امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 بازسازی چشم ها در محیط CG ، چه برای انسان ، حیوان و یا حتی یه موجود اسطوره ای میتونه کار بسیار دشواری باشه. اصول مهمی وجود دارن که باید برای اینکه چشم های کاراکترتون واقعی به نظر برسن توی ذهنتون نگه دارید. تو این آموزش تکنیک های کلیدی مدلسازی ( Modeling ) و بافت دهی ( Texturing ) برای ساخت چشم های واقعی رو ، توی هر نرم افزار 3D که استفاده میکنید بهتون میگیم.

 

 

وقتی موضوع چشم های کاراکتر یا موجود مطرح میشه چیزی نیست که بشه نادیده گرفتش. البته بعضی اوقات هستن که شما از سه رنگ برای ساخت چشم استفاده میکنید و جواب میده ، و بعضی اوقات کاراکتر حالت کارتونی نیاز داره.

اما اغلب اوقات ، کاراکتر به جزییات بیشتری توی چشم نیاز داره. احساسات و شخصیت زیادی رو فقط میشه از چشم ها دریافت کرد ، برای همین هست که واقعی بودن چشم های کاراکتر مهم هست.

 

ساخت چشم های قابل باور برای جلب توجه بیننده بسیار حیاتی هست. چشم های غیر طبیعی میتونه به کاراکتر CG شما احساس یه مرده رو بده ، چیزی که شما هیچوقت نمیخواستین.

 

منبع درست رو پیدا کنید

همونطور که توی تولید هر کار 3D میخواید دنبال یه منبع خوب بگردید ، موقعی که به ساخت چشم های واقعی هم میرسیم از این قاعده مستثنی نیست.

قبل از شروع به ساخت چشم باید به دنبال تصاویری برای ارجاع در منابع آنلاین بگردید یا فقط از چشم خودتون عکس بگیرید. این بهترین راه برای مطالعه چشم و دیدن تمام اون جزییات و رنگ های متنوع عکس هست که تو چشم یه نفر ظاهر میشه.

جزییات مهم دیگه ای که باید از مطالعاتتون به دست بیارید درک آناتومی چشم هست. ویژگی کلیدی که باید تو ذهنتون نگه دارید قرنیه ( Cornea ) ،  عنبیه ( Iris ) ، مردمک ( Pupil ) و سفیدی چشم ( Sclera ) هستن.

 

 

قرنیه چشم در حقیقت بخش شفاف چشم هست که عنبیه و مردمک رو میپوشونه. قرنیه در حقیقت چیزی هست که به چشم خاصیت انکساری ( Refractive ) میده.

 

 

عنبیه چشم منطقه ای هست که به چشم رنگ بینظیرش رو میده. عنبیه جزییات بسیار پیچیده ای داره که در هنگام ساخت بافت ( Texture ) نیاز به بیشترین توجه داره. در سطح تکنیکی میشه گفت که عنبیه چیزی هست که قطر مردمک رو کنترل میکنه ، اما بیشتر نیاز هست که اون رو به عنوان بخش "رنگی" چشم به یاد داشته باشید.

 

 

مردمک حفره ای در مرکز چشم هست که به اون اجازه عبور نور رو میده. البته به عنوان یه هنرمند فقط نیاز هست که مردمک رو به عنوان نقطه سیاه مرکز چشم به یاد داشته باشید. چیزی که باید خاطرتون بمونه این هست که همه مردمک ها دایره ای شکل نیستن. برای مثال مردمک چشم گربه به طور معمول افقی هست و چشم رو به دو بخش تقسیم میکنه.

 

 

بخش سفید چشم به عنوان لایه محافظ چشم عمل میکنه. چیزی که باید تو خاطرتون بمونه این هست که معمولاً رگ های خونی در سفیدی چشم قابل مشاهده هستن ، و اگر کسی چشمش خارش داشته باشه و اون رو بماله یا کسی خسته باشه میزان خونی بودن افزایش پیدا میکنه.

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

تنظیمات Gamma و LUT در 3ds Max

 


در بخش Gamma and LUT در Preference Setting ، میتونید میزان Gamma وLookup-Table (LUT)  رو برای تصاویر ورودی و خروجی و صفحه نمایش تنظیم کنید.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است