امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 



همیشه به این فکر کرده ام که تکنیک های مدلسازی من از روش های خوبی پیروی میکنن یا نه. این من رو تشویق کرد تا تکنیک مدلسازی دیگران رو مطالعه کنم و نگاهی داشته باشم به ویدیوهای مدلسازی از خود Autodesk و سایر منابع آنلاین.

 

 

من به طور خاص مطالب Chris Murray از Autodesk رو دوست دارم، چون کارش تو آگاه کردن کاربرها از اون ابزارهایی که ممکنه ندونن خیلی عالی هست. امروز میخوایم راجع به بعضی از این پایه های سازنده ای که نیاز هست راجع بهشون بدونید اما تاحالا نشنیدید نگاهی بندازیم. با استفاده از این نکته ها میتونید یه مدلساز سریع تر و بهتر بشید!

 

پایه 1: Auto Grid

بزارید با یه ابزار بسیار ساده اما کمتر مورد استفاده شروع کنیم. اسمش AutoGrid هست و وقتی فعال باشه به شما اجازه میده تا مدل سازیتون رو به جای Grid اصلی، روی سطح یه جسم دیگه انجام بدید. موقع ساخت یک شیء بالای Object Type یه کادر تیک دار ساده هست که AutoGrid نام گرفته. وقتی این تیک فعال باشه میتونید شیتون رو روی هر سطحی که میخواید بسازید، و به face هایی که به محورهای x، y و z تراز شدن هم محدود نمیشه.

 

 

پایه 2: Object Isolation

ابزاری که موقع مدلسازی خیلی زیاد ازش استفاده میکنم ابزار Object Isolation هست. یه ابزار خیلی ساده اما عالی. وقتی شیئتون تو حالت انتخاب قرار داره، کلید Alt+Q رو بزنید و میبینید که بقیه اشیای صحنه ناپدید میشن. میتونید خیلی راحت به کمک آیکنِ چراغ قرمز رنگ زیر timeline اشیا رو برگردونید. این آیکن isolation رو خاموش و روشن میکنه. از این ابزار برای تمرکز روی شیئی که میخواید، استفاده کنید.

 

 

پایه 3: Object Visibility (قابل رویت بودن جسم)

به جز ابزار Object Isolation، توانایی دیگه ای داریم که میتونیم یه شی رو نیمه شفاف (see-through) کنیم. ممکنه بخواید شی توی پنجره نمایش (viewport) قابل رویت باشه اما بتونید اشیای پشت جسم رو ببینید. روی جسم کلیک راست کنید، به Object Properties برید و در بخش Display Properties گزینه see-through رو فعال کنید. اگر در object properties، شیئتون روی By Object تنظیم شده باشه و نه By Layer، میتونید این کار رو با میانبر Alt+X هم انجام بدید.

 

 

پایه 4: Placement tool (ابزار جایگذاری)

در 3ds Max 2015، شرکت Autodesk بالاخره ابزاری رو معرفی کرد که میتونید با اون شی رو جابجا کنید و مستقیم روی اشیا دیگه قرارش بدید. اسم این ابزار Select and Place هست و بسیار ساده هست، اما زمان زیادی رو براتون ذخیره میکنه. دگمش روی نوار ابزار بالا کنار گزینه move، rotate و scale قرار داره. تمام کاری که باید انجام بدید این هست که شیئتون رو بکشید تا به شی دیگه برسه و میبینید که خودش رو به اون شیء دیگه میچسبونه. با کلیک راست روی این دگمه هم میتونید گزینه های مختلفی رو که برای نحوه جایگذاری وجود داره ببینید.

 

 

پایه 5: Quad Chamfer

این ابزار خیلی وقت بود که باید میومد! کاربران 3ds Max مدتها منتظرش بودن. یه زمانی پلاگینی (plug in) وجود داشت که میتونستید تهیه کنید و اسمش Quad Chamfer بود. اما این که چنین ابزار ساده ای رو روی خود نرم افزار داشته باشید خیلی خوب هست. نمیدونم چرا اینقدر طول کشید تا معرفی بشه. این ابزار داخل chamfer modifier استاندار هست. میتونید بین standard chamfer و quad chamfer انتخاب کنید. Amount (میزان( و Tension (شدت) chamfer به شما میزان chamfer ای رو که میخواید میده.

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

رندر تحت شبکه (Distributed Rendering) در V-Ray


معرفی

رندر توزیع شده (Distributed Rendering) تکنیکی برای پخش کردن یه کار رندر تک فریم بین کامپیوترهای زیادِ روی یک شبکه هست. راه های متفاوتی برای انجام این کار وجود داره اما مفهوم کلی، کاهش زمان رندر با تقسیم بخش های مختلف جریان رندر و دادن هر بخش کار به یک شرکت کننده (participant) هست. معمول ترین راه انجام کار این هست که یک فریم، در قالب بخش های کوچک (Buckets) رندر بشه و هر دستگاه به رندر چندتا از اون ها موظف بشن. بعد نتایج رو جمع آوری و ترکیب کنیم تا تصویر نهایی به دست بیاد.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است