نگاهی کلی

RenderMan 20 یه انتشار بزرگ با چندین پیشرفت مهم برای تکنولوژی RIS رندرمن هست. آخرین نسخه که به صورت خاص برای انیمیشن و جلوه های ویژه توسعه داده شده، روی تسریع روند کاری و فراهم آوردن کنترل های خلاقانه بیشتر برای هنرمندان تمرکز کرده.

 

Denoiser

برای رندرهای برپایه فیزیک، عموماً زمان زیادی برای یه رندر تا  رسیدن به یک تصویر بدون نویز (Noise) نیاز هست، اما تکنولوژی حذف نویز نرم افزار RenderMan، که در اصل توسط Disney توسعه داده شده، میتونه در حالی که بهترین کیفیت تصویر رو ارائه میده، به شکل تأثیر گذاری زمان رندر رو کاهش بده. حالا میتونید با نمونه های (samples) کمتر سریع تر رندر بگیرید، که در ابتدا نتیجه تصویر پر نویزی هست که بعد توسط Denoiser فیلتر میشه، و تصویر نهایی با کیفیتی رو تولید میکنه. در حقیقت Denoiser توانایی کاهش زمان رندر رو به شکل توانی داره، و میتونه از پس صحنه هایی با motion blur های زیاد و عمق دید (depth of field) بر بیاد. بالاخره دگمه "قشنگش کن" از راه رسید!

 

طراحی و توسعه توسط Disney

در حقیقت این تکنولوژی شگفت انگیز توسط استودیوهای انیمیشن والت دیزنی (Walt Disney Animation Studios) و تحقیقات دیزنی (Disney Research) برای انیمیشن Big Hero 6 ساخته شده و به عنوان یه نتیجه در تولید فیلم تست و ثابت شده. امروز Denoiser یک جزء پرارزش از مراحل کاری خود Pixar برای انیمیشن آینده این شرکت یعنی Finding Dory به حساب میاد.

John Halstead، کارگردان ناظر تکنیکی Finding Dory میگه: "تکنولوژی جدید حذف نویز که در حال حاظر برای فیلم آیندمون یعنی Finding Dory در حال استفاده هست، فوق العادست ارزشمند هست، به ما اجازه میده تا فریم های نهایی رو تا ده برابر سریع تر پردازش کنیم. بدون اون نمیتونستیم تولیدمون رو کامل کنیم."

این تکنولوژی حذف نویز یک مثال دیگه از وقتی هست که RenderMan توانایی استفاده از ترکیب منابع تکنولوژی شرکت والت دیزنی (The Walt Disney Company) رو داره.

 

 

روند کاری ساده شده

استفاده از Denoiser نمیتونه از این ساده تر باشه. تکنولوژی حذف نویز رو میشه با زدن یه دگمه فعال کرد، و پردازش میتونه کاملاً غیر قابل رؤیت باشه. وقتی RenderMan یه تصویر رو رندر میکنه، کانال های اضافی در خروجی نوشته میشن که Denoiser در مرحله post process استفاده میکنه تا به صورت هوشمندانه ای نویز رو از طریق فیلتر آماری حذف کنه و جزئیات تصویر اصلی رو حفظ کنه. Post process سریع هست، تقریباً بین 2 تا 4 دقیقه برای یه تصویر 1080HD. به خاطر این که Denoiser به کانال های اضافی نیاز داره، تصویر پیش از حذف نویز میتونه بزرگتر باشه، اما نیاز به حافظه اضافی تنها هزینه استفاده از Denoiser هست.

 

انیمیشن؟ مشکلی نیست.

Denoiser میتونه صحنه های انیمیشنی مشکل رو با استفاده از حالت "cross-frame filtering" (فیلتر بین فریمی)، که برای فیلتر کردن هر فریم از اطلاعات پیکسل های فریم های بلافاصله قبلی و بلافاصله بعدی فریم فعلی استفاده میکنه، اداره کنه.

 

کنترل های پیشرفته

Denoiser دگمه ها و زیادی رو برای کنترل اینکه Denoiser دقیقاً چطور یه تصویر رو فیلتر کنه فراهم میکنه، بنابراین صحنتون هر چالش خاصی هم داشته باشه، Denoiser رو میشه تنظیم کرد تا بهترین نتیجه ممکن رو تولید کنه.

 

 

Visualizer همگام کننده

Visualizer (بصری سازی) یه همگام کننده جدید هست که صحنه رو جوری که RnderMan اشیاء رو "میبینه" نمایش میده، نمایش قالب سیمی ها (wireframes)، پارامتر سطوح، الگوها (Normals) و ... که برای تنظیم صحنه مفید هست. به علاوه، Visualizer بسیار مؤثر، پاسخ دهی بسیار سریعی برای رندر کارهای تعاملی فراهم میکنه، به ویژه در صحنه های بزرگ که در غیر این صورت کار باهاشون خیلی سخت میشه. خیلی راحت Visualizer رو روشن کنید، و سریع دوربین رو جایگذاری کنید، عمق دید و Motion Blur رو تنظیم کنید.

 

 

HairMarschner

RenderMan از این به بعد با یه RIS Bxdf ویژه برای مو و پوست که در استودیوهای انیمیشن پیکسار (Pixar Animation Studios) برای تولید فیلم توسعه یافته، همراه شده. به خاطر اینکه این سایه زن (Shader) برای تولیدات خود پیکسار توسعه یافته و تست شده، Marschner Hair به معنای واقعی قابلیت تولید نتایجی با کیفیت فیلم رو داره. این مدل پیشرفته برای شبیه سازی مو چهار جزء خاص رو فراهم میکنه، شامل یه کنترل پراکندگی (backscatter) برای ایجاد واقعی ترین نتایج ممکن.

 

 

Physical Camera

در واقعیت هیچ چیزی بی نقص نیست، و Physical Camera (دوربین فیزیکی) جدید RenderMan نقص های دوربین های دنیای واقعی رو در خودش گنجونده. حالا میتونید ویژگی های لنزی tilt-shift focus (جابجایی فوکوس)، lens distortion (اعوجاج لنز)، chromatic aberration (آبیراهی رنگی)، vignetting (وینتیت) و چیزهای بیشتری رو شبیه سازی کنید.

 

 

Holdout Workflow ادراکی

ترکیب عناصر CGI روی حرکت زنده برای کار جلوه های ویژه (VFX) حیاتی هست و Holdout Workflow جدید در RenderMan این فرایند رو ساده کرده، ذخیره سایه ها، بازتاب ها و سایر عناصر رو برای ترکیبشون با تصویر پس زمینه در رندر تعاملی رو بسیار ساده کرده.

 

نورهای جدید، محلی سازی نور و API ها

نسخه 20 پیشرفت های جدیدی رو به نورهای RenderMan میاره. سایه زن های نورهای ساده برای حالت RIS درنظر گرفته شده، شامل یه Daylight Shader (سایه زن نور روز) کاربرپسند. محلی سازی نور (Light Localization) یه حالت جدید هست که میتونه نویز حاصل از چندین نور مستقیم رو کاهش بده، و بالاخره سفارشی سازی نورها با API جدید برای پلاگین های فیلتر نور جدید آسانتر شده.

 

حجم ها و مایعات Maya

اجرای مایعات در RenderMan RIS بهبود پیدا کرده، از جمله توانایی روی هم گذاری حجم ها. حجم هایی با بازتاب، تراکم  و ...  متفاوت میتونن توی هم قرار بگیرن تا نتایج دقیق فیزیکی به دست بیاد. به علاوه، RenderMan برای Maya حالا از Maya Fluids (مایعات مایا) در RIS پشتیبانی میکنه.

 


 منبع: Pixar


 

 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آخرین خبر

تریلر داستان Jack the Ripper از Assassin’s Creed Syndicate

 


به Evie Frye برای متوقف کردن بدنام ترین قاتل سریالی Jack the Ripper کمک کنید.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است