MODO 901 برجسته ترین بروزرسانی ما تا به اینجا بوده. Modo 901 به شما این امکان رو میده تا نسبت به گذشته، پروژه های چالش برانگیزتری رو انجام بدید، با ویژگی های قدرتمند جدید در هر بخش از مدلسازی تا تکستچردهی، و از انیمیشن تا رندر.

 

 

چیزی رو ساده بسازید: بهبود رابط کاربری (UI) و پنجره نمایش (Viewport)

 




در دنیای 3D که بعضی اوقات پیچیده میشه، MODO 901 ابزارهایی که نیاز دارید رو با چندین بهبود در رابط کاربری و پنجره نمایش، زیر انگشتان دستتون قرار میده که بهتون کمک میکنه جوری که میخواید کار کنید.

 

چیزی رو سریع بسازید: پنجره نمایش Advanced GL

 




در بازسازی تعاملی صحنه که به رندر نهایی بسیار شبیه هست، سریع تر کار کنید. با پنجره نمایش شتاب یافته سخت افزاری (hardware-accelerated) GL جدید MODO 901.

 

چیزی رو زیبا بسازید: متریال ها و رندرگیری بر پایه فیزیک

 




رندرهای طبیعی تر و نزدیک تر به واقعیت خلق کنید. MODO 901 با یه متریال BRDF جدید که با متریال های (Materials) واقعی بیشتر همخوانی داره، Daylight بهبود یافته بر پایه فیزیک و بهبودهای دیگه.

 

چیزی رو آسان بسازید: دینامیک ها و افکت های توسعه یافته

 




MODO 901 کمک میکنه تا دنیاتون رو با دینامیک جدید و افکت های توابعی به حقیقت تبدیل کنید، شامل توابع Shatter و Rock، محدودیت های چسبندگی برای مواد سخت و چیزهای بیشتر.

 

یه چیز بزرگ بسازید: استخوان گذاری با انعطاف بیشتر

 




با Command Regions قابل کلیک، استخوان گذاری (Rigging) کاراکتر انعطاف پذیرتر و تمیزتری رو ایجاد کنید، توانایی تغییر رنگ و شدت تأثیر گذاری بسته به میزان کشیده شدن یک سطح، ساخت نمونه های متفاوت بر اساس ویژگی های ذرات و بیشتر از اینها.

 

یه چیز بزرگ بسازید: مدیریت پیچیدگی

 




MODO 901 ابزارهایی رو برای اینکه به شما کمک کنه تا موجودیت های پیچیده امروزی رو آسان تر مدیریت کنید داره، با Deferred Meshes، پشتیبانی از EXRTiled و گزینه های نمایش گروه به شکل ساده سازی شده.

 

یه چیز بزرگ بسازید: هماهنگی آسان تر با روند کاری

 




MODO رو راحت تر در روند کاریتون گسترش بدید، سفارشی سازی کنید و همگام سازی کنید، با Python TD SDK جدید، پشتیبانی از Qt بین پلتفرمی، جابجایی داده های open VDB voxel و چیزهایی بیشتر.

 

یه چیز زیبا بسازید: پشتیبانی از گرافیک های بر پایه Vector

 




از کارهای هنری خلق شده بر پایه Vector (vector-based) و غیر وابسته به تفکیک پذیری (resolution-independent) که در برنامه هایی مثل Adobe Illustrator ساخته شده اند یا از یک فایل CAD تبدیل شده اند (convert)، با پشتیبانی جدید از بافت (texture) و قوس (curve) برای فایل های SVG استفاه کنید.

 

 


 

ویژگی های اصلی

 

پنجره نمایش پیشرفته فتورئال

در بازسازی تعاملی صحنه که به رندر نهایی بسیار شبیه هست سریع تر کار کنید، با پنجره نمایش شتاب یافته سخت افزاری (hardware-accelerated) GL جدید MODO 901. به وسیله تکنولوژی Clear شرکت The Foundry، پنجره نمایش پیشرفته جدید به شما این اجازه رو میده تا اشکال و متریال ها رو به صورت بلادرنگ دستکاری کنید که نورها و سایه ها، متریال های BRDF، Reflection (انعکاس) ، Gloss (درخشندگی)، Screen-space Ambient Occlusion، Transparency (شفافیت) با کیفیت بالا، Anti-aliasing، Supersampling و چندین افکت Post-process به صورت 2D رو با دقت بالایی نمایش میده.

 

MeshFusion

از این به بعد یه ویژگی کاملاً یکپارچه از MODO 901، یعنی Mesh Fusion چالش سخت و طاقت فرسای عملیات Boolean رو کنار میگذاره و ساخت مدل های با کیفیت بالا رو آسان تر میکنه. میتونید به صورت تعاملی اشیاء رو intersect، add و subtract subdivision surface (SDS) کنید، ترکیب شدن رو کنترل کنید، و به طور مستقیم دستورالعمل های مونتاژ (assembly) رو تغییر بدید. MeshFusion همچنین مجموعه ای از شکل های هندسی از پیش تعیین شده داره که میتونید برای ساخت شیء تون از اونها استفاده کنید؛ خروجی نهایی یه حجم بی نقص هست که برای تغییرات آینده در MODO یا خروجی به صورت STL مناسب هست.

 

پشتیبانی از گرافیک های بر پایه Vector

از کارهای هنری خلق شده بر پایه Vector (vector-based) و غیروابسته به تفکیک پذیری (resolution-independent) که در برنامه هایی مثل Adobe Illustrator ساخته شده اند یا از یک فایل CAD تبدیل شده اند (convert)، با پشتیبانی جدید از بافت (texture) و قوس (curve) برای فایل های SVG (Scalable Vector Graphics یا گرافیک های برداری با قابلیت تغییر مقیاس) استفاه کنید، به همراه یک مدل Curve Fill Polygon جدید. میتونید از آثار SVG در صحنه MODO تون به عنوان فایل بافت (texture) استفاده کنید، یا به عنوان قوسی که میشه در حالت 3D دستکاریش کرد، یا به عنوان چهارچوبی برای اینکه حجمتون رو روش بسازید. ترکیبات تغییر داده شده Vector هم میتونن به صورت فایل های SVG برای استفاده در طراحی یا فرایند تولید خروجی گرفته بشن. Progressive baking، نحوه Texture baking در MODO 901 رو به مرحله ای بالاتر میبره، با تکنیک جدیدی که از رندگیر پیش رونده (Progressive) نرم افزار MODO استفاده میکنه. با استفاده از روش Ray tracing، میتونید texture هاتون رو در حالی که bake میشن ببینید، و به صورت پیش رونده اونها رو اصلاح کنید – به شما اجازه میده تا تنظیمات رو تغییر بدید و سطوح رو عوض کنید بدون اینکه منتظر رندر نهایی باشید. نتیجه چیه؟ کار سریع تر و روند کاری baking بهتر. به علاوه، حالا میتونید برای سازگاری با رنج وسیعی از موتورهای بازی (game engine)، به صورت مستقیم normal map ها رو با Mikk و سایر فضاهای تانژانتی سفارشی شده bake کنید.

 

Accelerated Performance

با تمرکز زیاد روی بهبود عملکرد در صحنه های بزرگ، MODO 901 روندکاری رو در بعضی موارد به صورت توانی سرعت میبخشه؛ شامل انتخاب، نمایش و حذف چندین شیء، یا تغییر مدلشون. مثال های خاص دیگه میشه متحرک سازی به شدت سریعتر به لطف پشتیبانی جدید از مجموعه OpenSubdiv رو نام برد، در حالی که رندرگیر پیش رونده حالا از چندین تکنیک برای بروزرسانی های سریع تر استفاده میکنه. بیشتر اینکه، تکنیک های نمونه گیری (Sampling) جدید عملکرد رندرگیری رو با چندین نور مستقیم و ارتباطات نوری بهبود بخشیده.

 

مجموعه ابزارهای مدلسازی بهبود یافته

MODO 901 چندین پیشرفت رو برای مجموعه ابزارهای مدلسازی معروفش به ارمغان آورده: قابلیت کار با مدلهایی که به صورت توپولوژیکی و نه فضایی قرینه هستند به شما امکان کار روی هر دو سمت مدل رو در یک زمان میده؛ ابزار Slice حالا گزینه Cap (درپوش گذاشتن) برای حجم به دست آمده رو به صورت خودکار انجام میده؛ میتونید یه قسمت چهار گوش رو با الگوی شبکه ای (grid) از چهارگوش ها (quads) پر کنید. پیشرفت های دیگه شامل ابزارهای Linear Align و Radial Align جدید، گزینه Twist برای ابزار Curve Generator، گزینه های انتخاب edge loop بهبود یافته، برش زنی (Slice) بین چندین لبه (Edge) و بیشتر اینهاست.

 

روش کار UV بهبود یافته

روش کار multi-tile UV بهبود یافته در MODO 901 شامل توانایی بسته بندی UV ها در چندین tile به صورت همزمان، UDIM Indicator جدید که اطلاعات متنوعی رو درباره وضعیت جاری tile نمایش میده و پشتیبانی از UDIM در چندین ابزار و دستور میشه. ویژگی های جدید دیگه شامل توانایی copy و past خود UV روی توپولوژی، گزینه های هموارسازی برای ابزار UV Relax، و دستور UV Rectangle برای همترازی باندهایی که الگوهای مشبک معمولی دارن.

 

مجسمه سازی چند تفکیکی بهتر

SculptingMulti-Resolution (مجسمه سازی چند تفکیکی) در MODO 901 حالا از لایه ها پشتیبانی میکنه، بنابراین میتونید چندین لایه مجسمه سازی رو روی هر سطح از حجمتون داشته باشید؛ مقادیر displacement از تمام لایه ها با هم در نتیجه نهایی ترکیب میشن. به علاوه، حالا میتونید multi-resolution displacement vector ها رو از یک حجم به حجم دیگه ای منتقل کنید، کمک میکنه داده ها رو با برنامه های مجسمه سازی دیگه جابجا کنید، نقطه شروع جدیدی از یه قالب با تفکیک پذیری بالا بسازید یا یه حجم رو برای متحرک سازی آماده کنید.

 

دینامیک ها و افکت های توسعه یافته

MODO 901 کمک میکنه تا دنیاتون رو با دینامیک جدید و افکت های رویه ای به حقیقت تبدیل کنید. تابع جدید Shatter item به شما اجازه میده به صورت خودکار حجم ها رو بر اساس برخورد خرد (shatter) کنید، در حالی که تابع Rock item به شما اجازه میده جزئیات محیط مشابه واقعی رو به صحنتون اضافه کنید. برای شبیه سازی rigid-body (اجسام سخت)، توانایی اعمال و کنترل چسبندگی سطح خیلی آسان تر هست، در حالی که تمام شبیه سازی های دینامیکی میتونن به صورت فایل های ذخیره شده خارجی جداگونه ذخیره (save) و بارگذاری (load) بشن.

 

استخوان گذاری انعطاف پذیرتر

با Command Regions قابل کلیک، استخوان گذاری (Rigging) کاراکتر انعطاف پذیرتر و تمیزتری رو ایجاد کنید. با Command Regions جدید، میتونید کنترل های قابل کلیکی رو از هر مجموعه ای از polygon ها ایجاد کنید؛ کنترل ها وقتی با موس روی منطقه انتخاب شده میرید قابل رؤیت میشن، باعث میشه rig تون منظم بمونه. به علاوه، یه Tension texture (کشش بافت) جدید به شما اجازه میده بر اساس تغییر حالت سطح جسم مقادیر مختلفی رو تعیین کنید؛ برای امکانات قدرتمند استخوان گذاری، میشه این رو با توانایی جدید میزان تأثیر لایه های مجسمه سازی از طریق یک اصلاحگر ترکیب کرد.

 

هماهنگی آسان تر با روند کاری

TD SDK جدید MODO 901 رابط کاربری ساده تر و قابل درک تری رو به Python API موجود برای نوشتن plugin-in ها میاره. MODO 901 همینطور برای Mac OS X و Windows از  Qt پشتیبانی میکنه – از قبل برای Linux موجود بود – بنابراین TD ها میتونن رابط های کاربر سفارشی شده بین پلتفرمی بسازن. با پشتیبانی از OpenVDB voxel و projection shader که ارتباط کاری با نرم افزار NUKE رو برای تصویرگری دیجیتال (digital matte painting) فعال میکنه، MODO 901 با سایر برنامه ها تو کارتون هماهنگی خوبی رو ایجاد میکنه.

 

مدیریت پیچیدگی

MODO 901 ابزارهایی رو داره برای اینکه به شما کمک کنه تا موجودیت های پیچیده امروزی رو آسان تر مدیریت کنید. گزینه جدید Deferred Meshes بهتون اجازه میده تا بار موجودیت ها رو از روی دیسک حافظه بردارید و فقط در موقع رندر اونها رو بارگذاری میکنه؛ simple proxies یا bounding-boxes اشیای توی صحنه رو با کمترین تأثیر روی حافظه نمایش میدن. ویژگی های مدیریت پیچیدگی دیگه شامل توانایی تبدیل در ابعاد بزرگ تصاویر صحنه به Tiled EXR ها، و راه های بهتر برای نمایش ورودی های انتخابی در مجموعه ای از اشیاء هستند.

 

نقاشی و بافت دهی بهبود یافته

MODO 901، در زمان طراحی باعث نقاشی (painting) سریع تر، با کیفیت بالاتر، با قابلیت ترکیب، الحاق، سنجش شدت فشار قلم، نمونه گیری از زیرپیکسل ها (subpixel sampling) و چرخش قلم بهتر میشه و بهبودهایی داره که باعث تجربه کاملاً بهتری میشه. به علاوه، یه گزینه جدید در ابزار Parametric Ink به شما اجازه میده تا از مقادیر سطح جسم برای تغییر شدت تأثیر گذاری طرح اعمال شده استفاده کنید، در حالی که texture switch node جدید و wireframe shader، قابلیت های بافت دهی (texturing) رو گسترش میدن.

 

متریال ها و رندرگیری بر پایه فیزیک

MODO 901 حالا گزینه جدیدی از متریال BRDF رو ارائه میده – GTR (Generalized-Trowbridge-Reitz) – که بهتر با سایه روشن های بازتابی (specular highlights) در متریال های واقعی همخوانی داره، و امکان کنترل روی وضوح انعکاس (reflection) رو ارائه میده. متریال کاملاً با پنجره نمایش پیشرفته فتورئال جدید همخوانی داره. به علاوه، مدل Daylight بر پایه فیزیک MODO بروزرسانی شده تا محیطی واقعی تر و از لحاظ فیزیکی دقیق تر رو در دسترس قرار بده.

 

بهبود رابط کاربری و پنجره نمایش

در دنیای 3D که بعضی اوقات پیچیده میشه، MODO 901 ابزارهایی که نیاز دارید رو با قابلیت ذخیره و بازیابی تنظیمات پنجره نمایش 3D به عنوان حالت های از پیش تعیین شده و نوار تعویض کننده برای اینکه راحت لایه بندی (layout) مورد علاقتون رو انتخاب کنید زیر انگشتان دستتون قرار میده. به علاوه، حالا میتونید انتخاب کنید تا لبه های edge seams و boundary edges رو در UV با رنگ های متفاوتی در پنجره نمایش 3D نمایش بده.

 



 

 


منبع: CGMeetup


 

 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آخرین خبر

تریلر داستان Jack the Ripper از Assassin’s Creed Syndicate

 


به Evie Frye برای متوقف کردن بدنام ترین قاتل سریالی Jack the Ripper کمک کنید.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است