امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

نوردهی سه نقطه ای

یه روش خیلی معمول رندرگیری استفاده از روش کاری نوردهی سه نقطه ای هست. نوردهی سه نقطه ای همونجور که از اسمش پیداست، تنظیم سه نور برای روشن کردن شیء شما از تمام جهات هست برای اطمینان از اینکه هیچ سایه عمیقی وجود نداره. این روشی هست که اغلب برای بصری سازی کالا به کار میره، چون میخواید بیننده چیزی رو که بهش ارائه میکنید به وضوح ببینه. از اونجایی که ما یه قوطی اسپری رنگ رو رندر میکنیم، این یه ساخت دهی نور هست که برامون مفید خواهد بود.

اولین چیزی که باید انجام بدید رسم یه زمین دیگه هست، بنابراین میتونید به Create>Environment>Floor برید یا فقط آیکون Floor (زمین) رو از نوارابزار (toolbar) بالای پنجره نمایش انتخاب کنید.

 

 

در تنظیمات Floor، ویژگی Use Color رو روی On قرار بدید و Display Color رو به سفید تغییر بدید، اینجوری زمین به جای رنگ آبی شکلش سفید هست.

 

 

بعد نیاز هست که اولین منبع نورمون رو بگذاریم. میتونید نوردهی سه نقطه ای رو به چندین روش و با چندین نوع مختلف نور انجام بدید، اما برای این مورد، ما از سه spot light (نور لکه ای) استفاده میکنیم. میتونید یه نور رو از طریق Create>Light>Spotlight یا از طریق منوی کشویی (drop down menu) انتخاب کنید.

 

 

حالا میخوایم محل منبع رو تعیین کنیم، تو مورد خودم یکم به سمت بالا و چپ بردمش، بنابراین روی قوطی رو با زاویه کمی روشن میکنه. همینطور به تنظیمات نور رفتم و شدت رو روی حدود 66% قرار دادم و Shadow Maps (Soft) رو توی ویژگی Shadow فعال کردم. همینطور رنگ رو تقریباً به زرد بسیار کم رنگ تغییر دادم، اما خیلی نامحسوس هست.

 

 

آخرین کاری که روی نور نیاز هست انجام بدیم تغییر زاویه هست، بنابراین سربرگ Details رو تو تنظیمات نور انتخاب کنید و Outer Angel رو به 45 درجه تغییر بدید.

 

 

میتونید از همین spotlight تکثیر کنید، اما این بار به سمت دیگه جابجاش کنید تا قوطی رو به جای چپ از سمت راست روشن کنه.

 

 

همونطور که احتمالاً حدس زده باشید، از اونجایی که این یه نوردهی سه نقطه ای هست، نیاز داریم تا یک بار دیگه تکثیرش کنیم. بنابراین spotlight رو انتخاب کنید و یک بار دیگه تکثیرش کنید، اما این بار پشت قوطی قرارش بدید تا پشت صحنه رو روشن کنه.

 

 

آخرین چیزی که نیاز هست انجام بدیم کمی تغییر تنظیمات رندر هست. تو تنظیمات رندر Global Illumination رو فعال کنید، همونطور که قبلاً انجامش دادید. گرچه، این بار باید پیش ساخت رو به Object Visualization – High تغییر بدید. همینطور باید Ambient Occlusion رو هم فعال کنید.

 

 

وقتی که رندر کردید باید نتیجه بسیار خوبی بگیرید، با نورپردازی نرم که قوطی رو از تمام جهات روشن میکنه. متیونید ببینید که فقط توی چند دقیقه تونستید نتایج مناسبی رو بسیار سریع در CINEMA 4D به دست بیارید.

 

 

 


منبع: digital-tutors


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

پروژه معماری The White

 


A1 یه دفتر معماری در Ostend کشور بلژیک هست. در سال 2001 پایه گذاری شد و اکنون با 14 نفر مشغول به کار هست. بعد از سیزده سال کار ، شروع به همکاری با WhiteBox کرد. WhiteBox یه استودیو بصری سازی 3D هست و کارهای انیمیشن هم برای سازه های معماری انجام میده.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است