امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


  هنرمند ارشد بصری Daniele Boldi Cotti توضیح میده که چطور از خودرو یه رندر فتورئال ( رندر نزدیک به عکس واقعی ) در کمتر از یک  ساعت  با استفاده از نرم افزارهای KeyShot و 3ds Max بگیرید...

 

 سلام دوستان ، فقط چند کلمه راجع به خودم – من 3d generalist هستم ، و راجع به خیلی از نرم افزارها در مدت چندین سال کارم یاد گرفتم و با هنرمندای بی نظیری آشنا شدم. یکی از آسان ترین و سریع ترین نرم افزارهایی که تا حالا استفاده کردم ، بدون شک ، KeyShot هست. الان میخوام براتون توضیح بدم که چطور یه رندر قتورئال خوب در یک ساعت بگیرید . پس بزن بریم !

 

مدل سازی

من این صحنه رو زمان ناهارم ساختم و هیچ زمانی برای ساخت هیچ چیز اضافی ای نداشتم. واسه همین فقط یه مدل زیبای ماشین رو وارد ( Import ) نرم افزار KeyShot کردم. برای اینکار ، فقط روی Import کلیک کردم و از تنظیمات پیش فرض ( default ) استفاده کردم مثل توی عکس. KeyShot فرمت های 3D مختلفی رو پشتیبانی میکنه ، با اینحال من ترجیح میدم مدلهام رو با فرمت های FBX یا OBJ خروجی ( export ) بگیرم ، یا از plug-in نرم افزار 3ds Max  برای خروجی مستقیم به KeyShot با فرمت BIP استفاده کنم.

 

 

تنظیمات دوربین

قبل از جایگذاری دوربین ، باید تصمیم بگیریم که میخوایم ماشینمون رو کجا قرار بدیم و از چه نورپردازی ای میخوایم استفاده کنیم. اگر توی گوگل HDRI و پس زمینه ( backplate ) رو جستجو کنید ، میتونید تصاویر بسیار عالی ای رو پیدا کنید اما اکثراً گران هستن. به همین دلیل من به سایت https://hdrmaps.com میرم جایی که تصاویر HDR بسیار زیادی رو همراه پس زمینه هاشون به صورت رایگان قرار داده. وقتی HDRI و پس زمینه خودم رو انتخاب و دانلود کردم آماده میشم که واردشون کنم.

 

 

 

تنظیمات دوربین

برای انجامش ، فقط کافیه فایلها رو از library انتخاب کنیم و بکشیمشون توی صحنه. حالا من هم پس زمینه و هم HDRI رو توی صحنه دارم پس میتونم کارم رو ادامه بدم و تنظیمات دوربین و نور رو انتخاب کنم.

 

 

 

دوربین و نورپردازی

نشانگر موسم رو به سمت راست صفحه برنامه میبرم. روی camera کلیک میکنم و بعد camera1 (unsaved) رو انتخاب میکنم. برای جایگذاری دوربینتون دو راه دارید:

 

1. میتونید با پارامترها کار کنید: Distance ( فاصله ) ، Azimuth ( جهت ) ، Inclination ( شیب ) و Twist ( چرخش )

2. میتونید کلیک چپ موس رو توی پنجره نمایش ( viewport ) نگه دارید و دوربین رو بچرخونید.

وقتی از محل دوربین راضی شدیم میتونیم روش کلیک کنیم و به مرحله بعد بریم.

 

ما قبل تر فایل های HDR رو با کشیدن وارد صحنمون کردیم ، حالا فقط کافیه با مقادیرش کار کنیم. من روی Contrast ( تضاد رنگ ) ، Brightness ( روشنای ) ، Size ( انداز ) ، Height ( ارتفاع ) و آخرین و احتمالاً مهمترینش Rotation ( چرخش ) تمرکز میکنم. با چرخش ، میتونیم HDR رو بچرخونیم و تصمیم بگیریم که منبع نورمون از کدام سمت سایه ایجاد میکنه.

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

آشنایی با رابط کاربری نرم افزار Blender

 


آشنایی با رابط کاربری ( User Interface ) یه نرم افزار 3D میتونه چالش برانگیز باشه. حتی اگر توی یه نرم افزار 3D دیگه هم تجربه داشته باشید ، کار با یه نرم افزار جدید به دلایلی مثل سیستم نام گذاری جدید ، میانبرهای جدید ، کنترل های گشت و گذار در صحنه و ... میتونه مشکل باشه.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است