پروژه معماری The White - پروژه معماری The White ( بخش سوم )
بافت دهی
برای تمام اشیای داخل صحنه از V-Ray material استفاده کردیم. با تغییر میزان Blur برای bitmap ها جزییات رو بالا بردیم. از Real scale mapping استفاده کردیم که مطمئن بشیم هر متریال اندازه صحیحی داره ( به خصوص برای بافت آجر و زمین ). در زیر میتونید بعضی از متریال های ساخته شده رو ببینید.
تنظیمات رندر
Irradiance map و Light cache موتورهای GI (نور محیطی) هستند که همیشه استفاده میکنیم. از کیفیت متوسط استفاده کردیم تا زمان رندر رو پایین نگه داریم. تصاویر روی سه ایستگاه کاری ( workstation ) متفاوت با استفاده از Backburner و با تفکیک پذیری تصویر 6000 پیکسل پهنا رندر شدن ، چون قرار بود که از تصاویر در بیلبوردها و بروشورهای تبلیغاتی استفاده بشه. زمان رندر هر تصویر حدود 6-7 ساعت بود.
Post-Production
این مهم ترین بخش فرایند کارمون بود. هر تصویری حدود 8 تا 10 ساعت فتوشاپ شد. توجه زیادی به جزییات کردیم ، چیزهای کوچیکی مثل پروانه ها رو اضافه کردیم ، چون وقتی وجود داشته باشن به چشم ولی وقتی وجود ندارن ، نبودش به چشم میاد.
همینطور از لایه های مختلف رندر (render pass) برای Post-production استفاده کردیم. این لایه های اونهایی هستن که بیشتر استفاده میکنیم:
V-Ray WireColor – این لایه به شما اجازه میده به راحتی اشیایی رو که دلتون میخواد تو تصویر انتخاب کنید. با لایه و ساختار رنگ Autocad یا 3ds Max کار میکنه.
V-Ray ExtraTex – از dirtmap به عنوان ExtraTex استفاده میکنیم تا به تصویر عمق ظریفی بدیم.
V-Ray Raw Reflection – از این لایه برای تنظیم شدت بازتابی پنجره ها یا هر سطح بازتابی دیگه استفاده میکنیم.
در زیر میتونید مراحل مختلف کار رو به صورت عکسهای متحرک gif ( سه عکس ) ببینید.
این یه خلاصه بود از روشی که این پروژه رو انجام دادیم. امیدواریم از خوندن این مقاله خوشتون اومده باشه.
برای دیدن عکسهای نهایی پروژه "The White" را ببینید.
ترجمه از CGCube
منبع: بلاگ Ronenbekerman
- << قبلی
- بعدی
- هیچ نظری یافت نشد
نظرات