Pulldownit v 3.5 برای نسخه جدید 3ds Max 2016 و Maya 2016، به اضافه چندین مشکل رفع شده و ویژگی های جدید در دسترس هست.

 

 

Congruent vertex normals (متجانس سازی نرمال های نقاط) بعد از شکستگی، به این روش مرزهای مشخص بازتاب نور، بین تکه های شکسته رو حذف میکنه.

 

 

الگوهای شکستگی Uniform\Local\Radial (یکنواخت/محلی/شعاعی) به بخش های خرد شده انتخابی به صورت خودکار تنظیم میشن، باعث میشه شکستگی مجدد (reshattering)، کاربر پسندتر بشه، در حالی که باقی موندن شکستگی مجدد Conform Voronoi که در نسخه 3.0 معرفی شد، در کنار الگوهای خرد شدن Uniform (یکنواخت) میتونن آفست پیدا کنن/فشره بشن، برای زمانی که کاربر میخواد فقط بخشی از مدل رو تخریب کنه خیلی به درد بخور هست.

 

 

شکستن مدل های hi-poly به صورت پویا میتونه زمانبر باشه، کاربر از حالا میتونه برای سرعت بخشیدن به محاسبات شکستگی یا حتی تولید پیش نمایش های سریع تر از تخریب، اشیای محدب رو روی fracture bodies creation تحمیل کنه.

 

Transition animation-dynamics (انتقال انیمیشن-دینامیک) یکی از قدرتمندترین ویژگی های PDI، در این نخسه ما گسترشش دادیم بنابراین کاربر میتونه گروهی از قطعات رو با کلید های حرکتی (motion keys) متحرک سازی کنه و کاری کنه تا در حالت دینامیکی پس از برخورد یا حتی در فریم مشخص شده اعمال بشه.

 

همینطور پیشرفت ها و اصلاحات دیگه به طور خاص برای پلاگین های 3ds Max یا Maya موجوده، لیست کامل اون به شرح زیر هست:

 

ویژگی های جدید:

·         در دسترس برای 3ds Max و Maya 2016

·         مجاورسازی نرمال های نقاط بعد از خردشدن

·         الگوی خرد شدگی Uniform میتونه افست داده/فشرده بشه.

·         در خردشدگی دوباره Uniform\Local\Radial به مناطق خرد شده انتخابی گسترش داده شدن

·         توانایی انتقال انیمیشن-دینامیک برای گروهی از قطعات

·         گزینه تحمیل اشیاء مقعر برای fracture bodies creation

·         اضافه شدن پشتیبانی از DirectX برای پنجره نمایش 2.0 (Viewport 2.0) در Maya (از قبل OpenGL پشتیبانی میشد)

 

اصلاحات:

·         اصلاح بارگذاری آهسته صحنه های با داده های PDI در Maya

·         اصلاح تولید سطوح PDI نادرست از سطوح مقعر در Maya

·         اصلاح فشارهای غلط ایجاد شده بین قطعات منزوی شده (isolated) و سایر قطعات

·         اصلاح این مشکل که بعضی از مقادیر بعد از ساخت fracture body بروزرسانی نمیشدن (Maya)

·         اصلاح گروه های بدون فشار بعد از باز کردن صحنه در 3ds Max گم میشدن

·         اصلاح مشکل نوار فرایند خرد شدن برای چند شیء در 3ds Max

·         اصلاح این مشکل که لغو خرد شدن کار رو به حالت اصلیش برنمیگردونه

·         اصلاح این مشکل که Shatterit در هنگام خرد کردن در نمای ortographic بعضی از اشیاء رو جا مینداخت (3ds Max)

·         اصلاح مشکل تنظیم Uniform بعد از Local در حالت پیش نمایش locator ها رو مخفی نمیکرد

·         اصلاح مشکل بروزرسانی نشدن بعضی از مقادیر بعد از ساخت یه fracture body

·         اصلاح شکستگی های پیشرفته بعد از تنظیم گروه های ایستا دقتشون رو از دست میدادن

·         اصلاح تغییر لبه دار شدن (jagginess) در فریمی غیر از فریم ابتدایی با خطا همراه بود (Maya)

·         اصلاح انتقال خطای انیمیشن-دینامیک در شبیه سازی های 2 مرحله ای

·         اصلاح بروزرسانی لیست تخریب کننده ها (Crackers) وقتی که یک تخریب کننده توسط کاربر در پنجره نمایش حذف میشه

·         اصلاح تغییر پارامتر گروه بندی در فریمی به جز فریم ابتدایی (در 3ds Max)

·         اصلاح بسته شدن 3ds Max بعد از اینکه اشیای خرد شده با multi material (چند متریال) از اسلات های خالی استفاده میکردن

 

 


منبع: CGMeetup


 

3Ds Max   Maya   Plugin   Simulation   شبیه سازی   پلاگین   افزونه  
  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر