امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


نرم افزارهای مورد استفاده: 3ds Max، V-Ray، Marvelous Designer، Photoshop

 

 تو این داستان، Alexandre Jarek توضیح میده که چطور با الهام از طرح های IKEA و با کمک نرم افزار 3ds Max این خونه ایده آل رو ساخته.

 

سلام به همه. هدف اصلی بازسازی فضایی مشابه به چیزی که روی وبسایت IKEA پیدا کرده بودم، بود. همینطور یه فرصت مناسب بود تا مدلسازیم رو با استفاده از Marvelous Designer 3 بهتر کنم.

 

بنابراین اولین قدم جمع آوری تصاویر منبع از صحنه بود. در نهایت از 5 یا 10 تصویر استفاده کردم. همینطور از چند منبع خارجی از هنرمندان 3D مختلف مثل Juraj Talcik، Ramon Zancanaro و BBB3Viz هم استفاده کردم.

 

 

مراحل کار

اول از همه، با تنظیم سیستم واحد اندازه گیری (Unit System) نرم افزار 3ds Max شروع کردم و مطمئن شدم که از روش Linear استفاده میکنم. من از 3ds Max 2014 استفاده میکنم بنابراین گزینه های Gamma رو تو بخش Preference<Gamma & Layout نمیشه پیدا کرد. تنها راهش تغییر فایل CurrentDefaults با اعمال عدد 2.200000 برای InputGamma و 2.200000 برای OutupGamma هست.

 

 

مدلسازی

به جز تختخواب و پارچه ها، هیچ چیز سختی تو مرحله مدلسازی این پروژه وجود نداشت. برای این منظور باید از Marvelous Designer 3 جهت ایجاد چین و تاخوردگی های طبیعی و مطابقتش با عکس های منبعم استفاده میکردم. به جای صحبت کردن راجع بهش چند تا عکس قالب سیمی (Wireframe) از کار بهتون نشون میدم.

 

 

 

 

 

کف (زمین)

زمین رو به صورت کامل ساختم و تخته به تخته چوب ها رو مدلسازی کردم. میخواستم به هر قطعه چوب ارتفاع متفاوتی بدم و به صورت جداگانه جاگذاریشون کنم. البته این کار کمی زمان بر هست و باید از یه پلاگین (Plugin) مثل Floor Generator استفاده میکردم اما این کار رو انجام ندادم. قطعه چوب ها رو Unwrap کردم تا بتونم طرح متفاوتی به هر کدوم بدم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

چطور در 3ds Max با استفاده از نگاشت های شفاف فنس بسازیم


ساخت وسایل صحنه که بشه توی موتور بازی ( game engine ) استفاده کرد میتونه کاملاً از روشی که همیشه برای ساخت وسایل استفاده میکنید متفاوت باشه. بازی ها نیاز به چیزهایی با polygon کم دارن که صحنه های پیش رندر ( pre-rendered ) اینطور نیستن. البته ، هرچقدر توی صحنتون Poly بیشتری داشته باشید به معنای زمان رندر ( Render ) طولانی تر هست. اگر دلتون میخواد که صبر کنید ، میتونید هرچقدر که میخواید صحنه های پیچیده و با جزییات بسازید.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است