رندرگیر Solid Angle بر پایه Brute Force از حالا برای Cinema 4D  در دسترس هست. Arnold که در فیلم های برتر و تولیدات تلویزیونی، بسیار زیاد استفاده میشه، کیفیت تصویر عالی، سرعت قابل تحسین و راحتی در استفاده رو ارائه میده.

 

  در اصل موتور رندر شرکت Solid Angle که بر پایه Monte Carlo، توسط Sony Pictures Imageworks و برای خودشون توسعه داده شده، به رندرگیرنده اصلی در تولید حرفه ای فیلم تبدیل شده و استانداردی برای بیش از 300 استودیو برتر و شرکت های تولید در سطح جهان شامل ILM، Framestore، MPC، The Mill و Digic Pictures هست.

 

از وقتی پلاگین C4DtoA در Siggraph سال 2014 معرفی شد، مدیر طراحی و مدیر عامل Solid  Angle، Marcos Fajardo و تیمش، با دپارتمان توسعه MAXON همکاری کردن – به همراه یه گروه بتا – تا ارتباطی رو ایجاد کنن که بیشتر بخش ها و کارکردهای Cinema 4D رو پشتیبانی کنه و مجموعه ابزارهای Cinema 4D رو با ویژگی هایی جدیدی توانمند کنه.

 

تنظیمات قابل درک

تنظیمات رندر پایه از طریق یه کنترل پنل  بسیار مناسب قابل دسترسی هست و فقط با چندتا طرفند میشه رندرهای تأثیر گذاری خلق کرد.

 

پشتیبانی از Team Render برای انیمیشن و تصاویر ثابت

اتصال بدون واسط رندرگیر Arnold به Team Render خود Cinema 4D به این معنی خواهد بود که میتونه به تمام مشتری های (Client) شبکه موجود برای رندر انیمیشن و تصاویر ثابت (still) دسترسی پیدا کنه. Marcos توضیح میده که: "C4DtoA در حال حاظر تنها پلاگین رندر موجودی هست که میتونه برای رندر توزیع شده (distributed rendering) تصاویر ثابت استفاده بشه."

 

 

Interactive Preview Render (IPR)

یه پیش نمایش از نتیجه رندر نهایی میتونه در زمان کار تو یه پنجره تعاملی در پنجره نمایش (viewport) نشان داده بشه. تغییرات انجام شده در صحنه تقریباً به صورت بلادرنگ ظاهر میشن. Marcos اضافه میکنه: "C4DtoA قوی ترین ارتباط IPR هست که در حال حاظر ارائه میکنیم. این پلاگین بیشتر اجزاء Cinema 4D رو پشتیبانی میکنه مثل instances، Cloner objects، Deformer objects، Generator objects، MoGraph geometry، hair و چیزهای زیاد دیگه. میشه اشیاء رو ساخت، حرکت داد و تغییر شکل داد. نورها، متریال ها (materials) و اشیاء حجمی (volumetric objects) رو میشه به صورت تعاملی تنظیم کرد."

 

متریال ها رو به دو روش بسازید

متریال های پایه رو میشه سریع و آسان به وسیله کنترل پنل و خواصی مثل رنگ، بازتاب (reflectance)، شفافیت (transparency)، پراکندگی زیر-سطح (sub-surface scattering) و چیزهای بیشتر رو میشه به وسیله لغزنده های موجود تنظیم کرد. مجموعه shader های رایگانی برای ساخت طیف گستره ای از بافت های اضافی  موجود هست.

 

کاربران با تجربه میتونن از سیستم متریال های node-based (بر پایه گره) استفاده کنن، که میشه برای ساخت shader ها با جزئیات زیاد استفاده بشه. این سیستم متریال، انعطاف زیادی داره و به کاربران تصویر اجمالی بسیار خوبی از متریال هایی که ساخته اند رو میده، چیزی که دقیقاً کاربران حرفه ای برای یه روش کاری کارآمد نیاز دارن.

 

Stand-Ins: موجودیت های دیجیتال بین پلتفرمی و بین برنامه ای

Arnold سیستم خودش رو برای ساخت موجودیت های دیجیتال داره – Arnold Stand-Ins. این نمونه اشیاء به راحتی قابل تکثیر هستن، مثل وقتی که تعداد زیادی گیاه یا اشیاء 3D دیگه ای رو به یک فضا وارد میکنید، بدون کاهش قابل توجه در عملکرد. Stand-Ins ها به طور خاص برای استودیوهایی مفید هستن که با سایر نرم افزارهای 3D که از Arnold پشتیبانی میکنن مثل Houdini، Maya یا Softimage هم کار میکنن. Stand-Ins ها رو میشه بین برنامه های مختلف و سیستم عامل های مختلف جابجا کرد، که باعث میشه برای تیم های چند ضابطه ای که روی یک صحنه بزرگ کار میکنن راحت بشه.

 

پشتیبانی از Open VDB

از اونجایی که Cinema 4D از Open VDB پشتیبانی نمیکنه، افکت های حجمی مثل ابرها میتونن در برنامه هایی مثل Houdini ساخته بشن و به وسیله پلاگین C4DtoA به Cinema 4D برای ویرایش و رندر، وارد بشن.

 

پشتیبانی از پلاگین Cinema 4D

پشتیبانی محلی از پلاگین های محبوب برای ساخت دود، آتش و افکت های ذره ای مثل Turbulence FD و XParticles، تأکیدی بر هدف Solid Angle در ارائه جامع ترین بسته ممکن به کاربران Cinema 4D که فراتر و بیشتر از فقط رندگیری باشه، هست.

 

AOV برای نهایت انعطاف کمپوزیت

مسئله مهم دیگه ویژگی AOV (Arbitrary Object Variables) هست. در مقایسه با multi-passes خود Cinema 4D، AOV به کاربر اجازه میده تا هر pass مثل Normals، Position، Depth Information (Z-PassSpecular و چیزهای بیشتری رو، برای حداکثر انعطاف در post-production به صورت جداگانه خروجی بگیره. با استفاده از سیستم متریال node-based، AOV های سفارشی رو میشه برای وارد کردن به جریان رندر و کمپوزیت ایجاد کرد.

 

دسترسی

موتور رندر آرنولد از طریق پلاگین C4DtoA به Cinema 4D متصل میشه، که به صورت رایگان در وبسایت Solid Angle قابل دانلود هست. نسخه دمو (demo) از رندر گیرنده هم قابل درخواست هست. گرچه نسخه دمو با یه علامت (watermark) رندر میگیره اما به کاربران علاقه مند Cinema 4D امکان بررسی جامع رو به نحوه کار جدید میده و کیفیت عالی و سرعتی رو که آرنولد ارائه مکینه رو به نمایش میذاره.

 

 



 

 

Oliver Meiseberg، مدیر تولید و مدیر مشارکت در MAXON اظهار میکنه: "با Arnold، کاربران Cinema 4D، رندر گیرنده ای به شدت قدرتمند و آسان برای استفاده رو دارن. درخواست مشتریان بسیار زیاد بوده و من درباره کار توسعه تحسین برانگیز Solid Angle بسیار هیجان زده هستم. از Daniel Hennis که باعث به وجود اومدن این پروژه شد هم تشکر ویژه میکنم."

 

برای دانلود به وبسایت Solid Angle مراجعه کنید: https://www.solidangle.com

 

 

 


منبع: CGMeetup


 

 

Rendering   Download   CINEMA 4D   Software   نرم افزار   دانلود   رندر   Solid Angle   Arnold  
  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر