امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 


نرم افزارهای مورد استفاده:

3ds Max، V-Ray و Photoshop

 


پیش زمینه

Andras Onodi در ZOA Architects این ساختمان رو طراحی کرده، که در ساحل دریاچه Balaton در مجارستان واقع شده. بعد از گذشت چند هفته از مرحله طراحی، مشخص شد به دلیل شرایطی که وجود داشت کار عملی نمیشه، اما ما خیلی این پروژه رو دوست داشتیم بنابراین من مسئولیت ساخت یه عکس از این کار رو برای اضافه کردن به رزومه مون به عهده گرفتم. در مجموع من چیزی حدود 5 روز کاری برای ساختش وقت داشتم.

به خاطر داستان پشت این پروژه، واضح بود که باید تصویر غمگینی بسازم ( خودم هم این نوع عکس ها رو دوست دارم). فکر کردم زمستان تو یه تابستان گرم (تضاد) میتونه نقطه خوبی برای شروع باشه بنابراین چد جفت متضاد رو با هم قرار دادم، مثلاً: جنگل و ساحل (که توی کار مشخص نیست)، کلاغ ها و مردم، سرما و گرما، تاریکی و روشنایی. میدونم همه این کار رو میکنن، اما دوست دارم فکر کنم که اگر چند تا خط مشخص واسه کار داشته باشم میتونه بعداً به موندنم روی مسیر درست پروژه کمک کنه. این به این معنی نیست که نمیتونم ایده رو بعداً تغییر بدم، در حقیقت هر بار داستانم رو در روند کاری دوباره بررسی میکنم.

قبل از این هیچ تصویر برفی نساخته بودم بنابراین خیلی هیجان زده بودم! چیز جدید دیگه ای که تو کارم داشتم استفاده حداقلی از 3ds Max بود. همیشه تو مرحله post production خیلی روی کارم زمان میزارم اما این بار میخواستم فقط چند ساعت روی مدلسازی و بافت دهی و چند دقیقه برای رندر بزارم. کار انجام شدنی ای بود چون فقط یه تک عکس با کیفیت از کار میخواستم. در طول کار به این نتیجه رسیدم که کار نکردن روی جزییات توی 3ds Max خیلی برام سخته بنابراین تصمیم گرفتم یه پیش رندر ( رندر بسیار ساده) از کارم بگیرم و از اول توی Photoshop روش کار کنم. اینجوری میفهمیدم که کدوم بخش ها تو 3ds Max نیاز به جزییات بیشتری داره و کدوم بخش ها رو میشه راحت تر تو Photoshop انجام داد. خیلی کار بزرگی نیست اما باعث میشه روند کارتون خیلی خیلی بازدهی بالاتری داشته باشه.

همیشه از یه روند کاری خطی استفاده میکنم. مدل کمی قبل تر در مرحله طراحی با تکنیک های ساده box modeling ساخته شده بود.با درنظر گرفتن این که همه چیز قرار هست تو Photoshop ساخته بشه، فقط بخش هایی که واقعاً نیاز بود رو ساختم و بضعی از اشیا رو به کار اضافه کردم (مثل صندلی، هیزم و...).

برای شروع مدلسازی برف، box های ساده ای رو برای جاهایی که به نظرم برف جمع میشد و بالاتر میومد ساختم؛ بیشتر گوشه ها و لبه های تراس. بعد چند تا noise modifier با اندازه های (scale)مختلف بهشون نسبت دادم.

 

 

آتش و هیزم

آتش 2 تا Plane ساده است که بهش تصویری که از cgtextures.com دانلود کرده بود نسبت دادم (کمی توی Photoshop روی تصاویر کار شده). یکی به صورت عمود با محور Z دوربین تراز (Align) شده و دیگری به صورت موازی با لبه شومینه. نیازی نیست خیلی دقیق باشه، فقط به ظاهر مسطح آتش بُعد میده.

برای هیزم ها هم از تصاویری از cgtextures استفاده کردم. روی یه Plane قرار دادمش و دورش یه Spline کشیدم. بعد Spline ام رو extrude کردم و لبه هاش رو Chamfer دادم. برای دور چوب ها هم از یه تصویر دیگه استفاده کردم.

 

 

پتو

صندلی راحتی کنار آتش یه BoConcept Shcelly Chair هست که خیلی خودم دوستش دارم. ساده است، اما خیلی راحت به نظر میاد. برای گرما و راحتی و واقعی تر به نظر رسیدن (بدون یه پتوی گرم اونجا نمیشینید) یه پتو که داره سر میخوره بهش اضافه کردم.

پتو یه plane بود که با reactor cloth modifier ساخته شده بود. تعداد segment های plane هم خیلی کم بود. تو این مورد 4 x 4 کافی بود تا کار سریع و تمیز دربیاد. برای راحت تر شدن کار یه مدل low poly از صندلی هم ساختم.

بعد از چند بار تست افتادن پتو، از نتیجه کار راضی شدم و بعد با TurboSmooth modifier تعداد vertex ها رو افزایش دادم. بعد از این کار بعضی از بخش های پتو تو هم فرو رفت، اما برای چی وقت خودم رو روی چیزی که حتی دیده هم نمیشه صرف کنم؟ به هرحال، این یه درس سختم برام بود چون معمولاً من دوست دارم همه چیز کامل و تمیز باشه. اما بازدهی تو این شغل (و تمام شغل ها) اولویت داره.

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

رندر تحت شبکه (Distributed Rendering) در V-Ray


معرفی

رندر توزیع شده (Distributed Rendering) تکنیکی برای پخش کردن یه کار رندر تک فریم بین کامپیوترهای زیادِ روی یک شبکه هست. راه های متفاوتی برای انجام این کار وجود داره اما مفهوم کلی، کاهش زمان رندر با تقسیم بخش های مختلف جریان رندر و دادن هر بخش کار به یک شرکت کننده (participant) هست. معمول ترین راه انجام کار این هست که یک فریم، در قالب بخش های کوچک (Buckets) رندر بشه و هر دستگاه به رندر چندتا از اون ها موظف بشن. بعد نتایج رو جمع آوری و ترکیب کنیم تا تصویر نهایی به دست بیاد.

 

ادامه مطلب...

دانلود کنید

Facebook
Facebook
Google
Google

Go to top

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است