امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


نرم افزارهای مورد استفاده: 3ds Max، V-Ray، Marvelous Designer، Photoshop

 

 تو این داستان، Alexandre Jarek توضیح میده که چطور با الهام از طرح های IKEA و با کمک نرم افزار 3ds Max این خونه ایده آل رو ساخته.

 

سلام به همه. هدف اصلی بازسازی فضایی مشابه به چیزی که روی وبسایت IKEA پیدا کرده بودم، بود. همینطور یه فرصت مناسب بود تا مدلسازیم رو با استفاده از Marvelous Designer 3 بهتر کنم.

 

بنابراین اولین قدم جمع آوری تصاویر منبع از صحنه بود. در نهایت از 5 یا 10 تصویر استفاده کردم. همینطور از چند منبع خارجی از هنرمندان 3D مختلف مثل Juraj Talcik، Ramon Zancanaro و BBB3Viz هم استفاده کردم.

 

 

مراحل کار

اول از همه، با تنظیم سیستم واحد اندازه گیری (Unit System) نرم افزار 3ds Max شروع کردم و مطمئن شدم که از روش Linear استفاده میکنم. من از 3ds Max 2014 استفاده میکنم بنابراین گزینه های Gamma رو تو بخش Preference<Gamma & Layout نمیشه پیدا کرد. تنها راهش تغییر فایل CurrentDefaults با اعمال عدد 2.200000 برای InputGamma و 2.200000 برای OutupGamma هست.

 

 

مدلسازی

به جز تختخواب و پارچه ها، هیچ چیز سختی تو مرحله مدلسازی این پروژه وجود نداشت. برای این منظور باید از Marvelous Designer 3 جهت ایجاد چین و تاخوردگی های طبیعی و مطابقتش با عکس های منبعم استفاده میکردم. به جای صحبت کردن راجع بهش چند تا عکس قالب سیمی (Wireframe) از کار بهتون نشون میدم.

 

 

 

 

 

کف (زمین)

زمین رو به صورت کامل ساختم و تخته به تخته چوب ها رو مدلسازی کردم. میخواستم به هر قطعه چوب ارتفاع متفاوتی بدم و به صورت جداگانه جاگذاریشون کنم. البته این کار کمی زمان بر هست و باید از یه پلاگین (Plugin) مثل Floor Generator استفاده میکردم اما این کار رو انجام ندادم. قطعه چوب ها رو Unwrap کردم تا بتونم طرح متفاوتی به هر کدوم بدم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

پارچه ها

همونطور که گفتم، همه بخش های پارچه ای مثل روکش تخت، بالشت و... به وسیله Marvelous Designer 3 ساخته شده اند. یه نرم افزار قدرتمند که نتایج عالی ای میده. به جای صحبت راجع به تمام مراحل ساختش، چند عکس قالب سیمی بهتون نشون میدم.

 

  

 

 

نورپردازی

سه نوع نور مختلف تو این صحنه استفاده شده. دو نور VRayLight از نوع Plane که از پنچره میاد و یه نور VRaySun. و بالاخره از VRayLightMtl (متریال VRay Light) برای تصویر پس زمینه استفاده کردم (Multiplier روی 17 تنظیم شده). میتونید ببینید که اندازه خورشید (V-Ray Sun) خیلی بزرگ هست (Size Multiplier روی عدد 16 تنظیم شده). دلیلش این بود که میخواستم سایه ای که از پنجره وارد میشه نرم باشه.

 

  

 

 

 

 


 

 

جنس (Material)

بیشتر از V-Ray Dirt و Specular Map دلخواه خودم استفاده کردم. نمونه چندتا از متریال های اصلی کار رو میتونید ببینید.

 

  

 

  

 

 

 

 

 

دوربین

از VRayPhysicalCamera و تنظیمات اصلی که توی تصویر بعدی میبنید استفاده کردم. تنها چیزی که تغییر دادم shutter speed و f-number دوربین های مختلف توی صحنه بود (ISO رو تغییری ندادم). f-number رو به 4.0 و shutter speed رو به 50/75 تغییر دادم.

 

رندر

از ترکیب Brute Force GI و Light Cache استفاده کردم. از اونجایی که V-Ray 3 از نسخه های قبلی سریع تر هست، چرا از Brute Force استفاده نکنم؟ تنظیم کردن  Brute Force هم بسیار ساده هست، تنها چیزی که نیاز به تغییر داره مقدار Subdivs  هست (و صبر کردن...).

 

 

Post Process با Adobe Photoshop

از Adobe Photoshop استفاده کردم که یه روش کاری خیلی معمول هست که بهتون نشون میدم. از مراحل مشابهی برای رندرهای دیگه هم استفاده کردم.

 



 

 

نتیجه

این هم از آموزش من! واقعاً امیدوارم که از خوندنش لذت برده باشید و از روش کارم چیزی یاد گرفته باشید. برای تصاویر بیشتر از کار میتونید به اینجا سر بزنید.

 

 

 

 

 

 

 ترجمه از CGCube


 منبع: 3dtotal                                        نویسنده: Alexandre Jarek


  

3Ds Max   Photoshop   V-ray   Tutorial   Interior   Bedroom   Making Of   داخلی   مراحل ساخت   آموزش