امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


با بهبود پردازشگر، کارات گرافیکی و سخت افزارهای دیگه، مدلسازهای 3D جزییات بیشتر و بیشتری رو به مدلهاشون اضافه میکنن. جزییاتی به اشیاء اضافه شده که چند سال قبل ممکن نبود. ما خیلی از مدلهای 3D مون رو مستقیم از Revit وارد میکنیم و به همین دلیل با مدلهایی با بیش از 15 میلیون polygon روبرو میشم!

 

تو چند سال گذشته چندین تکنیک یاد گرفتم که بهم اجازه میده این صحنه های بزرگ رو کنترل کنم و حتی اونها رو به صورت تعاملی (interactive) برای تبلت هم خروجی بگیرم.

 

Statistic (آمار)

وقتی تعداد polygon های صحنه خارج از کنترل هست و قصد دارید کمش کنید، اولین کاری که من میکنم پیدا کردن آمار صحنه هست. اگر میانبر 7 رو روی کیبرد بزنید متوجه اعداد زرد رنگی گوشه سمت چپ بالای صحنه میشید. این بهتون میگه تو صحنه چی دارید. میتونید با رفتن به Customize Viewport و سربرگ Statistics سفارشی سازیش کنید. بعد روی Total + Selection قرارش بدید. مطمئن بشید که Show Statistics in Active View فعال باشه.

 

 

Pre Optimizer

اگر صحنه رو از کس دیگه ای گرفته باشم، و توی چیزی مثل Revit یا SolidWorks ساخته شده باشه اونوقت اولین modifier (اصلاحگر) ای که میرم سراغش و نجات دهنده زندگیتون میشه Pro Optimizer هست. این یه راه سریع و پایدار واسه کم کردن تعداد polygon های مدلتون هست. خیلی راحت، فقط اعمالش کنید و مقدار درصدی رو که میخواید برای میزان جزییاتی که میخواید تنظیم کنید. اگر بخواید میتونید vertex (نقطه) ها رو نگه دارید.

 

 

از Asset Tracking (ردیاب دارایی ها) استفاده کنید

وقتی صحنه بزرگ میشه، نگه داشتن رد تمام XRef ها و Material ها و فایل های خارجی که توی صحنه استفاده شده ان سخت میشه. 3ds Max ابزار خیلی باحالی به اسم Asset Tracking رو میده که تمام منابع رو برامون لیست میکنه. چیزی که خیلی خوبه این هست که بهتون اجازه میده تا محل اون فایل ها رو تغییر بدید. میتونید Asset Tracking رو با میانبر Shift+T باز کنید.

 

 

Auto Updates برای نمونه Material ها

اگر صحنه بزرگی دارید احتمالاً آرایه زیادی از material ها رو هم دارید. اگر مواد (material) به طور خاص پیچیده هم باشن ممکنه ببینید که گزینه auto update برای نمونه یک material زمان زیادی بگیره. این میتونه خیلی زمانتون رو هدر بده. برای دور زدنش میتونید auto update رو برای بعضی از متریال ها خاموش کنید. خیلی راحت روش کلیک راست کنید و گزینه Auto update رو غیر فعال کنید.

 

 

Modifier ها رو از چندین شیء حذف کنید

اگر modifier ها دارن از دستتون خارج میشن، باور کنید یا نه راهی وجود داره که میتونید اونها رو از چندین شیء حذف کنید. میتونید اینکار رو با استفاده Schematic View (نمای شماتیک) انجام بدید. برای باز کردنش به Graph Editor و از اونجا به New Schematic View برید. بعد خیلی راحت modifier هایی رو که نمیخواید انتخاب و حذف کنید. مطمئن شید که Modifier Stack فعال باشه.

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

آموزش Maxwell

 


سلام به همه. این یه آموزش بر اساس رندری هست که توی عکس میبینید. میخوام راجع به تنظیمات ماده ( Material ) ( با استفاده از Maxwell v1.1 c4d ) و بعد نورپردازی صحبت کنم.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است