امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

Point Cache Modifier

اگر یه صحنه بزرگ دارید که اشیای داخلش با ریگ (rig) های پیچیده متحرک سازی شده اند میدونید که میشه ریگ پیچیده رو حذف کرد و انیمیشن روی شیء رو نگه داشت؟ این کار رو با استفاده از Point Cache Modifier میشه انجام داد. با اعمال این اصلاحگر میتونید اطلاعات جابجایی نقاط شیء رو ذخیره کنید و بعد ریگ رو حذف کنید. این اصلاحگر مکانهای تمام نقاط رو در هر فریم ذخیره میکنه و به شما اجازه میده یک انیمیشن رو خیلی سریع play کنید.

 

 

از Instance استفاده کنید، نه Copy

3ds Max بهتر میتونه چندین instance (نمونه) از یک شیء رو نسبت به چندین کپی کنترل کنه. وقتی اشیاء رو تکثیر میکنید این مطلب رو تو ذهنتون داشته باشید. Instance به شما اجازه میده که یک شیء داشته باشید و بقه اشیاء Instance شده نمونه های ارجاعی از اون شیء باشند. کپی ها خیلی بیشتر از حافظه استفاده میکنن که یعنی هرکدوم توی حافظه به فضای کوچیکی برای خودشون نیاز دارن.

 

 

Object Isolation

Isolation (منزوی کردن) یک شیء یه ویژگی عالی هست که من بارها ازش استفاده میکنم. به شما اجازه میده فقط روی اشیایی کار کنید که توی اون زمان خاص میخواید روشون کار کنید. همینطور کارایی پنجره نمایش (viewport) رو هم خیلی بهبود میبخشه. وقتی شیء تون انتخاب هست کلید میانبر Alt+Q رو بزنید و میبینید که بقیه اشیاء ناپدید میشن.

 

 

تأثیرات Crash ها رو به حداقل برسونید

وقتی با یه صحنه بزرگ با Modifier های پیچیده سر و کار دارید، این که کارتون با crash (بسته شدن های ناگهانی نرم افزار) روبرو بشه یه حقیقت هست. متأسفانه یه حقیقت هست. کاری که میتونید بکنید کم کردن تأثیرات این اتفاق هست. اصلی ترین راه انجام این کار این هست که مطمئن بشید گزینه Auto save روی یه زمان منظم تنظیم شده باشه. نسخه های پشتیبان کلیدی هستند، به خصوص که ممکن هست موقع کار روی فایل، 3ds Max دچار این مشکلات بشه.

 

 

 

سخت افزار بهتر تهیه کنید!

به نظر ناخوشایند و البته بدیهی میاد اما بعضی اوقات بهترین کاری که میتونید بکنید تهیه یه سخت افزار بهتر هست. اگر هرکاری دارید میکنید تا صحنتون رو بهینه کنید پس شاید یه پردازشگر یا کارت گرافیک جدید رو باید تو لیست تولد یا کادوی عیدتون بزارید.

 

 

نکته برتر: آخرین نسخه 3ds Max رو بگیرید

شاید این حرف کمی بحث برانگیز باشه چون میدونم که هر نسخه جدید باگ (bug) داره و مدتی طول میکشه تصحیح بشه. اما در کل متوجه شدم که کارایی بهتر پنجره نمایش و اداره کردن صحنه های بزرگ با هر نسخه جدید بهبود چشمگیری پیدا میکنه.

 

 

این مطلب در ادامه با 3ds Max بهتر کار کنید: تکنیک هایی برای مدلسازی سریع تر  و   با 3ds Max بهتر کار کنید: 10 راز مهم در رابط کاربری  آمده است.

 

ترجمه از CGCube


 منبع: 3dtotal                                       نویسنده: Paul Hatton


 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

10 نکته برتر رندرگیری

 


ممکنه رندرگیری از سایر فرایندهای 3D کم تر هیجان انگیز باشه و کمتر باحال باشه، اما مثل بقیه حیاتی هست. این فرایند بسیار زمان بری هست که اگه ندونید دارید چیکار میکنید، تمام کاری که میکنید اتلاف وقت هست. البته اگه درست انجام بشه، اون زمان رندر یه فرصت خوب برای پیشرفت شما هم هست، و وقتی رندر تمام شدتون رو خروجی میگیرید، امیدوارانه میتونید با دیدی تازه به کار برگردید. اما ابتدا اونجوری که متخصصای ما فهمیدن، باید pass (رد) ها رو جوری که میخواید بگیرید.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است