امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

آخرین دستور اجرا شده در Quad Menu رو تکرار کنید

نمیدونم که چطور از Quad Menu (منوی چهارتایی) استفاده میکنید اما استفاده دوباره و دوباره از یه ابزار میتونه خسته کننده باشه، هر بار باید موس رو به جایی از Quad Menu که میخواید ببرید و دوباره روی گزینه کلیک کنید. به جای این کار، این امکان وجود داره که آخرین عمل رو با کلیک روی هر یک از چهار سربرگ Quad Menu که شامل آخرین عملتون میشه تکرار کنید.

 

 

نمایش آمار

برای صحنه هایی که باید حواستون به تعداد Polygon ها باشه، دونستن تعداد Polygon هایی که صحنتون رو تشکیل میدن و دونستن Polygon هایی که اشیای انتخابی رو نشون میدن میتونه کمک کنه. این کار رو میتونید با زدن کلید میانبر 7 روی کیبورد انجام بدید. میتونید با رفتن به Customize Viewport (پنجره نمایش سفارشی) و سربرگ Statisctics (آمار)، سفارشی سازیش کنید. روی Total+Selection (همه Polygon ها به اضافه Polygon های اشیای انتخابی) قرارش بدید. در نهایت مطمئن شید که گزینه Show Statistics in Active View (نمایش آمار در پنجره فعال) انتخاب شده است.

 

 

قاب امن

موقع نصب دوربین و ترکیب بندی کار، Safe Frame (قاب امن) به طور قطع ضروری هست. به شما اجازه میده تا داخل پنجره نمایش Aspect Ratio (نسبت ابعاد) ای رو که برای خروجی رندر درنظر گرفتید ببینید. به شما این اطمینان رو میده که دوربینتون رو با اطمینان از این که خروجی رندر با چیزی که در پنجره نمایش میبینید یکسان هست، تنظیم کنید. میتونید با میانبر Shift+F قاب امن رو فعال و یا غیر فعال کنید.

 

 

Isolation (منزوی کردن) شیء

منزوی کردن یک شی ویژگی عالی ای هست که همیشه استفاده میکنم. به من این اجازه رو میده تا در یک زمان مشخص فقط بخش هایی از صحنه رو که نیاز دارم ببینم. همینطور باعث بهبود گشت و گذار توی پنجره نمایش میشه. در حالی که اشیایی که میخواید رو انتخاب کردید ، Alt+Q رو بزنید تا بقیه اشیا ناپدید بشن!

 

 

 

Hold و Fetch (نگه داشتن و واکشی کردن)

آخرین چیزی که میخوام بگم ابزارهای Hold و Fetch هستند. این ابزار به شما این اجازه رو میده، با زدن Hold (کلید Ctrl+H)، وضعیت فعلی کارتون رو نگه دارید. ابزار Fetch (کلید Alt+Ctrl+F) به شما این اجازه رو میده تا بعد از کارهایی که کردید و در صورتی که از کاری که کردید راضی نبودید به وضعیت ذخیره شده برگردید. ممکنه فکر کنید: "چرا از گزینه ذخیره سازی استفاده نکنم و در صورت لزوم فایل قبلیم رو باز نکنم؟" نکته خوبی هست! اما این کار باعث میشه نیازی به ذخیره فایل اضافی نباشه. بنابراین چه زمانی ازش استفاده میکنم؟ خب، وقتی که میخوام کاری رو انجام بدم که از تعداد Undo هایی که میتونم انجام بدم بیشتر کار میبره، گزینه Hold رو فعال میکنم تا اگر چیزی به مشکل خورد با گزینه Fetch به همون جای قبلی برگردم.

 

 

نکته مهم: به اکتشاف در نسخه های انتشاری جدید بپردازید

هر بار که نسخه جدیدی از 3ds Max رو نصب میکنید مطمئن بشید که به بخش Help مراجعه کنید. اونجا همیشه مقاله ها و ویدوهای زیاد و مفیدی هست که به شما ویژگی های نسخه جدید رو معرفی میکنه و سرعتتون رو در استفاده از نرم افزار بالا میبره.

 

 

ترجمه از CGCube


 منبع: 3dtotal                    نویسنده: Paul Hatton


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

به عنوان یه مدلساز 3D باید مجسمه سازی بلد باشم؟

 


قبل از برنامه های مجسمه سازی (Sculpting)‌ مثل ZBrush و Mudbox، مدلسازی 3D به طور کلی شامل تکنیک های مدلسازی جعبه ای (box modeling) برای ساخت موجودات، کاراکترها و محیط در هر چیزی از فیلم ها گرفته تا بازی های ویدیویی بود. اما، با گذر زمان، از این برنامه ها برای ساخت این مدلهای 3D استفاده شد. حالا، برنامه های مجسمه سازی از اهمیت ویژه ای در این صنعت برخوردار هستند، به مدلساز اجازه میدن تا جزئیات پیچیده ای رو که با تکنیک های سنتی مدلسازی جعبه ای ناممکن بود یا زمان خیلی زیادی میبرد رو خلق کنه. مجسمه سازی ممکنه در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسه، به خاطر این که روش بسیار متفاوتی از مدلسازی سنتی داره، و به معنای واقعی کلمه مشابه مجسمه سازی با گِل هست، فقط تو محیط دیجیتال.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است