امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


  هنرمند ارشد بصری Daniele Boldi Cotti توضیح میده که چطور از خودرو یه رندر فتورئال ( رندر نزدیک به عکس واقعی ) در کمتر از یک  ساعت  با استفاده از نرم افزارهای KeyShot و 3ds Max بگیرید...

 

 سلام دوستان ، فقط چند کلمه راجع به خودم – من 3d generalist هستم ، و راجع به خیلی از نرم افزارها در مدت چندین سال کارم یاد گرفتم و با هنرمندای بی نظیری آشنا شدم. یکی از آسان ترین و سریع ترین نرم افزارهایی که تا حالا استفاده کردم ، بدون شک ، KeyShot هست. الان میخوام براتون توضیح بدم که چطور یه رندر قتورئال خوب در یک ساعت بگیرید . پس بزن بریم !

 

مدل سازی

من این صحنه رو زمان ناهارم ساختم و هیچ زمانی برای ساخت هیچ چیز اضافی ای نداشتم. واسه همین فقط یه مدل زیبای ماشین رو وارد ( Import ) نرم افزار KeyShot کردم. برای اینکار ، فقط روی Import کلیک کردم و از تنظیمات پیش فرض ( default ) استفاده کردم مثل توی عکس. KeyShot فرمت های 3D مختلفی رو پشتیبانی میکنه ، با اینحال من ترجیح میدم مدلهام رو با فرمت های FBX یا OBJ خروجی ( export ) بگیرم ، یا از plug-in نرم افزار 3ds Max  برای خروجی مستقیم به KeyShot با فرمت BIP استفاده کنم.

 

 

تنظیمات دوربین

قبل از جایگذاری دوربین ، باید تصمیم بگیریم که میخوایم ماشینمون رو کجا قرار بدیم و از چه نورپردازی ای میخوایم استفاده کنیم. اگر توی گوگل HDRI و پس زمینه ( backplate ) رو جستجو کنید ، میتونید تصاویر بسیار عالی ای رو پیدا کنید اما اکثراً گران هستن. به همین دلیل من به سایت https://hdrmaps.com میرم جایی که تصاویر HDR بسیار زیادی رو همراه پس زمینه هاشون به صورت رایگان قرار داده. وقتی HDRI و پس زمینه خودم رو انتخاب و دانلود کردم آماده میشم که واردشون کنم.

 

 

 

تنظیمات دوربین

برای انجامش ، فقط کافیه فایلها رو از library انتخاب کنیم و بکشیمشون توی صحنه. حالا من هم پس زمینه و هم HDRI رو توی صحنه دارم پس میتونم کارم رو ادامه بدم و تنظیمات دوربین و نور رو انتخاب کنم.

 

 

 

دوربین و نورپردازی

نشانگر موسم رو به سمت راست صفحه برنامه میبرم. روی camera کلیک میکنم و بعد camera1 (unsaved) رو انتخاب میکنم. برای جایگذاری دوربینتون دو راه دارید:

 

1. میتونید با پارامترها کار کنید: Distance ( فاصله ) ، Azimuth ( جهت ) ، Inclination ( شیب ) و Twist ( چرخش )

2. میتونید کلیک چپ موس رو توی پنجره نمایش ( viewport ) نگه دارید و دوربین رو بچرخونید.

وقتی از محل دوربین راضی شدیم میتونیم روش کلیک کنیم و به مرحله بعد بریم.

 

ما قبل تر فایل های HDR رو با کشیدن وارد صحنمون کردیم ، حالا فقط کافیه با مقادیرش کار کنیم. من روی Contrast ( تضاد رنگ ) ، Brightness ( روشنای ) ، Size ( انداز ) ، Height ( ارتفاع ) و آخرین و احتمالاً مهمترینش Rotation ( چرخش ) تمرکز میکنم. با چرخش ، میتونیم HDR رو بچرخونیم و تصمیم بگیریم که منبع نورمون از کدام سمت سایه ایجاد میکنه.

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

با 3ds Max بهتر کار کنید: تکنیک هایی برای مدلسازی سریع تر

 



همیشه به این فکر کرده ام که تکنیک های مدلسازی من از روش های خوبی پیروی میکنن یا نه. این من رو تشویق کرد تا تکنیک مدلسازی دیگران رو مطالعه کنم و نگاهی داشته باشم به ویدیوهای مدلسازی از خود Autodesk و سایر منابع آنلاین.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است