امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

پنجره Gamma & LUT Setting Mismatch (عدم تطابق تنظیمات گاما و جدول مرجع)

میزان Gamma و LUT ، در رابط کاربری سفارشی (Custom UI) مورد استفاده در یک فایل، ذخیره میشن. اگر بخواید فایلی رو که تنظیمات گاما یا LUT اون با تنظیمات فعلی 3ds Max تفاوت داره باز (Open) یا ادغام (Merge) کنید، پنجره ای باز میشه که به شما امکان انتخاب تنظیمات، یا تطبیق فایل باز شده رو میده. برای مثال:

 

 

روش کار

برای فعال کردن اصلاحگر گاما:

1. به Customize > Preference برید و روی سربرگ Gamma And LUT کلیک کنید.

2. گزینه Enable Gamma/LUT Correction رو فعال (On) کنید.

3. در بخش Display گزینه Gamma رو در صورتی که نیاز هست فعال کنید.

نکته: اگر مربع خاکستری مرکز گاما با مرز بیرونیش اختلاف زیادی داشته باشه، اونوقت gamma correction مانیتورتون مناسب نیست.  میتونید از این پنجره برای تغییر عدد گامای نرم افزار استفاده کنید، اما پیشنهاد میکنیم که میزان گاما رو روی 2.2 تنظیم کنید و به جاش مانیتورتون رو کالیبره کنید.

 

چپ : مقدار گامای نامناسب

 

راست: مقدار گامای مناسب

 

4. روی Ok کلیک کنید و پنجره Preferences رو ببندید.

 

گزینه های رابط کاربری

 

 

Enable Gamma/LUT Correction

امکان تنظیم اصلاحگر gamma یا LUT رو فراهم میکنه. پیش فرض=On

-         گروه Display

Display gamma correction یا lookup tables به پنجره نمایش ها (viewports) و پنجره فریم رندر شده اعمال میشن. از کنترل های این گروه برای بارگذاری Autodesk View LUT یا تنظیم عددی gamma استفاده کنید.

. در Autodesk View LUT روی دگمه Browse کلیک کنید و بعد، از پنجره Load LUT File برای پیدا کردن و باز کردن فایل LUT استفاده کنید. بعد از این کار نام فایل LUT در کادر نوشتاری سمت راست دگمه ظاهر خواهد شد.

نکته: 3ds Max از تولید فایل های LUT پشتیبانی نمیکنه، و هیچ فایل LUT داخل نرم افزار 3ds Max وجود نداره. برای ساخت یک فایل LUT، از نرم افزاری مثل Composite استفاده کنید.


 

. Gamma (به صورت پیش فرض گزینه فعال هست.) برای تنظیم گامای نرم افزار 3ds Max. تغییر عدد باعث افزایش یا کاهش (روشنایی یا تاریکی) مربع تک رنگ مرکزی میشه. مربع مرکزی باید تا حد ممکن شبیه به مرز چهارخانه دورش بشه. میتونید عدد گاما رو تغییر بدید، اما پیشنهاد میکنیم که گاما رو روی 2.2 تنظیم کنید و به جای اون مانیتورتون رو کالیبره کنید. بازه این عدد از مقدار 0.1 تا 5.0 با مقدار پیش فرض 2.2 هست.

-         گروه Materials and Colors

به صورت پیش فرض تنظیمات گاما روی ظاهر پنجره نمایش و فریم رندر شده تاثیر میذاره، همینطور روی Color Selector و Material Editor. این بخش به شما اجازه میده تا اصلاحگر گاما رو برای یکی یا هردوی این گزینه ها خاموش کنید.

Affect Color Selector

وقتی فعال باشه، تنظیمات گاما روی نحوه نمایش رنگ ها در Color Selector و پنجره Object Color استاندارد نرم افزار 3ds Max تاثیر میذاره.

Affect Material Editor

وقتی فعال باشه، تنظیمات گاما روی نحوه نمایش رنگ ها در Material Editor تاثیر میذاره.

 

ترجمه از CGCube


 منبع: Autodesk


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

رندر تحت شبکه (Distributed Rendering) در V-Ray


معرفی

رندر توزیع شده (Distributed Rendering) تکنیکی برای پخش کردن یه کار رندر تک فریم بین کامپیوترهای زیادِ روی یک شبکه هست. راه های متفاوتی برای انجام این کار وجود داره اما مفهوم کلی، کاهش زمان رندر با تقسیم بخش های مختلف جریان رندر و دادن هر بخش کار به یک شرکت کننده (participant) هست. معمول ترین راه انجام کار این هست که یک فریم، در قالب بخش های کوچک (Buckets) رندر بشه و هر دستگاه به رندر چندتا از اون ها موظف بشن. بعد نتایج رو جمع آوری و ترکیب کنیم تا تصویر نهایی به دست بیاد.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است