امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

پایه 6: کپی کردن Modifier ها

بیایید بپذیریم، بدون Modifier ها (اصلاحگرها) چیکار میشه کرد! من عاشق modifier ها هستم، دلیل اصلیش هم این هست که بهم اجازه میدن تا به صورت غیر مخرب (non-destructively) روی شیئم کار کنم. یه چیزی که بیشتر افراد راجع به modifier ها نمیدونن این هست که میتونید اونها رو رو اشیای دیگه copy کنید.راحت ترین راه این هست که یکی یا چند تا از modifier هایی که میخواید رو انتخاب کنید و با کلیک کردن و کشیدن (click and drag) روی شیء دلخواهتون تو پنجره نمایش بندازید. همینطور اگر میخواید یه copy یا instance ازش داشته باشید میتونید Ctrl (برای copy) یا Shift (برای instance) رو نگه دارید و این کار رو انجام بدید.

 

 

پایه 7: عملیات آخر quad menu رو دوباره تکرار کنید

نیمدونم اغلب چطوری از quad menu استفاده میکنید اما اینکه بخواید از یه ابزار دوباره و دوباره استفاده کنید خسته کننده میشه، هر دفعه موس رو به جایی از quad menu ببرید که میخواید و روش کلیک کنید. به جای این کار، میتونید با کلیک روی سربرگ هر کدوم از چهار منوی quad menu، آخرین عملیات انجام شده رو تکرار کنید. ابزاری که نوشته آبی رنگ داره آخرین عملیاتتون رو نمایش میده.

 

 

پایه 9: Selection Sets (مجموعه های انتخابی)

من هیچوقت طرفدار Groups (گروه ها) نبودم. به نظرم کمی خسته کننده هستند. چیزی که ترجیه میدم به جای اون استفاده کنم Selection Sets هست. این ابزار رو میتونید توی منوی اصلی پیدا کنید و در حالی که مجموعه ای از اشیا رو انتخاب کردید، اسمی که میخواید برای این مجموعه بزارید رو بنویسید و enter رو بزنید. میبینید که این اسم به لیست بازشونده اضافه میشه. چیزی که خیلی مفید هست اینه که میتونید برای مجموعه ای از polygon، face و edge های یک شی هم Selection Sets بسازید.

 

 

پایه 9: Zooming (بزرگنمایی)

توی یه صحنه ممکن هست یک شیء خیلی بزرگ داشته باشید که بخواید توی پنجره نمایش دیده بشه اما نخواید موقع zoom extents (با کلید Z) درنظر گرفته بشه. این کار رو میتونید راحت با کلیک راست روی شی و از Object Properties انتخاب Ignore Extents انجام بدید.

 

 

پایه 10: از script ها نترسید

Script ها میتونن تو هر بخشی از یک پروژه، از جمله مدلسازی دوست شما باشن. توسعه دهندگان نرم افزاری عالی ای هستند که خیلی هاشون برنامه هاشون رو به رایگان در اختیار شما میزارن. Script ها و Plug-in ها چندین خط کد هستند که داخل MAXScript نوشته شده هستند که میتونن کارهایی تکراری یا خاص رو انجام بدن. به منوی MaxScript برید و Run Script رو انتخاب کنید. Script ای که خودتون نوشتید یا دانلود کردید رو باز کنید.

 

 

نکته پیشرفته تر: مکتشف باشید

3ds Max یه نرم افزار گسترده هست و ویژگی هایی وجود داره که من راجع بهشون نمیدونم و احتمالاً شما هم نمیدونید. یکی از راه های پیدا کردن اونها این هست که تحقیق و اکتشاف کنید و دگمه های جدید، ابزارها و رابط کاربری رو کشف کنید.

 

 

این مطلب در ادامه مطلب با 3ds Max بهتر کار کنید: 10 راز مهم در رابط کاربری نوشته شده است.

 

ترجمه از CGCube


 منبع: 3dtotal                                        نویسنده: Paul Hatton


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

10 نکته برتر مدلسازی

 


وقتی موضوع درباره تبدیل شدن به یه هنرمند 3D عالی هست، هیچ میانبری وجود نداره. نیازه به استعداد، پشتکار و صدها و صدها ساعت کار هست. نه تنها نیاز به توانایی های هنری مثل یک مجسمه ساز یا نقاش دارید، بلکه باید تمام نرم افزار رو بلد باشید. اما به این معنی نیست که نمیتونید از سایرین ، و دیدهای مختلف و ترفندها و حتی میانبرهایی که اونها طی صدها ساعت کار کشف کردند، یاد بگیرید. ما بعضی از بهترین هنرمندان این تجارت رو جمع کردیم تا به شما مهم ترین راز مدلسازیشون رو بگن.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است