امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


ساخت وسایل صحنه که بشه توی موتور بازی ( game engine ) استفاده کرد میتونه کاملاً از روشی که همیشه برای ساخت وسایل استفاده میکنید متفاوت باشه. بازی ها نیاز به چیزهایی با polygon کم دارن که صحنه های پیش رندر ( pre-rendered ) اینطور نیستن. البته ، هرچقدر توی صحنتون Poly بیشتری داشته باشید به معنای زمان رندر ( Render ) طولانی تر هست. اگر دلتون میخواد که صبر کنید ، میتونید هرچقدر که میخواید صحنه های پیچیده و با جزییات بسازید.

 

 اما ، استفاده از بعضی از تکنیک های ساخت برای بازی میتونه برای صحنه های پیش رندر هم استفاده بشه به دلیل اینکه همونطور که توی این آموزش متوجه خواهید شد ، میتونه میزان زیادی زمان رو براتون ذخیره کنه.

 

توی این مقاله یاد خواهید گرفت که چطور یه فنس رو در نرم افزار 3ds Max با استفاده از نگاشت شفاف ( Transparency Map ) ( opacity یا alpha map ) بسازید. یکی از راه هایی که میتونید برای ساخت اینجور وسایل پیش بگیرید این هست که یک قلاب از زنجیره های فنس رو بسازید ، اون رو صدها بار کپی و پیست ( Copy and Paste ) کنید تا یه فنس کامل ساخته بشه. درسته ، جواب میده ، اما زمان خیلی زیادی میبره ، و در نهایت باید از صدها قلاب جدا از هم استفاده کنید که باعث افزایش بسیار زیاد تعداد poly در صحنه تون میشه.

اولین قدم ساخت بافتی ( Texture ، تکستچر ) هست که بشه ازش به عنوان نگاشت شفاف استفاده کرد. میتونید بافت های عالی قابل تکرار ( Tileable ) برای زنجیره رو به صورت آنلاین پیدا کنید. تو این آموزش ما از PNG seamless chain link fence texture در سایت psdgraphics.com استفاده کردیم.

 

بافتتون رو به یه برنامه مثل فتوشاپ ( Photoshop ) بیارید ، اینجا جایی هست که نگاشت شفافتون رو برای ذنجیره قلاب ها میسازید.

 

 

وقتی بافتتون باز هست یه کپی از اون لایه ( Layer ) بسازید. اولین لایه به عنوان diffuse material خواهد بود ، و دومین لایه به عنوان نگاشت شفاف استفاده میشه. برای ساخت کپی از لایه خیلی راحت Alt+کلیک چپ رو نگه دارید و روی لایه در پنل لایه ها ( Layer’s panel ) بکشید. الان باید دو نسخه از بافتتون داشته باشید.

 

 

لایه ای که کپی کردید اسمش میتونه چیزی مثل "Chain Opacity" و لایه دیگه "Chain Diffuse" باشه. وقتی لایه Chain Opacity در حالت انتخاب هست ابزار Magic Wand رو انتخاب کنید و تمام بخش های اطراف خود قلاب رو انتخاب کنید.

 

 

حالا میانبر Shift+Ctrl+I رو بزنید. این ناحیه انتخابتون رو معکوس میکنه و حالا فقط قلاب انتخاب شده هست.

 

 

حالا باید قلاب رو کاملاً با رنگ سفید پر کنید. پس میانبر Alt+Backspace رو بزنید. این ناحیه انتخاب شده رو با رنگ جلوزمینه ( foreground ) که به صورت پیش فرض سفید هست پر میکنه.

 

 

یک بار دیگه میانبر Shift+Ctrl+I رو بزنید تا ناحیه انتخابتون معکوس بشه و فقط ناحیه اطراف قلاب در حالت انتخاب باشه. حالا Ctrl+Backspace رو بزنیدتا با رنگ پس زمینه ( background ) که به صورت پیش فرض سیاه هست پر بشه. اینجوری عمل میکنه که نگاشت شفاف ( transparency map ) هر چیزی رو که سفید هست کاملاً کدر میکنه و هر چیزی رو که سیاه هست کاملاً شفاف. پس قلاب های زنجیر در 3ds Max نشون داده میشن ، اما هر چیزی بین قلاب ها شفاف هست.

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

رندر تحت شبکه (Distributed Rendering) در V-Ray


معرفی

رندر توزیع شده (Distributed Rendering) تکنیکی برای پخش کردن یه کار رندر تک فریم بین کامپیوترهای زیادِ روی یک شبکه هست. راه های متفاوتی برای انجام این کار وجود داره اما مفهوم کلی، کاهش زمان رندر با تقسیم بخش های مختلف جریان رندر و دادن هر بخش کار به یک شرکت کننده (participant) هست. معمول ترین راه انجام کار این هست که یک فریم، در قالب بخش های کوچک (Buckets) رندر بشه و هر دستگاه به رندر چندتا از اون ها موظف بشن. بعد نتایج رو جمع آوری و ترکیب کنیم تا تصویر نهایی به دست بیاد.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است