امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


وقتی موضوع درباره تبدیل شدن به یه هنرمند 3D عالی هست، هیچ میانبری وجود نداره. نیازه به استعداد، پشتکار و صدها و صدها ساعت کار هست. نه تنها نیاز به توانایی های هنری مثل یک مجسمه ساز یا نقاش دارید، بلکه باید تمام نرم افزار رو بلد باشید. اما به این معنی نیست که نمیتونید از سایرین ، و دیدهای مختلف و ترفندها و حتی میانبرهایی که اونها طی صدها ساعت کار کشف کردند، یاد بگیرید. ما بعضی از بهترین هنرمندان این تجارت رو جمع کردیم تا به شما مهم ترین راز مدلسازیشون رو بگن.

 

  

        

      

(از راست به چپ) 

 

Carlos Ortega Elizalde: هنرمند 3D – در کارهای: KFC Racist Cart، KFC Colonel Sanders، Wildstar Brobe Bot، Cutie Pops Doll – www.carlosortega.prosite.com

Luca Nemolato: هنرمند کانسپت، مدلساز CG و هنرمند بافت دهی – در کارهای: The Conjuring، Falling Skies، I Frankenstein، Jupiter Ascending، The Hunger Games: Mockingjay – www.lucanemolato.com

Jose Alves da Silva: تصویر ساز سه بعدی و طراح کاراکتر - در کارهای: MicroSmash، Clash of the Trabytes، ING Bank Campaign، جلد Kill Zone برای Philthy Richwww.artofjose.com

Sergio Mereces: هنرمند 3D متخصص در arch-viz، Mereces Arch-Viz – در کارهای: Tetra Hotel GM – Movical shop – Lammar Towers – www.sergiomereces.com

Toni Bratincevic: مدلساز ارشد محیط، Blizzard Entertainment – در کارهای: X-Men Origins: Wolverine، Mas Effect 2، Fable 2، Halo Wars – www.interstation3d.com

Andrew Hickinbottom: هنرمند شخصیت، تصویرسازی 3D – کارهای: Polygon Pin-Ups، Trixie، Penny، Candy – www.andrewhickinbottom.com

Alex Alvarez: مؤسس و مدیریت Gnomon School، هنرمند توسعه خلاقیت – در کارهای: Avatar، Star Trek، Super 8، Prometheus – www.alexalvarez.com

Meny Hilsenrad: یکی از صاحبان Studio Aiko – در کارهای: سایت Adidas miCoach، نمایش های HOT، بصری سازی Hotel Hilton OVO Wroclaw www.studio-aiko.com

 

 

 

کمک گرفتن

"ابزارهایی مثل N Edge که تو ابزارهای اضافه Maya هست (و عملکردهای مشابه تو بسیاری از بسته های مدلسازی مشابه) میتونه به سرعت سطوح پیچیده مثل تا چین خوردگی های لباس و حجم های فشرده، سبد ها یا اشیاء مشابه و یا یک سری سیم های پیچیده رو خلق کنه. بهترین چیز این هست که اگر یک شکل تیوپی (tube) رو نگه دارید میتونید UVs ش رو فقط با چند کلیک باز کنید (unfold)." Carlos Ortega Elizzalde

 

 

Carlos Ortega Elizalde برای آوردن جزئیات به مدل طرفدار بزرگ ویژگی Select N Edge هست

 

هر وقت ممکن هست از میانبرها استفاده کنید، یادتون باشه همیشه میتونید تغییرشون بدید و اصلاحشون کنید تا مناسب کارتون بشن

 

برای جزئیات شکل رو به هم بریزید

"میتونید اشیاء پیچیده رو بسیار سریع با استفاده از تغییر شکل دهنده ها (deformers) و انتخاب گرها (selections) بسازید. با ساخت یک سطح تکرار شونده برای داشتن یک شی با ظاهر پیچیده و جذاب، فقط موضوع اضافه کردن چند تا تغییر شکل دهنده bend (خم کننده) هست." Carlos Ortega Elizalde

 

سطوح تکرار شونده یه روش عالی برای اضافه کردن جزئیات به کارتون هستند

 

 

ساده نگهش دارید

برای مدلسازی از کمترین تعداد ابزارهایی که میتونید استفاده کنید. من معمولاً از قلم Standard، قلم Clay Tubes، قلم Move و قلم DamStandard استفاده میکنم. من فرم ها و ساختارها رو با استفاده از Clay Tubes میسازم و با DamStandard به سراغ جزئیات دهی به اشکال میرم." Luca Nemolato

 

مدلسازی به اندازه کافی میتونه پیچیده باشه، بدون پیچیده تر کردنش با استفاده از ابزارهایی که بهشون نیاز ندارید

 

Beast یه کار شخصی هست که Luca Nemolato تو Zbrush مجسمه سازیش کرده

 

جستجو

آموزش تصادفی

داستان ساخت Old Pillar – Reloaded

 


نرم افزارهای مورد استفاده: 3ds Max، Zbrush، Google SketchUp، Corona Renderer، Forest Pack، Photoshop

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است