امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

پارچه ها

همونطور که گفتم، همه بخش های پارچه ای مثل روکش تخت، بالشت و... به وسیله Marvelous Designer 3 ساخته شده اند. یه نرم افزار قدرتمند که نتایج عالی ای میده. به جای صحبت راجع به تمام مراحل ساختش، چند عکس قالب سیمی بهتون نشون میدم.

 

  

 

 

نورپردازی

سه نوع نور مختلف تو این صحنه استفاده شده. دو نور VRayLight از نوع Plane که از پنچره میاد و یه نور VRaySun. و بالاخره از VRayLightMtl (متریال VRay Light) برای تصویر پس زمینه استفاده کردم (Multiplier روی 17 تنظیم شده). میتونید ببینید که اندازه خورشید (V-Ray Sun) خیلی بزرگ هست (Size Multiplier روی عدد 16 تنظیم شده). دلیلش این بود که میخواستم سایه ای که از پنجره وارد میشه نرم باشه.

 

  

 

 

 

 

جستجو

آموزش تصادفی

به عنوان یه مدلساز 3D باید مجسمه سازی بلد باشم؟

 


قبل از برنامه های مجسمه سازی (Sculpting)‌ مثل ZBrush و Mudbox، مدلسازی 3D به طور کلی شامل تکنیک های مدلسازی جعبه ای (box modeling) برای ساخت موجودات، کاراکترها و محیط در هر چیزی از فیلم ها گرفته تا بازی های ویدیویی بود. اما، با گذر زمان، از این برنامه ها برای ساخت این مدلهای 3D استفاده شد. حالا، برنامه های مجسمه سازی از اهمیت ویژه ای در این صنعت برخوردار هستند، به مدلساز اجازه میدن تا جزئیات پیچیده ای رو که با تکنیک های سنتی مدلسازی جعبه ای ناممکن بود یا زمان خیلی زیادی میبرد رو خلق کنه. مجسمه سازی ممکنه در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسه، به خاطر این که روش بسیار متفاوتی از مدلسازی سنتی داره، و به معنای واقعی کلمه مشابه مجسمه سازی با گِل هست، فقط تو محیط دیجیتال.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است