امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


ممکنه رندرگیری از سایر فرایندهای 3D کم تر هیجان انگیز باشه و کمتر باحال باشه، اما مثل بقیه حیاتی هست. این فرایند بسیار زمان بری هست که اگه ندونید دارید چیکار میکنید، تمام کاری که میکنید اتلاف وقت هست. البته اگه درست انجام بشه، اون زمان رندر یه فرصت خوب برای پیشرفت شما هم هست، و وقتی رندر تمام شدتون رو خروجی میگیرید، امیدوارانه میتونید با دیدی تازه به کار برگردید. اما ابتدا اونجوری که متخصصای ما فهمیدن، باید pass (رد) ها رو جوری که میخواید بگیرید.

 

 

 

(از راست به چپ) 

Francesco Giroldini: هنرمند نورپردازی/کمپوزیت – Blue Sky Studios – در کارهای: Kung Fu Panda 2، Madagascar 3، Puss in Boots، Rise of the Guardians، Megamind، Peabody and Sherman، Rio 2 www.francescogiroldini.com

Carlos Ortega Elizalde: هنرمند 3D – در کارهای: KFC Racist Cart، KFC Colonel Sanders، Wildstar Brobe Bot، Cutie Pops Doll www.carlosortega.prosite.com

Andrew Hickinbottom: هنرمند شخصیت، تصویرسازی 3D – کارهای: Polygon Pin-Ups، Trixie، Penny، Candy www.andrewhickinbottom.com

Luca Nemolato: هنرمند کانسپت، مدلساز CG و هنرمند بافت دهی – در کارهای: The Conjuring، Falling Skies، I Frankenstein، Jupiter Ascending، The Hunger Games: Mockingjay www.lucanemolato.com

Alex Alvarez: مؤسس و مدیریت Gnomon School، هنرمند توسعه خلاقیت – در کارهای: Avatar، Star Trek، Super 8، Prometheus www.alexalvarez.com

Sergio Mereces: هنرمند 3D متخصص در arch-viz، Mereces Arch-Viz – در کارهای: Tetra Hotel GM Movical shop Lammar Towers www.sergiomereces.com

Toni Bratincevic: مدلساز ارشد محیط، Blizzard Entertainment – در کارهای: X-Men Origins: Wolverine، Mas Effect 2، Fable 2، Halo Wars www.interstation3d.com

 

جداگانه رندر بگیرید

"بعضی اوقات رندرهام نیاز به تمیز کاری دارن. من عناصر (پس زمینه، پیش زمینه، کاراکتر و ...) رو با فرمت TGA با کانال آلفا (alpha channel) خروجی میگیرم، بعد توی Photoshop (فتوشاپ) ترکیبشون میکنم. تنظیم لایه هایی مثل selective color، hue/saturation و levels بهم کمک میکنه حس تصویر رو کنترل کنم. همینطور اگر نیاز بود از vignette و iris blur استفاده میکنم. گرچه از chromatic aberration دوری میکنم – این روزها میبینم خیلی زیاد استفاده میشه!" Andrew Hickinbottom

 


 

ترکیب کار توی Photoshop به شما شانش نگاه کردن به کار با دیدی تازه رو میده

 

Normal Passes

"رندرگرفتن یه normal pass (رد نرمال) میتونه برای اضافه کردن نور به یه تصویر رندر شده خیلی مفید باشه. هر کانال میتونه به عنوان یه منبع نور استفاده بشه، که از هرکدوم از محورهای دنیای 3D میاد. با اینکه نور دقیق فیزیکی رو نمایندگی نمیکنه، از لحاظ هنری خیلی کمک میکنه تا روی جاهای مهم یا مناطق از بین رفته یه تصویر رندر شده با شبیه سازی یه لبه یا بازگشت نور تأکید بشه. زمان خیلی زیادی رو با جلوگیری از رندر دوباره برای تغییر یا اضافه کردن نورها ذخیره میکنه و توی نرم افزار کمپوزیت برای ساخت یک انیمیشن هم کاربردی هست." Carlos Ortega Elizalde

 


 

چیزی که واقعاً نیاز هست نکته هایی برای ذخیره زمان هست

 

 

از مدلسازی تا بافت دهی (texturing) تا نورپردازی، هر جزئیات کوچکی به شکوه رندر نهاییتون اضافه میکنه

 

یک spec pass بسازید

"برای ساخت spec pass (رد بازتاب نور) در Keyshot معمولاً از متریال (material) wax با transulency 0 و بیشترین specularity استفاده میکنم، بعد SColor و Subsurface Color رو سیاه میکنم. کار بعدی سیاه کردن پس زمینه هست و بعد از HDRI Urban برای نورپردازی صحنه استفاده میکنم." Luca Nemolato

 


 

Pass های Keyshot میتونه راهی برای رسوندن تصویرتون به کمال باشه

 

... و skin pass

"برای به دست آوردن یه skin pass (رد پوست) سریع و خوب تو Keyshot، من معمولاً از متریال Human Skin (پوست انسان) با translucency تنظیم شده روی 0.7 (این میزان به مدل بستگی داره)، roughness روی 0.8 و بعد یه نگاشت بافت (Texture map) و یه نگاشت نرمال (Normal map) رو بارگذازی میکنم. معمولاً با HDRI Factory نورپردازیش میکنم." Luca Nemolato

 

 

پوست چیزی هست که ارزش وقت اضافه رو داره. پس اینقدر آزمایش کنید تا درست به نظر برسه!

 

جستجو

آموزش تصادفی

استفاده از Layer Mask در فتوشاپ

 


استفاده از Layer Mask ( ماسک لایه ) تو فتوشاپ یه راه عالی برای پنهان کردن عناصر تصویری به روش غیر مخرب توی عکسی که دارید روش کار میکنید بدون تغییر دادن هیچ گونه پارامتری توی اصل عکس هست.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است