امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 


قبل از برنامه های مجسمه سازی (Sculpting)‌ مثل ZBrush و Mudbox، مدلسازی 3D به طور کلی شامل تکنیک های مدلسازی جعبه ای (box modeling) برای ساخت موجودات، کاراکترها و محیط در هر چیزی از فیلم ها گرفته تا بازی های ویدیویی بود. اما، با گذر زمان، از این برنامه ها برای ساخت این مدلهای 3D استفاده شد. حالا، برنامه های مجسمه سازی از اهمیت ویژه ای در این صنعت برخوردار هستند، به مدلساز اجازه میدن تا جزئیات پیچیده ای رو که با تکنیک های سنتی مدلسازی جعبه ای ناممکن بود یا زمان خیلی زیادی میبرد رو خلق کنه. مجسمه سازی ممکنه در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسه، به خاطر این که روش بسیار متفاوتی از مدلسازی سنتی داره، و به معنای واقعی کلمه مشابه مجسمه سازی با گِل هست، فقط تو محیط دیجیتال.

 

ادامه مطلب: به عنوان یه مدلساز 3D باید مجسمه سازی بلد باشم؟

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

  


صحنه ای با منبع خارجی، با به اختصار XRef scene، توی فایلتون ظاهر میشه، اما در حقیقت به طور موقت از یه فایل MAX دیگه بارگذاری (Load) شده. به این دلیل، صحنه منبع (source scene) در مقابل هر تغییری که ممکن هست روی صحنه XRef از طریق صحنه اصلی (master scene) اعمال کنید، در امان هست. تغییرات و بروزرسانی های انجام شده در فایل منبع رو وقتی که ذخیره کنید، در فایل اصلی هم بروزرسانی میشه.

 

ادامه مطلب: صحنه های XRef در 3ds Max

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 



همیشه به این فکر کرده ام که تکنیک های مدلسازی من از روش های خوبی پیروی میکنن یا نه. این من رو تشویق کرد تا تکنیک مدلسازی دیگران رو مطالعه کنم و نگاهی داشته باشم به ویدیوهای مدلسازی از خود Autodesk و سایر منابع آنلاین.

 

ادامه مطلب: با 3ds Max بهتر کار کنید: تکنیک هایی برای مدلسازی سریع تر

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


معرفی

رندر توزیع شده (Distributed Rendering) تکنیکی برای پخش کردن یه کار رندر تک فریم بین کامپیوترهای زیادِ روی یک شبکه هست. راه های متفاوتی برای انجام این کار وجود داره اما مفهوم کلی، کاهش زمان رندر با تقسیم بخش های مختلف جریان رندر و دادن هر بخش کار به یک شرکت کننده (participant) هست. معمول ترین راه انجام کار این هست که یک فریم، در قالب بخش های کوچک (Buckets) رندر بشه و هر دستگاه به رندر چندتا از اون ها موظف بشن. بعد نتایج رو جمع آوری و ترکیب کنیم تا تصویر نهایی به دست بیاد.

 

ادامه مطلب: رندر تحت شبکه (Distributed Rendering) در V-Ray

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


با بهبود پردازشگر، کارات گرافیکی و سخت افزارهای دیگه، مدلسازهای 3D جزییات بیشتر و بیشتری رو به مدلهاشون اضافه میکنن. جزییاتی به اشیاء اضافه شده که چند سال قبل ممکن نبود. ما خیلی از مدلهای 3D مون رو مستقیم از Revit وارد میکنیم و به همین دلیل با مدلهایی با بیش از 15 میلیون polygon روبرو میشم!

 

ادامه مطلب: با 3ds Max بهتر کار کنید: کنترل صحنه های بسیار بزرگ

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

 


در بخش Gamma and LUT در Preference Setting ، میتونید میزان Gamma وLookup-Table (LUT)  رو برای تصاویر ورودی و خروجی و صفحه نمایش تنظیم کنید.

 

ادامه مطلب: تنظیمات Gamma و LUT در 3ds Max

جستجو

آموزش تصادفی

تنظیمات Gamma و LUT در 3ds Max

 


در بخش Gamma and LUT در Preference Setting ، میتونید میزان Gamma وLookup-Table (LUT)  رو برای تصاویر ورودی و خروجی و صفحه نمایش تنظیم کنید.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است