایا 2016) رو معرفی کرده.

 

رابط کاربری ویرایش نقطه ای (node-editing interface)، ویژگی انیمیشنی جدیدی به نام Delta Mush، ظاهر و احساس جدید، Adaptive Aero Solver  (Aero Solver انطباقی) جدید، ویژگی انطباقی  Foam و Guided Simulations داخل Bifrost. استفاده از مزیت های هردوی CPU و GPU برای شتاب دهی به پخش و دستکاری ریگ کاراکترها. همینطور مجموعه ابزارهای مجسمه سازی (sculpting) جدید داخلی در Maya 2016.

 

بهبود XGen درAutodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به بهبودهای صورت گرفته در XGen Arbitrary Primitive Generator  (تولید اشیای دلخواه XGen) در Maya 2016. بهبودها شامل یک مراحل کاری جدیدِ (workflow) Preset ها، به اضافه Preset library، ابزار راهنما-مجسمه سازی (guide-sculpting) جدید، کنترل عرض روی Spline ها و بیشتر.

 

بهبود Look Development در Autodesk Maya 2016، احساس و ظاهر جدید

 

 



 

 

نگاهی کلی به بهبودهای مراحل کاری Look Development (ایجاد تصویر)  (Hypershade) در Maya 2016 . بهبودها شامل رابط کاربریِ وایرایش نقطه ایِ بازسازی شده، مراحل کاری جدید برای بصری سازی (visualization) و تشخیصِ گراف های سایه پردازیِ (shading) پیچیده، رابط کاربری جدید، و بهبود در عملکرد میباشند. به علاوه، Maya 2016 ظاهر و احساس کاملاً جدیدی داره که شامل آیکن های جدید و منوهای بازچینی شده میشه، که مراحل کار رو بیشتر هنرمند پسند میکنه.

 

مجموعه ابزارهای مجسمه سازی جدید Autodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به مجموعه ابزارهای مجسمه سازی درونی جدید Maya 2016، با قلمهایی که ویژگی falloff حجم و سطح،نقش کردن (Stamp) تصاویر، شکل دادن به UV ها، و پشتیبانی از نگاشت های displacement برداری (Vector Displacement Maps) رو دارند.

 

DeformerDelta Mush در Autodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به Delta Mush، ویژگی انیمیشنی جدید Maya 2016. یکی از درخواست های عومی کاربران، Delta Mush که Deformation ها (تغییر شکل ها) رو نرم تر (Smooth) میکنه، و باعث میشه تا نتیجه نهایی بیشتر شبیه به شکل اصلی باشه.

 

Guided Simulation در Bifrost در Autodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به ویژگی جدید Guided Simulations (شبیه سازی های راهنمایی شده) در Bifrost در Maya 2016. Guided Simulations کنترل رو به هنرمند میده، و این توانایی رو فراهم میکنه تا هنرمند به طور مستقیم رفتار مایعات رو به وسیله شبیه سازی های ذخیره شده یا یک شیء متحرک سازی شده خلق کنه. با یه Guided Simulation، یه مایع با عمق کامل دقت پایین (low reolution) میتونه به عنوان یه راهنما برای یه شبیه سازی دقت بالا روی سطح مایع استفاده بشه، که برای افکتهایی مثل موج خیلی مفید هست.

 

Adaptive Aero Solver در Bifrost در Autodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به Adaptive Aero Solver جدید که در Bifrost در Maya 2016 موجود هست، که به شما توانایی ساخت افکت های محیطی مثل دود و مِه میده. مشابه شبیه سازی های هدایت شده، نتایج با دقت پایین میتونن برای نتایج با جزییات بالا استفاده بشن. مزیت انطباقی (Adaptive) جدید اضافه شده به شما این امکان رو میده تا مناطقی با دقت بالا رو داخل یه منطقه محاسباتی بسیار بزرگ تعیین کنید.

 

Adaptive Foam در Bifrost در Autodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به ویژگی Adaptive Foam (کف انطباقی) در Bifrost در Maya 2016. هنرمندان میتونند کف، فوم و حباب رو به شبیه سازی های مایعات اضافه کنند و در صحنه هایی با اقیانوس، ساحل، دریاچه و دریاهای طوفانی واقعیت و جزییات بیشتری رو خلق کنند. با انطباق با دوربین، هنرمندها میتونند شبیه سازی های با دقت بالا رو در بخش های نزدیک به دوربین که به جزییات بیشتر نیاز هست بسازند، در حالی که محاسبات ذرات کف رو در سایر نواحی کم کنند و در نتیجه زمان کمتری برای شبیه سازی صرف کنند.

 

Parallel Rig Evaluation در Autodesk Maya 2016

 

 



 

 

نگاهی کلی به ویژگی Parallel Rig Evaluation (سنجش ریگ موازی) در Maya 2016. Maya از حالا از مزیت CPU و GPU ی کامپیوتر شما به طور همزمان برای شتاب دهی به پخش و دستکاری ریگ کاراکتر استفاده میکنه. به همراه integrated performance profiler (توصیف کننده عملکرد یکپارچه سازی شده)، فهم و هدف گیری نقاط گلوگاهی در صحنه ها و پلاگین ها آسان تر شده.

 

 

ترجمه از CGCube


منبع: Autodesk


 

  

Autodesk   Maya  
  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر