امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


سلام به همه. این یه آموزش بر اساس رندری هست که توی عکس میبینید. میخوام راجع به تنظیمات ماده ( Material ) ( با استفاده از Maxwell v1.1 c4d ) و بعد نورپردازی صحبت کنم.

 

 

قدم 1

اول صحنتون رو با مدلسازی همه چیز توی اندازه درستشون آماده کنید. اگر چیزی توی دنیای واقعی 10 میلیمتر هست ، توی Cinema 4d هم 10 میلیمتر باشه. من مدل یه کامیون آتش نشانی رو توی یه مکعب لبه های پخ ( Chamfered Box ) قرار دادم و بعد بخش بالای مکعب رو حذف کردم و شکل رو پشت رو کردم ( Reversed Normals ) .

 

 

قدم 2

حالا وقت متریال هاست. میخوام با جزییات کامل راجع به مهمترین بافت توی صحنه یعنی بدنه کامیون صحبت کنم ،. من از یه تگ ( Tag ) custom MXM  استفاده کردم و 3 لایه BSDF ساختم. اولیش برای رنگ ، دومی برای سطح صیقلی رنگ ( gloss ) و سومی برای فلز زیر رنگ. از یه نگاشت آلفا ( alpha map ) توی تنظیمات لایه استفاده کردم ، این به من اجازه میده جایی که فلز باید معلوم بشه رو نقاشی ( Paint ) کنم. میتونید این رو توی عکس زیر ببینید. دقت کنید که چطور نگاشت آلفا رو توی لایه سوم برعکس ( Invert ) کردم تا فلز فقط تو بخش های سفید دیده بشه. همین کار رو برای عقب کامیون هم انجام دادم.

 

 

چیزهای کلی دیگه ای که واسه مواد صحنه استفاده کردم. برای مکعب پس زمینه از تگ plastic استفاده کردم با  رنگ بازتابی ( Reflectance ) 214.214.214 . رنگ Spec 41.41.41  و با مقدار Toughness 86  . برای همه بخش های فلزی از تگ Metal  خود Maxwell  استفاده کردم. این روی Aluminium  با Roughness 24.52  تنظیم شده بود. روی کف فلزی ماشین یه bump  با check plate  ( کمی تار شده ) اضافه کردم. این کار رو با نگاشت ( Mapping ) کف ماشین با متریال c4d که شامل bump با check plate بود و مقدارش روی 39% تنظیم شده بود انجام دادم . بعد اون رو به تگ مکسول که به سطح زمین نسبت داده شده بود کشیدم. برای باقیمانده پلاستیک مشکی از custom MXM  با دو لایه BSDF  که یکیش رو 80% و دومیش روی 20% تنظیم شده بود استفاده کردم. اولی برای رنگ بود ( در اینجا مشکی ) و دومی برای صیقلی بودن (glossiness ) متریال و روی Reflectance ( 0o ) 135.135.135  تنظیم شده بود. ( 90o ) روی سفید تنظیم شده بود. پراکنش ( Transmittance ) سیاه. Nd روی 20 و Roughness  روی 15 تنظیم شده بود. این تمام بافت هایی بود که استفاده کردم.

 

قدم 3

نورپردازی. تصمیم گرفتم نورپردازی داخل استودیو که چندین بار دیده بودم رو انجام بدم. این کار رو تو دنیای واقعی برای عکسبرداری از خودرو زیاد انجام میدن. پس گفتم اگه واسه اونا خوب جواب میده پس برای من هم همینطور میشه. توی عکس زیر میبینید که یه box بزرگ بالای کامیون ساختم ، این امیتر ( Emitter ) هست. بزرگ بودنش باعث میشه سایه هانرم بشن و بازتاب قشنگ روی بدنه ماشین ایجاد کنه. یه تگ Maxwell Emitter که روی Colour+Luminance تنظیم شده داره. شدت ( Intensity ) امیتر روی 2000 و تاثیرگذاری ( Efficiency ) امیتر رو 12.7 تنظیم شده. قدرت ( [Power [w] ) و Colour روی سفید تنظیم شده. وقتی شروع به رندر گیری کردم تنظیمات شاتر ( Shutter ) دوربین رو تغییر دادم تا تصویر رو تاریک تر یا روشن تر کنم ( وقتی موقع رندر گیری بتونید اینکار رو بکنید بسیار بهتون کمک میکنه ).

 

قدم 4

دوربین رو shutterspeed 0.0176 ، iso  100 و fstop 4 تنظیم شده. همونطور که گفتم میتونید موقع رندر گیری این مقادیر رو تغییر بدید.

 

قدم 5

برای صفحه تنظیمات رندر ( Render Setting ) فقط مطمئن شدم که اولویت ( Priority ) روی حداقل تنظیم شده ، برای انجامش توی command line دستور p:low رو وارد کردم.بعد مطمئن شدم از دو هسته از CPU م استفاده میکنه و زمان کافی برای رندر داره.

 

 

خب همین بود. بعد یه آموزش کوچک راجع به اینکه چطور این کامیون رو با چراغ های روشن درست کردم مینویسم. امیدوارم به کسی کمک کرده باشم.

 

 

ترجمه از CGCube


منبع: 3dtotal


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

آموزش Maxwell

 


سلام به همه. این یه آموزش بر اساس رندری هست که توی عکس میبینید. میخوام راجع به تنظیمات ماده ( Material ) ( با استفاده از Maxwell v1.1 c4d ) و بعد نورپردازی صحبت کنم.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است