FumeFX 4.0 ویژگی Spline Follow (دنبال کننده Spline) رو داره – ابزاری بینظیر که تمام بخش های FumeFX رو مجبور میکنه تا مسیر یک spline (خط) رو دنبال کنند. پارامترهای بسیاری اجازه کنترل کامل روی رفتار Spline Follow رو میدن.

 

 



 

 

نگاهی کلی

26 اکتبر 2015 (4 آبان 1394) Sitni Sati، FumeFX 4.0 رو برای پلتفرم Autodesk 3ds Max منتشر کرد. FumeFX 4.0 ویژگی های جدید زیادی رو ارائه میکنه که به شبیه سازی برای اجرای سریع تر و جزئیات بیشتر کمک میکنه. FumeFX 4.0 QCG solver جدید تا دو برابر نسبت به CG solver که تو FumeFX 3.0 وجود داشت سریع تر هست. به علاوه بهبودهای شبیه سازی دیگه، FumeFX 4.0 میتونه شبیه سازی رو از تمام نسخه های قبلی FumeFX سریع تر کامل کنه.

نوع جدید گرداب (vorticity) کنترل های اضافه ای رو روی گرداب ها میده که به کاربر کمک میکنه تا نتیجه نهایی رو به شکلی دقیق تنظیم کنه. Spline Follow force field به شدت بهبود یافته اجازه افکت های ویژه متنوعی که قبل از این ناممکن بود رو میده. سایه پرداز تابشی (radiation shader) داخلی Black-body یه ابزار قدرتمند جدید برای دستیابی به آتش واقع نمایانه و انیمیشن های انفجار هست.

ویژگی هایی مثل حل کننده (solver) های سریع تر، گرداب های پیشرفته، شارپ کننده دود و آتش و کنترل بهبود یافته کَش به کاربران امکان خلق جزئیات بیشتری در شبیه سازی در زمان کمتر رو میدن.

Effectors با ارزش ترین و قدرتمندترین ویژگی هستند. فقط با چند کلیک موس، هنرمندان میتونن قوانین فیزیک رو عوض کنند یا هر بخش شبیه سازی رو بر اساس قوانین داخلی خودشون تغییر بدن. برای مثال، Effectors کاری میکنه که گرداب ها با سرعت کنترل بشن، جاذبه با رنگ دود کنترل بشه و آتش در voxel (وکسل) هایی ایجاد بشه که سرعت بیشتر از حد تعیین شده توسط کاربر باشه. تمام اینها میتونن بعداً توسط شرایط آزمایش قدرتمند بهبود داده بشن یا حتی توسط Effector’s gizmo محدود بشن.

RenderWarps ابزارهای عالی دیگه ای هستند که تو بسیاری از نماهای VFX به دردبخور هستند. این ویژگی به کاربران اجازه میده تا space warps هایی مثل FFD، Bend، Taper و Noise رو به کَش از قبل محاسبه شده FumeFX اعمال کنن. از اونجایی که RenderWarp، Post-process (پس فرایند) حساب میشه، نیازی به شبیه سازی دوباره نیست.

N-Sim هنرمندان رو قادر میکنه تا شبکه (grid) های زیادی رو به هم متصل کنه و شبیه سازی های اونها رو بدون وقفه مثل یک شبیه سازی بزرگ اجرا کنه. این روش میتونه برای افزایش سطح جزئیات در صحنه هایی مثل پرتاب موشک مفید باشه.

Preview Window (پنجره پیش نمایش) شتاب یافته با GPU (GPU Accelerated) یک ذخیره کننده زمان دیگه هست، که بازخوردهای لحظه ای رو برای تنظیم پارامترهای رندر فراهم میکنه. Self-shadows (سایه های درونی) به شدت سریع محاسبه میشن و کاربر میتونه به صورت بلادرنگ (real-time) دوربین رو اطراف FumeFX همراه با self-shadows بچرخونه. FumeFX همچنین از پیش نمایش شبیه سازی هایی که در اونها شیء وجود داره هم پشتیبانی میکنه.

FumeFX در تولید کارهایی همچون Hugo، Ghost Rider: Spirit of Vengeance، Thor، Pries، 2012، Skyline، Suckerpunch، Spiderman 3، X-Men Origins، Wolverine، Superman Returns، Iron Man، The Host (Gwoemul) و سینمایی بازی های مختلفی مثل Warhammer Online، Classic Transformers، Dante’s Inferno و ... خودش رو ثابت کرده.

 

ویژگی های کلیدی

 

-نتایج ثابت شده در تولیدات، نمایش دهنده توانایی این تکنولوژی برای دستیابی به افکت های دود و آتش واقعی برای کاربردهای پیشتاز در صنعت هست.

-FumeFX مکمل دید هنری کاربر با قدرت فیزیک دنیای واقعی برای نهایت سبک و واقعیت هست.

-GPU accelerated Preview با self-shadows و نمایش شیء

-بسیاری از پارامترها و helper های FumeFX به کاربر نهایت کنترل روی رفتار و ظاهر جریانات رو میده.

-استفاده آسان، افکت های پایه فقط با چند کلیک قابل ایجاد هستند.

-گزینه هایی شامل استفاده از کنترل های قدرتمند AFC و Gradient، که در تمام محصولات Sitni Sati یکپارچه سازی شده اند.

-طراحی افزونه (Plug-in) شامل پشتیبانی گسترده ای از Particle Flow و Thinking Particles .

-شبیه سازی پویا (dynamic) برای تأثیر دوطرفه بین FumeFX و سیتم ذرات (particle systems).

-برنامه نویسی پیشرفته از طریق MAXScript تقریباً برای تمام جنبه های FumeFX ممکن هست، شامل دسترسی به تمام داده های شبیه سازی.

-FumeFX توانایی تعامل پویا با دیگر اشیاء صحنه رو داره.

 

شبیه سازی

-Solver جدید و سریع تر از FumeFX 4.0 .

-نوع گرداب پیشرفته.

-شبیه سازی یک باره شبکه های درهم (N-Sim)

 

-Effectors های قدرتمند که میتونن تقریباً تمام پارامترها رو رو پایه per-voxel (هر وکسل) کنترل کنن.

-کاربرد Space Warp های مختلف روی کَش.

-کنترل کننده های Particle Source (منبع ذرات) از جریان ParticleFlow و دسترسی به کانال وکتور (vector channel) پشتبانی میکنند. همچنین انتخاب هر رویداد Particle Flow به صورت مستقیم ممکن هست.

-پشتیبانی از ورودی/خروجی Field3D و OpenVDB 3.0

-FumeFX میتونه از Variable Density solver استفاده کنه که از مقادیر شدت دود و دما به عنوان پارامتر استفاده میکنه.

-میشه شبیه سازی رو از ابتدا یا با ستفاده از نتایج شبیه سازی های دیگه به عناون نقطه شروع انجام داد.

-توقف، مکس و ادامه شبیه سازی در هر نقطه.

-اطلاع رسانی با E-mail

-شبیه سازی چند نخی (multithread) – کاربران میتونن تعیین کنن چند CPU به شبیه سازیشون اختصاص پیدا کنه.

-کاربران میتونن روند شبیه سازی رو در GPU accelerated Preview Window تعاملی نگاه کنند.

-شبیه سازی های چرکنویسی (Draft) میتونن در چند دقیقه برای پیش نمایش سریع ایجاد بشوند.

-چندین طرح حرکتی که میتونه اتلاف عددی رو به حداقل برسونه.

-کاربر کنترل این رو داره که کدوم داده روی فایل های خروجی برای رندرگیری و پردازش های بعدی نوشته بشه.

-الگوریتم Wavelet Turbulence به سرعت جزئیات بیشتری رو به کش شبیه سازی با تفکیک پذیری (resolution) پایین اضافه میکنه در حالی که از حرکت کلی موجود حفاظت میکنه.

-Retimer یه روش بسیار کارامد و سریع برای آهسته کردن یا سریع کردن کش ها بدون نیاز به اجرای دوباره شبیه سازی هست.

-ماژول Post Processing میتونه به شکل چشمگیری اندازه کش رو با بهبود دادن اندازه شبکه اطراف دود/آتش کاهش بده. همینطور به کاربرا اجازه میده تا تصمیم بگیرن کدوم کانال ها از کَش نهایی اجرا خواهند شد.

 

رندرگیری

-پشتیبانی رندرگیر mental ray for 3ds max – قابل دسترسی برای Windows و Linux.

-GPU accelerated Preview Windows به کاربران بازخوردی لحظه ای از تنظیمات رندر میده.

-Self-shadowing سریع از طریق یه Illumination Map (نگاشت روشنایی) تولید میشه که داخل شیء FumeFX همخوانی داره.

-مدل Multiple Scattering بسیار کارامد انتشار نور رو از بین جریانات و بین چندین شبکه FumeFX بهبود میده.

-شارپ کردن Smoke و Fire.

-Motion blur داخلی.

-Fluid Mapping جزئیات نگاشت های تابعی رو با جریان حرکت یکپارچه میکنه.

-رندرگیرنده اتمسفری FusionWork پویا فراهم کننده:

Render Elements: Fire، Smoke، Velocity

ترکیب مناسب با AfterBurn و ScatterVL Pro

ترکیب متعادل از FumeFX و اتمسفر سازگار با 3ds Max Fog

توانایی اعمال Image Motion Blur

گزینه برای تأثیر گذاری روی Effect Channel

Z depth

 


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر