امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


نرم افزارهای مورد استفاده: 3ds Max، Zbrush، Google SketchUp، Corona Renderer، Forest Pack، Photoshop

 

  

معرفی

سلام. اسم من Cause Rodrigues هست و میخوام نحوه ساخت این کار (Old Pillar یا قاب قدیمی) رو باهاتون به اشتراک بگذارم.

من تو جستجوی منابع خیلی زیاد به صورت یکجا، خیلی خوب نیستم – در نهایت گیج میشم – بنابراین فقط یک تصویر انتخاب میکنم، چیزی که واقعاً توش ظرفیت لازم رو میبینم، و قبل از شروع کار چند روز راجع بهش فکر میکنم.

برای شروع این پروژه، یه تصویر خوب arch-viz پیدا کردم و شروع به فکر کردن دربارش کردم تا اینکه برای مدلسازیش آماده شدم.

 

مدلسازی

از SketchUp برای مدلسازی اولیه استفاده کردم. عکس منبع برای اینکار خیلی مهم بود.

بعد شروع به مدلسازی در SketchUp کردم برای اینکه ساده بودنش رو دوست دارم. بعد از اون، پروژه رو به 3ds Max وارد (import) کردم و شروع به سایه پردازی (shading) و جزئیات دهی کردم.

 

 

Zbrush

همونطور که از اسمش معلوم هست، تو این پروژه یک قاب قدیمی هست. بنابراین، از Zbrush برای ساخت عیب و نقص های مدل 3D استفاده کردم.

 

 

بردن به 3ds Max

بعد به 3ds Max رفتم، با استفاده از LWF و تعیین واحد اندازه گیری به inches/centimeters همونجوری که دیده میشه.

بعد چندتا چیز رو برای پر کردن صحنه، اضافه کردم. کلیت مدل من آماده هست برای این که من همیشه تمرکزم روی سایه پردازها (shaders)، نورپردازی و رندر هست. بزرگترین نگرانی من نشون دادن بعضی از ویژگی های محیط هست: سرد، گرم، راحت، احساس تنهایی و ... .

 

 

ترکیب بندی (Composition)

برای به دست آوردن بهترین زاویه، از یکسری تکنیک عکاسی و Gestalt استفاده کردم. برای کمک به اینکار از یه کد (script) به نام imageCompHelper که خیلی مفید هست، استفاده کردم.

 

 

خورشید و آسمون Corona

تو Corona Renderer (موتور رندر Corona)، از مقادیر پیش فرض برای تنظیم منبع نور استفاده کردم.

 

 

 

 


 

 

تا اینجا ...

تا اینجا، پروژه به این شکل به نظر میرسه:

 

 

متریال ها

به ندرت از متریال (Material) های پیچیده استفاده میکنم، و این پروژه هم تفاوتی نداشت. از متریال های پایه برای بیشتر قسمت های پروژه استفاده کردم. متریال هام اینجوری بودند:

 

متریال قاب


 

متریال دیوار


  

متریال زمین


 

 متریال میز


 

 متریال قاب در


 

 متریال شیشه


 

 

تنظیمات رندر

Corona Renderer خیلی ساده هست و تنظیمات پیش فرض خوب کار میکنن. من فقط GI/AA رو به 4 کاهش دادم، برای این که از DOF (عمق دید) استفاده کردم و اینجوری حذف نویزهای ایجاد شده به وسیله افکت ها ساده تر هست.

مقادیر exposure رو به صورت بلادرنگ (real-time) تنظیم کردم. بهم کمک کرد نتیجه خیلی خوبی بگیرم. تنظیمات رندرم اینجوری بود:

 

 

Post-production

پشته post production (پس تولید) خیلی ساده بود: فقط color correction و curves استفاده کردم، برای اینکه مهارتم تو Photoshop محدود هست.

 

 

با تشکر ویژه از Rodrigo Albano، Michel Amorim، Mariane Conceiçãoو خانوادم.

 

 رندر نهایی

 


منبع: 3dtotal


 

  • هیچ نظری یافت نشد
افزودن نظر

جستجو

آموزش تصادفی

تسریع کار با سفارشی کردن رابط کاربری در 3ds Max


 شده ببینید با یه ابزار ( Tool ) به طور مداوم کار دارید ، ولی باید توی منوهای تودرتو دنبالش بگردید؟ این اتفاق توی 3ds Max زیاد میفته برای اینکه رابط کاربری اون ( User Interface ) بر پایه منو هست.

 

ادامه مطلب...

Facebook
Facebook
Telegram
Telegra,
Google
Google

CGCube. استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است